Gå til innhold

Mulig kjøp av Volvo 740, verdt pengene?

Ranger emnet


Espein

Anbefalte innlegg

Hva vil du fremm til? mer eller mindre hester?

forsøk og regn det ut selv da ut ifra 182 hk

hvor mye effektøkning vil du få om du får en chip i?

Og hvor mye utgjør ett effektanlegg?

Da er det vell bare og regne i vei da?

Her er det litt mørkt ja.

 

Du kan IKKE sitte og regne hva du får av ditt og datt, da dette er veldig RELEVANT i forhold til hva som er gjort før.

 

3" eksos kan kanskje gi deg litt raskere spool og 5 hk, 3" er forresten ALT for stort for 220-240 hk.

 

Filter, tja ingenting annet en lyd!

 

Jeg tror det sitter ca 200 hk i en chippa B230Et motor med 1 kg ladetrykk og chip. da snakker jeg om ærlige hk!

 

men som sagt jeg TROR!

 

er du i tvil, brems bilen, og du vil som mange andre, bli litt deppa over ressultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kar som har en hvit 740 turbo her på forumet med FK maskin. chip, større eksos og justert trykk, husker ikke hvor mye kilo(0,7?)

 

Bremsa den.

 

178hk og 358nm

 

De gamle volvo motorene er ikke hestekreft venlige i det hele tatt uten å må bytte motordeler, men de får ganske mye mer moment med enkle inngrep.

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antallet hester er ikke alt her i verden. Viktigste er at det fungerer og holder, så får det gå som det går. Vil påstå at chipa 230et går greit nok, hvertfall ei stønn :) kan ha det mye morro med det, enten det er 200 eller 240 hk. Spinne får man til uansett;)

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, såklart.. Gidder ikke diskutere dette noe særlig mere.

Dere har helt sikkert rett, bare fortalte utifra noen jeg vet om.

Som har BSR chip og 3" Jt med 1 lyddemper osv som tydeligvis ble målt til 240 hk. Men om vedkommende har rett eller ikke kan man jo ikke vite.

 

Antallet hester er ikke alt her i verden. Viktigste er at det fungerer og holder, så får det gå som det går. Vil påstå at chipa 230et går greit nok, hvertfall ei stønn :) kan ha det mye morro med det, enten det er 200 eller 240 hk. Spinne får man til uansett;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, såklart.. Gidder ikke diskutere dette noe særlig mere.

Dere har helt sikkert rett, bare fortalte utifra noen jeg vet om.

Som har BSR chip og 3" Jt med 1 lyddemper osv som tydeligvis ble målt til 240 hk. Men om vedkommende har rett eller ikke kan man jo ikke vite.

Da hadde jeg krevet og se bremsepapirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være nødvendig å clutche, så vidt jeg vet. Men pleier nå akkurat å touche den jeg da.

 

Man SKAL det vet jeg, Volvo mekkaniker sine ord.

 

Pappa hadde en 240 Turbo med O/D, fikk bort ''luggen'' med å flike av på gassen i det han trykte på knappen

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På plass med noen sitater fra instruksjonsbøker her:

 

240 1984, side 42: "In- och urkopping av överväxeln går mjukare om du trycker till lätt på kopplingspedalen."

 

Året etter, derimot, står det: "Vid in- och urkoppling av överväxeln ska du alltid trampa ned kopplingspedalen helt."

 

Så konklusjonen kan kanskje bli at det nok går fint uten å clutche, men at det likevel kan anbefales å clutche delvis eller helt.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår