Gå til innhold

Audi 100 turbo bruker vann

Ranger emnet


Audi tq

Anbefalte innlegg

Etter jeg starta opp en 86mod. audi 100 turbo som hadde stått en stund begynte det å ryke/dryppe ut av eksosen og den brukte vann. Jeg har nå tatt av toppen og toppakninga så hel ut. Hvor er det det mest sannsynlig at det lekker? Hvordan finner jeg sprekker i toppen og blokka?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg starta opp en 86mod. audi 100 turbo som hadde stått en stund begynte det å ryke/dryppe ut av eksosen og den brukte vann. Jeg har nå tatt av toppen og toppakninga så hel ut. Hvor er det det mest sannsynlig at det lekker? Hvordan finner jeg sprekker i toppen og blokka?

 

Takker for alle svar.

 

For å finne sprekker inni blokka og toppen må den på røngten hos feks Oslo Sylinderservice...

 

Turbo'n din er vel også vannkjølt, så kan jo hende den bruker vann..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo'n din er vel også vannkjølt, så kan jo hende den bruker vann..

 

Prøvde å trykkteste kjølekanalen i turbo'n, lakk ikke noe der, som jeg merka ihvertfall.

 

Men kan toppakning være gåen selvom den ser nokså fin ut? Hva skal man se etter på en toppakning for å konstatere at den er gått/sluppet gjennom vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å trykkteste kjølekanalen i turbo'n, lakk ikke noe der, som jeg merka ihvertfall.

 

Men kan toppakning være gåen selvom den ser nokså fin ut? Hva skal man se etter på en toppakning for å konstantere at den er gått/sluppet gjennom vann?

 

Når topppakninga røyk på min gamle 10v så var det sår i toppen også. Kan være noe der..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår