Gå til innhold

Popp sine bilder

Ranger emnet


Popp

Anbefalte innlegg

Har akkurat gått til innkjøp av ett EOS 400D, så var ute å prøvde ut litt for å lære litt innstillinger og slikt.

 

Legger ut noen få jeg ble litt sånn halvfornøyd med her så kanskje jeg får litt tips og slikt om hvordan jeg kan få bedre bilder ettersom at jeg ikke kan noenting om innstillinger og slikt ennå..

 

IMG_1095_1024w.jpg

 

IMG_1094_1024.jpg

 

IMG_1093(2).jpg

 

Alle bildene er tatt med lukkertid 1/160, ISO 100, brennevidde 18mm, f/5,6.

 

Bildene er tatt i raw, så kan legge ut raw filene om noen vil prøve å justere selv og kanskje komme med andre forslag..

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fine bilder ja :) venter fortsatt på cd'en jeg :P

 

Faen, den hadde jeg helt glemt, men kan sende deg en melding imårra så får du cden, må bortover og ta noen fler bilder av hallik-kjerra igjenn om det er fint vær.. :usa:

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, den hadde jeg helt glemt, men kan sende deg en melding imårra så får du cden, må bortover og ta noen fler bilder av hallik-kjerra igjenn om det er fint vær.. :usa:

 

ja,tenkte å ta på samme plass jeg å igår,men tok en annen plass,må teste kameraet litt før treffa begynner,skjønner ikke en dritt av det ennå men :P

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Begynner å bli ei stund sia jeg starta denne tråden nå, ble tatt en del bilder i sommer av både bilen min og bilen til brodern, men ble liksom aldri noe mer med redigeringa eller noe, så har sitti ei stund nå å redigert litt, så tenkte jeg kunne legge ut noen igjen :thumb

 

Når det gjelder brennevidder og slikt så gadd jeg ikke å sjekke, så om dere lurer kan jeg sjekke det. Og som vanlig så kan jeg legge ut RAW filene om noen vil prøve å redigere bildene selv. :wonder:

 

cadillac3.jpg

 

cadillac1.jpg

 

cadillac2.jpg

 

skylark3.jpg

 

skylark.jpg

 

skylark2.jpg

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nestnederste bilde var klart best.

 

Du har fint fokus på de andre bildene, men bruker støyende bakgrunner. Flotte og stilige bakgrunner ser ofte bedre ut med det blotte øye.

 

F.eks en sliten litt enkel betongvegg er bedre bakgrunn for en bil enn en sliten industribygning full av detaljer...selv om det er den slitne industribygning looken du er ute etter.

 

Du kan tenke på å ta bilde av biler som aktbilder...du vil fokusere på modellen og ikke omgivelsene. Utover dette har du jo kjempefine modeller. :)

 

P.S Du kan også lese og lære deg innstillinger for apertur, som ofte er det enkle trikset for å skifte alt fokus over på modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår