Gå til innhold

Omega 3000 24v fjusking

Ranger emnet


Frank_84

Anbefalte innlegg

Har en Opel Omega 3000 24v med Motronic motorstyring,

og den fjusker noe helt ekstremt.

Går kun ordentlig ved 1/3 full gass..

Gir jeg mer eller mindre gass så mister motor all motorkraft når jeg kjører.

Om motoren ikke belastes(kjøres) og jeg gir full gass så går motorn opp til ca 4000rpm så begynner den å dø ut/miste kraft.

Lukter også mye uforbrent bensin når dette skjer, som tyder at det ikke forbrennes årtnli i sylinderne.

Plugger,pluggledninger,fordelerlokk og rotor er nytt.

 

Noen ide hva dette kan være? Skal feilsøke på det i helga, men det hadde vært greit med noen innspill hva det kan være, eller noen som har vært borti lignende problemer..

 

Å om noen ikke har snøring, vennligst ikke svar.

Takk..

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 2.6i som er bygd om, prøvde å få blinkvarsling men det var mørt.. Lurer på at ting er koblet slik at motorlampe ikke fungerer opp mot motorstyring.. :S

 

Tviler på kondens vann i bensinen.. Har vært over lengre tid, og har hatt både tom tank og full tank flere ganger mens det har fåregådd.. Har blitt gradvis verre over tid, ca di 2 siste mnd.

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker motorlampa i det hele tatt, dvs lyser den når du starter? Prøvde du blinking med motoren av eller på?

 

Hvis det ikke er koblet skikkelig burde det være mulig å få oversikt over multikontakten på hjernen og jorde den direkte med en liten lyspære eller LED.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ren slangene fra toppdekselet til insuget, evt. insuget.

 

Ellers kan det høres ut som blokksensoren er problemet (crank sensor på engelsk). Vanlig symptom er at bilen ikke går forbi 4000 rpm.

 

Slå på tenningen og se om motorlampen slår seg på, og etter 2 sekunder slår seg av igjen. Da skal den funke, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ren slangene fra toppdekselet til insuget, evt. insuget.

 

Godt tips, tette slanger mellom topp og innsug vil gi feil vakuum til tomgangsregulator og luft "på avveie"

Egentlig bare om å åpne opp overalt hvor det ikke er mye jobb og få rensa det godt;) Skal ikke mer til enn litt skit og støv før slike gamle godsaker som 3000 ikke har det like godt lengre dessverre;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville prøvd bytte temp 2 føler jeg.. Bruker ofte være en av de vanligste feila..

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår