Gå til innhold

Tuning Golf 1,9 TDI

Ranger emnet


Marve_37

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt meg en ny Golf 1,9 TDI med 105 Hk. Kunne tenkt meg å foreta en moderat tuning av den for å få litt mer trøkk i motoren. Er det noen som kan anbefale hvilket firma jeg bør bruke og hva slags tuning som kan være bra? Hva med PPC fra BSR eller evt St-Racing på Lørenskog? Er det noen som har erfaringer med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ikke glemme, når du shipper en ny bil, da mister du all av garanti på motor,jeg jobber selv som mekaniker på vag værste, har fått inn noen biler der det står, "ladetrykk" overstiget, deffekt STYRENHET,(kommer av shipp) st-Racing har jeg hørt er ganske bra. er nok ikke noe tull med bsr eller, men kan ikke anbefale ts. men det er min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg kan anbefale bluefin chip. Har selv hatt dette i over ett år nå og har ikke hatt noen problemer. De er profesjonelle og raske. Du får en computer i posten som du stikker i diagnosekontakten på bilen og så er det bare til å trykke på et par knapper og vente 15 min før du kobler fra og kjører videre. Enklere blir det ikke!

 

Her kan du se hva du vil få av ytelse fra de:

Volkswagen Golf Mk5 TDI

2004 onwards

Engine type : Turbo-Diesel

Engine size : 1896 cm3

Cylinders : 4

Original bhp : 105

Original nm : 250

BHP increase : 27

NM gain : 55

Lb/Ft gain : 41

View Power Curve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Forstår ikke helt hvorfor du bestiller deg ny bil, så bestiller du 105Hk, så skal du chippe den før du har fått den...

 

Hvorfor da heller ikke bestille en med større motor fra leverandør?

Ja, jeg vet at det er mye dyrere, men fy flate garanti å slikt er plutselig mye morsommere samt at du kan chippe dne til desto mye mere Hk og Nm... :p

2002 Seat Leon 4 Cupra TDI 185Hk

(x)1995 Audi S6 2,2TQ 290Hk

(x)1994 Audi S4 2,2TQ 300Hk

(x)1993 VW Vento TDK 90Hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

PPC-tuning fra BSR fungerer utmerket. Har det på min -07 Passat 1,9 tdi/105 hk. Har fungert fint i 1 1/2 år og 20.000 km foreløpig. Effekten de oppgir, 150hk/365Nm, er heller ikke noe å tvile på. Kjører lett fra lignende biler med 2,0tdi/140hk/320Nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår