Kadettgt Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Etter en tur med corsan i 40 sonen endte det med tap av førerkort og muligens litt skog hugging. Ettersom jeg mistet lappen i 10 måneder og ikke vil selge bilen vurderer jeg og bygge den om til Sprint Rally bil. Noen som har noen tidligere erfaringer av hva som trengs? Og sist men ikke minst, er det et krav at man har førerkortet? Corsan er en swing 1.2 oppgradert til 1.8 og litt over 100 hk. Den går stygt syns jeg og tror den kan egne seg godt som sprint bil. Hvordan får man denne godkjent som rallybil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Siden en kan kjøre på dispansajon når en er under 18, så ville jeg tru en kan kjøre med disp uten førekort, Man beviser jo at man er føredyktig under kursa en treng for å få fører lisens osv, og man har jo vært gjennom det kjøretekniske den gangen en tok lappen. Ang bilen, så er det vel lettere å kjøpe seg en ferdig rigget bil. Corsa er jo forsåvidt en rimelig bil å kjøre rally med så, billig i innkjøp, og god bil som går godt uten særlig motor. Flott førstegangsbil. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Du må sjekke hva slags motor, deler osv som bilen din er homologert med.. ta evt kontakt med bilsportforbundet å sjekk. Men det finnes mange utrolig billige corsaer tilsalgs her og der så det kan lønne seg å kjøpe en ferdig.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kadettgt Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Ja det lønner seg helt sikkert å kjøpe ferdig! Tenker litt på å importere fra tyskland da man bare trenger å betale moms. Hvor er det man kan ta slike førerkurs får å begynne å kjøre?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg