Gå til innhold

240SX S13 driftebil


lars y

Anbefalte innlegg

Hey

 

Jeg har lyst til og begynne med drifting...

 

Og etter min "research" på nettet så skal vist Nissan sin S-platform være best egna, mtp. hjulavstand og balanseringen(pluss rwd)...

Og de fleste sier at 240sx vil være det beste utgangspunktet, siden den er på 2.4L og derfor har den en forsterket bakaksling til forhold til 200sx...

 

Siden jeg bare skal bruke den på bane og ikke trenger og ha skilter på den så hadde jeg tenkt og importere fra enten tyskland eller usa. Der kan man finne de utroligt billig, fant flere helt greie eksemplarer fra ca 2000$ - 4000$ ;)

 

Så, da har jeg lagt opp planen min her, kommer nok til og poste mer her ettersom jeg utfører det, evt. har noen flere spm.

 

Men hva synes dere da? Noen som har noen tips eller forslag? Høres dette ut som en god ide?

 

Mvh. Lars Y

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen mellom 240sx og vår 200sx er at de har en lat motor på 2.4 liter uten turbo og ofte automat, mens vår 200sx har enten en 1.8 eller en 2.0 med turbo. Det er akkurat samme bakaksling på de bilene!

 

Bedre utgangspunkt i å starte med en turbobil enn å kjøpe med sugemotor, mye mindre jobb å få flere hester.

 

En grunn til at mange borte i statene hiver ut KA24(D)E motoren og monterer SR20DET eller CA18DET!

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha! så 200sx kommer med sr20det motor orginalt?

Jeg har sikkert misforstått det med bakakslingen jeg da...

 

Men hva om jeg kjøper en 240sx med ka24de motor og turbokonverterer den da? Hvordan er ytelsen på "ka24det" motorene?

 

Det er sånn at 200sx og 240sx er i grunnen den samme bilen bare forskjellige motorer?

 

Takker for svar!

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skal ha S13 med SR20 så må du har 180SX i fra japan ( den ser helt lik ut som den europeiske S13 )

 

Japanauto Index

JDM Garage - You Want It - We Got It!

 

er to seriøse aktører som importerer drifting biler, spørr de om råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jau jau, blir nok til at jeg tar meg en kjapp tur til tyskland og finner meg en 200sx med sr18det motor og kjører den hjem på prøveskilter...

Så etterhvert fikser jeg meg en sr20det motor fra statene, de ligger på ca 8-10tusen kr :D, hvor mye kan frakta være på en motor fra statene da? 2-3000?...

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde en drifte bil egnet seg best uten turbo, da du har likt drag gjennom registerret. hmm.

 

De fleste kjente driftebiler har turbo da, er ikke noe problem det, lav turbolag er tingen ;) også må man vite når turbotrykket kommer og kontrollere det...

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
jau jau, blir nok til at jeg tar meg en kjapp tur til tyskland og finner meg en 200sx med sr18det motor og kjører den hjem på prøveskilter...

Så etterhvert fikser jeg meg en sr20det motor fra statene, de ligger på ca 8-10tusen kr :D, hvor mye kan frakta være på en motor fra statene da? 2-3000?...

 

 

 

Lønner seg nok ikke å importere en motor om du ikke vil betale mer enn 2-3000 i frakt, skal ha awb, samt labeler og det skal fortolles, er det som koster går også i vekt og dim. blir fort noen tusen mer enn 2-3000. Antar at motoren vil koste deg fra 12-15000 når den står hjemme hos deg ettersom hvor i verden den kommer fra...

om du tar den inn fra annet land, via fly eller bil

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner seg nok ikke å importere en motor om du ikke vil betale mer enn 2-3000 i frakt, skal ha awb, samt labeler og det skal fortolles, er det som koster går også i vekt og dim. blir fort noen tusen mer enn 2-3000. Antar at motoren vil koste deg fra 12-15000 når den står hjemme hos deg ettersom hvor i verden den kommer fra...

om du tar den inn fra annet land, via fly eller bil

 

 

Om du tar inn en motor fra Detroit til oslo koster det 4.5usd per kg + avgifter, undersøkte ratene på jobben, undersøk om det finnes noen sendings avtale med for eksempel ups eller dhl, kan bli billigere da.

 

Tok bare eksempel i Detroit, selvsagt forskjellige priser på forskjellige steder

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau jau, blir nok til at jeg tar meg en kjapp tur til tyskland og finner meg en 200sx med sr18det motor og kjører den hjem på prøveskilter...

Så etterhvert fikser jeg meg en sr20det motor fra statene, de ligger på ca 8-10tusen kr :D, hvor mye kan frakta være på en motor fra statene da? 2-3000?...

 

 

Må bare pirke :P

 

CA18DET heter den, ikke sr :P

 

 

 

900 dollar betalte jeg i frakt for en civic motor/gear/bremser fra http://www.jdm-online.com :)

 

Så 1000 kr i frakt fra oslo - trondheim med dhl

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår