Gå til innhold

Audi tq

Bruker
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Audi tq

  • Bursdag 08/22/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Østfold

Audi tq's Achievements

  1. Takker for svar! Skal få gått over bilen i kveld. Kan jo håpe at det ikke er tenningsbank. Trodde først lyden var et løst deksel som vibrerte eller noe, men mistenkte tenningsbank da lyden spesielt kom ved belastning på lave turtall. Det skal legges til at øret mitt er utrent når det gjelder tenningsbank.
  2. Da jeg startet bilen i dag var det fusking, smelling i potta og tenningsbank (Hørtes ut som metallisk skrangling ved gasspådrag) Bilen har gått fint frem til nå, er en '75 Mercedes 200 w115. Kjører på 98 oktan med blyerstatning. Noen som har en ide om hvor jeg skal begynne?
  3. Hvis du har 01A girkasse må du ha et svinghjul som både passer på kasse og har pinne til sensoren på mc-motoren. F.eks. svinghjul fra 7a-motor (audi 90 2,3 20v) eller dette fra 034 motorsport http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=28_63&products_id=285 Det jeg også måtte gjøre på bilen min var å flytte batteriet bak (for å få plass til wastegaten), luftfilterboksen må modifiseres/byttes for å få plass, eksos/downpipe må modifiseres, ledningsnettet må kobles til, ++litt andre småting
  4. Tror bensinpumpa mi har tatt kvelden. Bilen starter ikke og bensinpumpa har sluttet å lage lyd, men den får strøm. Da må vel være bensinpumpa som ikke fungerer lenger? Trenger derfor en billig pumpe, noen som vet hvor jeg kan få tak i det? (kan godt være fra biltema eller brukt). Sitter en 2.2 10v turbomotor med 165hk i bilen.
  5. Ja, det er den som sitter der kjølevæska går inn eller ut. Kan lese om den her: http://sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html . Tror det er sannsynlig at det er den som er feilen, eller kontakten.
  6. Bilen starter å går bra, men tempraturmåleren har sluttet å virke og det har begynt å ryke en del fra potta. Kan det være fordi motoren tror den er kald og gir for rik blanding?
  7. Bytta temperatursensoren som sitter foran på toppen, multi function temp. sensor eller hva den kalles. Det hjalp mye:) Starter mye lettere nå.
  8. Har en 10v turbomotor fra audi 100 (MC-1) i min 90. Motoren har vært veldig tungstarta og gått ujevnt på tomgang, og nå har den blitt enda værre. Får feilkode 2312: kjølevæske sensor. Hva kan være feil her? Har mistanke om for lite bensin pga. sliten bensinpmpe (bråker fælt) og/eller falskluft. Spenninga over hjernen når jeg kjører starteren er også noen ganger litt lav, ca 8V. Mulig det er dårlig batteri eller jording. Selve motoren skal være i god stand. God komp. ca 150psi på alle 5. Begynner å bli litt lei av en motor som jeg ikke veit om starter. Har lyst til å overhale den så den starter og går som den skal. Vurderer også datasprut, med tanke på litt trimming. Kan dette være et pålitelig alternativ? Kan noen hjelpe meg med det her? Takker for alle svar
  9. Er det mye jobb å bytte bakskjermene på en Primera LX 5-dørs? Hvordan er de festa? Er ikke akkurat verdensmester i sveising, men er dette en overkommelig jobb? Tips og råd mottas med glede Takker for svar
  10. Prøvde å trykkteste kjølekanalen i turbo'n, lakk ikke noe der, som jeg merka ihvertfall. Men kan toppakning være gåen selvom den ser nokså fin ut? Hva skal man se etter på en toppakning for å konstatere at den er gått/sluppet gjennom vann?
  11. Etter jeg starta opp en 86mod. audi 100 turbo som hadde stått en stund begynte det å ryke/dryppe ut av eksosen og den brukte vann. Jeg har nå tatt av toppen og toppakninga så hel ut. Hvor er det det mest sannsynlig at det lekker? Hvordan finner jeg sprekker i toppen og blokka? Takker for alle svar.
  12. Er ikke sikker på hvordan girkassa passer over, men nå har jeg bestillt svinghjul fra 034motorsport, så bruker bare den gamle girkassa.
  13. Takker for svar. Stemmer, det er opplagringen til inngående aksel på gearkassa det er snakk om. Og ja det er sensor på MC-motoren. Å sette inn en pinne i ng-svinghjulet er jeg ikke sikker på om går da det er litt tykkere enn mc-svinghjulet, det er liksom en ekstra ring der pinnen skal sitte. Men hvis noen vet at dette går så er det bare å si ifra. Den beste løsningen blir vel å kjøpe et svinghjul som passer i begge ender, men jeg er på et litt stramt budsjett nå så det fra 034 er kansje litt dyrt. Er det andre noen biler som kom med svinghjul som passer? Har hørt at 7a svinghjul skal passe med girkasse og sensor..
  14. Har et problem her. Utløserlageret på turbomotoren passer ikke på girkassa. På NG-motoren sitter utløserlageret i svinghjulet, så jeg tenkte jeg skulle flytte over svinghjulet. Men på MC(turbo)motoren er det en pinne på svinghjulet som en sensor leser av, mens på NG-svinghjulet er det massivt rund hele og ingen sensor, så det ser ikke ut som det vil fungere. Noen som vet om det går å bruke NG-svinghjulet eller om det er andre svinghjul som passer? Eller er det noen andre, bedre løsninger?
  15. Ting som gjenstår nå er blandt annet: -Flytte batteriet bak og legge kabel -Eksosen. Prøvemonterte motoren litt og det så ut som at downpipen krasja litt i karoseriet, så må enten bygge om den, eller så har jeg hørt at downpipen fra urq passer rett over, noen som vet om dette stemmer? -Ledningsnettet. Må montere det nye ledningsnettet. Har googla litt etter hvordan man skal koble det opp mot sikringsboksen, men har ikke helt skjønt det. Hvis noen har litt greie på det så kom gjerne med innspill. Og hva er egentlig best å gjøre med det gamle ledningsnettet?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår