Gå til innhold

Luigis 240 b230at. Turbo spytter olje!

Ranger emnet


luigi

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har nå muligens funnet ut va som er galt med bilen.

stakk bortom Honda der vor brorn min jobber, målte COen i tanken, ingen utslag, så toppakingene her nokk hele:) det var jo positivt!

så kom en fyr bort som tydlivis hadde peiling på motor!!

og han kom med forslag om og sjekke ventiltettingene eller se om turboen lekker olje.

siden pluggene spises opp og er svarte av olje/bensin.

så da vet jeg ikke helt va jeg skal gjøre.

første blir vel og sjekke om det er olje i trykkrørene, for viss det var olje der så er nokk turboen gåen!

men vordan jeg skal sjekke ventiltettingene vet jeg rett og slett ikke, eneste er vel og skru av toppen og demontere, og muligens få tak i ny topp.

 

Så kom med tips om va jeg burde gjøre/sjekke/tenkte på/vurdere/kjøpe nytt. eller bare selge bilen og kjøpe ny!

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventiltettningene sjekker du ved å ta av kammen, og løfte opp den saken som presser ventilen ned.. Skal klare å sjekke tettningene nedi der mener jeg.. Men er mulig du må av med toppen og ventilene for å sjekke dette.. Husker ikke helt.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventiltettningene sjekker du ved å ta av kammen, og løfte opp den saken som presser ventilen ned.. Skal klare å sjekke tettningene nedi der mener jeg.. Men er mulig du må av med toppen og ventilene for å sjekke dette.. Husker ikke helt.. :p

 

joda, klar over det. men har ikke gidda...

har mista arbeidslysta...

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

en liten uppdate her, selv om det ikke er mange som følger med;)

 

DSC04016.jpg

tok av trykk slangen til turboen, slik så det ut etter 5min gange.

er vifta som har "drefsa" olja utover.

så er nokk turboen som har plaga meg lenge nå!

 

DSC04014.jpg

slik så eksosen ut i snøen.. ^^,

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på würth har dæm ventilfjærtang som du slipp å demontere toppen for å få bytta "paraplyene" . men du bør svinge innom på biltema å kjøpe den adapteren som du setter i hullet til pluggene, så er det bare å sette trykkluft på adapteren å vips så holder ventilen seg på plass når du fjerner fjærene så du får bytta ventiltetningenge... gjort på en kaffepause den jobben der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på würth har dæm ventilfjærtang som du slipp å demontere toppen for å få bytta "paraplyene" . men du bør svinge innom på biltema å kjøpe den adapteren som du setter i hullet til pluggene, så er det bare å sette trykkluft på adapteren å vips så holder ventilen seg på plass når du fjerner fjærene så du får bytta ventiltetningenge... gjort på en kaffepause den jobben der

 

nå er det jo ikke sikkert det er paraplyene som er gåen, siden det kom ganske mye ut av turboen.

men er det paraplyene så får jeg bare bytte dem, men er ikke så inne på dette med ventiler og slikt, så må nokk ha hjelp :p

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår