theopelking Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 heei noen som vet hvor man fyller olje på girkassa på vw vento? Siter # Gauldal-Gatebil # vw jetta tdi sportline med luftfjæring lexus is 200 tte Opel vectra b - Full rieger,19" justerbart. vw vento - full styling,18" .justerbart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pixxl Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Hei. det et er 2 store umbrako skruer på girkassen ein på siden ut mot hjulbuen og ein under. skru først ut den nederste så den øverste å sett ein boks under er vel ca 2 liter husker ikke heilt. når kassen er tom skrur du i den nederste skruen å tapper i ny olje i det øverste hullet til det renner ut. pass på att du får i så mye olje som kassen skal ha. Og bruk for all del riktig olje. Eg brukte feil første gangen å måtte bytte igjen. var nesten umulig å få i gir når den var kald med feil olje. Siter - 98 Audi a6 2,5tdi - 82 Vw Golf 1 Weber x 96 Vw vento x 99 TT x 00 Seat Leon x 02 Seat Leon x 92 Golf cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theopelking Skrevet April 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 høyre el venstre hjulbue?å slag olje anbefaler du?bare fylle til det renner over? Siter # Gauldal-Gatebil # vw jetta tdi sportline med luftfjæring lexus is 200 tte Opel vectra b - Full rieger,19" justerbart. vw vento - full styling,18" .justerbart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pixxl Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 høyre el venstre hjulbue?å slag olje anbefaler du?bare fylle til det renner over? Den hjulbuen som girkassen sitter i. husker ikke hvilken olje eg brukte desverre. fyll til det renner over ja, men pass på att du får i ca så mye olje som kassen skal ha. Siter - 98 Audi a6 2,5tdi - 82 Vw Golf 1 Weber x 96 Vw vento x 99 TT x 00 Seat Leon x 02 Seat Leon x 92 Golf cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Bruk shell sin "getriebe oil". Det holder med 2 liter, jeg fikk ikke fylt på eller tømt mer enn 1,7liter. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rassa Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Hvor ofte må man bytte olje på girkassen? Siter 06 Golf V GT TSI [x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline [x]97 Vw Vento 1,6 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Den skal i utgangspunktet ikke byttes, men hvem vil kjøre rundt med 10 år gammel olje? Sier seg selv at den blir dårligere enn en ny. Personlig bytter jeg etter 2år. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rassa Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Okay. Har i det siste følt at girkassen gir litt mer motstand enn før. Kan dette skyldes snart 11år gammel olje? SLitt kløtsj? kløtsjen er snart klar for utskiftning skjønner du. slurer ikke, men tar langt ute. Girkassen i seg selv er behandlet pent. Siter 06 Golf V GT TSI [x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline [x]97 Vw Vento 1,6 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex89ss Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 klutchen tar tak langt ute på bilen min også. Menhar blitt en vanesak, synes det er litt behagelig jeg ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ventovr6 Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Okay. Har i det siste følt at girkassen gir litt mer motstand enn før. Kan dette skyldes snart 11år gammel olje? SLitt kløtsj? kløtsjen er snart klar for utskiftning skjønner du. slurer ikke, men tar langt ute. Girkassen i seg selv er behandlet pent. det skylles 11år gammel olje ja tipper jeg. kjøp deg valvoline olje til en litt dyr penge. du vil kjenne forskjell;)alacocaina Siter -MartaRacing- Low and slow! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rassa Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 det skylles 11år gammel olje ja tipper jeg. kjøp deg valvoline olje til en litt dyr penge. du vil kjenne forskjell;)alacocaina Får vel kanskje prøve å få byttet den oljen en dag:) Siter 06 Golf V GT TSI [x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline [x]97 Vw Vento 1,6 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Husk å kjøp GL4 olje, girkassene fra VW fra denne tiden er ikke så glad i GL5. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rassa Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Det er notert:) Siter 06 Golf V GT TSI [x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline [x]97 Vw Vento 1,6 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg