Espein Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Har sett litt på en Volvo 740 TIC. Link HER! Sitter en B230ET motor. 5 trinns elektronisk overdrive. (hva vil det si?) Er denne verdt pengene, hva tror dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 5 trins el overdrive betyr at du har en 4 trinns girkasse med en knapp som legger inn 5 giret elektronisk. og om bilen er like pen IRL som den er på bildene så er den verdt pengene. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Vil ikke si det er noe dårlig kjøp:) Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksel Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Ser bra ut på bildene... Så sant det ikke er mye rust er den nok verdt pengene! Grei KM også! Men vær obs på at det står 220 hk, tror ikke dette stemmer bare ved chip! Denne motoren tåler heller ikke ubegrenset ladetrykk! Ved å søke litt her på forumet finner du mye info om det! Siter 740 Turbo 1990 Golf Gti 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Så ikkje værst ut den der, men som de andre sier. Vær forsiktig med trimmet 230ET. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malfred Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 hør med fyren om hvilket trykk han har stillt opp til.. er det over 1 bar så begynner det å rive.. tror det må til med effektanlegg og powerfilter for å få 220hk eller er jeg helt på tur? men skal du se på den så ta bilen på bukk og sjekk etter rust ved å banke med noe hardt på metallet! jeg sjekket bare med øyne, tilogmed volvo haugesund så på denne og mente at bilen jeg skulle kjøpe var helt konge på rust.. MEN når jeg skulle skru girkasse så dunket jeg under hele bilen og fant et hull på størrelse med knytteneve som var sparklet og lagt tectyl over.. så sjekk bilen nøye! andre ting kan være vann som lekker inn i bilen.. sjekk om det er vått i teppe rundt i bilen osv:P dette er ting jeg selv overså sist jeg kjøppte volvo 740 TIC;) lykke til med kjøpet om du bestemmer deg med det:P er en morsom bil! Siter Volvo v70 2.5TDI 2001mod Volvo 760 chevy 350 1985mod xVolvo 740 TDI 1989mod xVolvo 740 TDI 1987modxMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ETxVolvo 740 GL 1987mod B230K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JENSSEN Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 så fin ut denne!!=) kan lade 0.5 bar, kan lade mere også. men da må du gjøre som sagt mere også! elektrisk overdrive er et helt vanlig gir, må clutche også! slipper basre å røre på gearspaken=P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_stian Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Absolutt verdt prisen :) Betalte selv 37 000 for 745TIC Og 40 000 for 745TDI 182 hk orginalt, still opp trykk + chip = ca 240hk powerfilter gir bare litt kortere responstid. Sjekk om bilen er kjørt hardt, under 0.8 er ok. 0.9 er som regel hva chipen holder til (er mappa for) Sånn at den ikke er helt rævkjørt. Siter http://www.proride.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espein Skrevet April 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Takk for alle svar :) Har noen flere på "lager" da. Hva tror dere om de? Volvo 740 TIC, sikkert herja med? o.O Sjekka skiltnummeret og den står som Volvo 740 GL, så blir det noen problemer ved EU-kontroll i september? Volvo 740 Denne er avregistrert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Absolutt verdt prisen :)Betalte selv 37 000 for 745TIC Og 40 000 for 745TDI 182 hk orginalt, still opp trykk + chip = ca 240hk powerfilter gir bare litt kortere responstid. Sjekk om bilen er kjørt hardt, under 0.8 er ok. 0.9 er som regel hva chipen holder til (er mappa for) Sånn at den ikke er helt rævkjørt. 240 hk ja, i hvilken VERDEN er det du BOR i a? org turboen er TOM ved 220 hk, og dysene er ikke gode da de heller! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Hei , den bilen kjenner jeg til, er en kompis av meg sin, knall fint eksemplar, akkurat lik min , bare litt mer velholdt. Ble solgt i kveld.. Kan si det var bud runde ja hehe... ett døgn på Finn, de er populære disse orginale TICene. Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Betalte 6000 for min med litt karosseriskader.. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_stian Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 240 hk ja, i hvilken VERDEN er det du BOR i a? org turboen er TOM ved 220 hk, og dysene er ikke gode da de heller! Hva vil du fremm til? mer eller mindre hester? forsøk og regn det ut selv da ut ifra 182 hk hvor mye effektøkning vil du få om du får en chip i? Og hvor mye utgjør ett effektanlegg? Da er det vell bare og regne i vei da? Siter http://www.proride.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Volvo*Er Maskin deT Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 så fin ut denne!!=) kan lade 0.5 bar, kan lade mere også. men da må du gjøre som sagt mere også! elektrisk overdrive er et helt vanlig gir, må clutche også! slipper basre å røre på gearspaken=P øøøøøøøøøøøø, ere bare jeg som ikke trenger å clutche me overdrive kassa? elr ere ment at man skal bruke clutchen? Funker som faen uten hvertfall.... Siter ække det farlig det a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Er redd for at ealoken har litt rett her. Når det gjelder hva turbo, dyser sprut osv klarer. I teorien sies det vel at chipen gir opp i mot 240hk (også regner folk 10-15 hk på filter og eksos) men drøyt 200hk er nok reelt. Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg