Villing Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Legger ut prosjekte mitt her også, for dårlig respons i Opel delen av forumet. Opel Ascona B/J Da har jeg spandert på meg en gammel Ascona J Bilen er en 1980mod, med 1.3L motor. Sjermene fremme er veldig rustet, men fikk me splitter nye. Må også skifte ut begge fjærskålene bak, fikk med nye. Planer: Fikse fjærskålene Sveise rust i gulv, dører, vinduer, sjermer fremme, osv. Bytte hjulbuer bak Bytte jekkfester fremme Bytte sjærmer Pusse ned Lakere Få den eu-gokjent Neste vinter, blir det motor bytte, muligens til 2,4 elns. Når det er gjort, får jeg se hvor pengene strekker til. Senk Felger Muligens Recaro stoler En eller annen fanger framme må på plass osv. Bilen har jeg ikke fått enda, den blir hentet i romjula :) Bare kom med forslag til hva jeg kan gjøre osv. Bilder av bilen Her Lørdag 29.12.07 Idag er det første gang jeg har sett bilen i dags lys, fant endel rust som jeg ikke viste om. Kjørte hjem i rein igår, så idag så jeg at bilen er våt inni. Så jeg har tatt ut et av fram setene, skal også rive opp teppe, men dette blir ikke gjort før jeg har vert på EU kontroll. Etter studeringen av bilen, vasket jeg den. Så her er bildene. Bildene av rusten: Ja framsjermene er pill rustne, men fikk med splitter nye, de blir montert etter de er lakert. Bilen står nå trygt inni den ryddige garasjen :) Torsdag 03.01.08 De siste dagene har jeg skrudd av fram støtfanger, og bakre støtfanger. Har også pust, tatt på bruno og grunning på noe av rusten i bagasjen og festene til støtfangeren bak. På lørdag blir kansje fjæskålene skiftet, og fram sjermene tatt av. Noen bilder av det som er blitt gjort. Fronten Baken Rusten som skulle vekk. Her er det pust ned og bruno og grunning tatt på Feste til støtfangeren grunnet. Det var det for idag :) Lørdag 05.01.08 Idag flyttet jeg bilen til en bedre skru plass. Begynte å skru av støtdempere, slipte vekk de gamle fjær skålene og tok av akslingen. Fikk endel små problemer underveis så tok alt tok tid. Begynte å sveise på skålene, men fikk problemer med sveiseaperatet, så ble ikke helt ferdig. En mutter manglet også, så den må bestilles før vi kan gjøre noe mer. Bilder fra dagens arbeid. Nye fjærskåler. Gamle skåler :/ Blir sikkert ikke mer gjort før mandag. Søndag 20.01.08 Har gjort litt de siste dagene, her komme bilder fra prosessen. Har fått tatt ut nesten alt av interiør. Under teppe gjemte det seg mange hemligheter jeg ikek var klar over. De runde hullene i gulvet kommer det vann gjennom, det forklarer hvorfor bilen ble våt. Har begynte å kappe rent, må skaffe meg et mig aperat og begynne å sveise inn nytt metall. Bilder. Begynte å skrape asfalt platene. Dett var dett. Mandag 18.02.08 Lenge siden en opdpate nå, har ikke fått gjort så alt for mye men. Var fint ver idag, så jeg lufta den litt utforbi. Sopte også ut det som var av dritt i garasjen, etter alt asfaltmatte skrapingen. Peace out. :wub: 31.03.08 Har jobber veldig mye med bilen de siste vekene, men det går så mye tid i arbeid som ikke vises så har ikker vert vits å lakt ut bilder. Men her kommer det litt ivertfall :) Sveist litt i gulvet, å høyre sjerm fremme. Etter svesing blir sveisen slip grunnet deretter tar jeg på PL 400, for å få sveisen hel tett. Lykter: Lyktene er blitt lakert svarte inni, ført vasket jeg dem deretter grunnet for så å lakere me matt svart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Meget hyggelig bil! Det er nå maaaaange år siden jeg har sett en urestaurert Ascona B uten rusthull i C-stolpen. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Se her ja! Bra det er flere som tar vare på en gammel Opel! ;) Har du meldt deg inn i Opel Motorsport Club? Opel Motorsport Club Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Blir bra det her! Så bra ut. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villing Skrevet April 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Har melt meg inn ja. Takk for det :) Begynt å gå fremmover nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AuDi_T Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 morro å se at folk ikke gir opp pga av rust. stå på. har et prosjekt på gang selv m endel rust, manta b. skal følge mm på denne her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villing Skrevet April 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Har vert på nippet til å gi opp et par ganger :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 BIG MASS... nytt rustvidundermiddel fra ProteinFabrikken? haha:) Artig prosjekt;) Stå på;) Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villing Skrevet April 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Jepp, funke fjell det.Blander det 50/50 med vann, smør på å rustet detter av. anbefales. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villing Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Da gadd jeg endelig ta noen bilder av rustabassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo amazon Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 hehe litt av et proskjekt:P stå på detta blir bra... "modemkiller"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadBoyTurbo Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 blir bra detta :D har litt sånn Big Mass liggende, kanskjeg jeg skal prøve det :lol: Siter Derbi drd sm 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villing Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Det ble desverre endel bilder ja, å her kommer enda mer. Skulle godt an å lakt bildene inn i en spoiler, så kunne jeg lakt ver oppdatering i ver sinn spoiler. menmen. Oppdatering 15.05.08 Tok bilen ut i finveret idag, rydda å sopte i garasjen å bakkte an inn ijenn :) Bilder av fornøyelsen. Blei gjort litt idag o, tok PL 400 rundt sveisen hvor jeg grunnet igår. sveiste også litt i vindus karmen :) Etter bilen komm inn i varmen igjen, tok jeg av høyre døren, lagde meg et spesial verktøy av en gammel Fz pakkerberer. Komenter gjerne :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modlendingen Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 Hey Planer du har for denna a??? Dønn orginal eller skikkele gatebil me motor??? Siter Opel Vectra 4x4 Turbo Opel Senator 2.3 Turbodiesel x Opel Omega B 2.0 16V Opel Ascona C 1.8GT Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villing Skrevet Mai 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 Godt senka, 80mm kansje. ATS Classic felger. Orange farge me di sorte stripene på siden. Motoren blir orginal ut sommeren, så startet jeg med motorbytte, til 2,4. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg