HPfreak Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Noen som har bilder av norske 245 med V8? Prøver å søke men får at det ikke finnes noe resultat uansett hva det er jeg søker på.... Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Her er den bilen som fikk meg til å kjøpe 245. En 1977 265 med v8. Sto lenge i fellesgarasjen til kompisen min. Sto bare å støva ned og ble nesten aldri brukt. Har sett den i aksjon 2 ganger. Det ene var da jeg tok detta bildet våren 2004 sånn ca og en gang sommeren etter. Ellers har den bare stått. Nå er den solgt til Hordaland et sted hvis jeg ikke tar helt feil. Lå til salgs på autodb for et års tid siden. Er visst ikke så fin som den ser ut til på bildene. Mye mongomekk rustsveising på kanalene og igjensveisa takluke som sprekker opp. Da jeg spurte om noen visste noe om den på volvoforumet var det en som sa at den sto igjen med rasa girkasse. +at han som kjøpte bare herjer den i stykker. Ellers er det ingen som vet hvem som har bygd den eller noen ting. Lurer på om mitt neste prosjekt skal bli en slags kopi av den her. Fordi det var den som fikk meg til å kjøpe 245 :) Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Den bilen ser jo helt sykt deilig ut da. :D Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Så denne på ekeberg en gang. Syns den var mektig rå da. Så ikke noe til de sprekkene eller rust som du snakker om men er noen år siden. Håper å finne meg en 245 med V8 selv snart :) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Den er nydelig! Kan være at det er schitsnack at at den er så ful, men det er de sa på volvoforumet. Mitt neste prosjekt er helt klart en 245 med v8. Det er den tøffeste motoren man kan ha i en 240. Uansett om det umoderne, bruker mye bensin osv osv.... Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Kan jo legge ut bilder av min gamle :) -86 GLT, med ettermontert Aircondition, Sort skinn fra -90, 4xel.vindu, el.speiler, sentrallås,lamellsperre. Litt små felger på bildet her. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Samme F hva som er rett og galt ifølge folk. Syns det er gøy med V8 om d sitter i en opel, volvo eller amerikansk. Men du får nok piss for at du faktisk bygger en Volvo med V8. Misunnelse kalles d ;) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Kan jo legge ut bilder av min gamle :) -86 GLT, med ettermontert Aircondition, Sort skinn fra -90, 4xel.vindu, el.speiler, sentrallås,lamellsperre. Litt små felger på bildet her. Hmm ble denne solgt opp til en figur rundt jessheim traktene? Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Hmm ble denne solgt opp til en figur rundt jessheim traktene? Nei. Ble solgt til Holmestrand, men uten motor og gear; disse står i 780'n nå :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Oki, var og prøve kjørte en på jessheim som er veldig lik denne her :) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 samme bilen bare lakert på de nederste bildene. antagelig den eneste med godkjent big block i norge? 8,3l...430hk! Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-164E Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Her er den bilen som fikk meg til å kjøpe 245. En 1977 265 med v8.Sto lenge i fellesgarasjen til kompisen min. Sto bare å støva ned og ble nesten aldri brukt. Har sett den i aksjon 2 ganger. Det ene var da jeg tok detta bildet våren 2004 sånn ca og en gang sommeren etter. Ellers har den bare stått. Nå er den solgt til Hordaland et sted hvis jeg ikke tar helt feil. Lå til salgs på autodb for et års tid siden. Er visst ikke så fin som den ser ut til på bildene. Mye mongomekk rustsveising på kanalene og igjensveisa takluke som sprekker opp. Da jeg spurte om noen visste noe om den på volvoforumet var det en som sa at den sto igjen med rasa girkasse. +at han som kjøpte bare herjer den i stykker. Ellers er det ingen som vet hvem som har bygd den eller noen ting. Lurer på om mitt neste prosjekt skal bli en slags kopi av den her. Fordi det var den som fikk meg til å kjøpe 245 :) Dinne bilen står parkert på en låve på Hareid, Utafor Ålesund per dags dato. Med gåen automat kasse. han som eiger den har fiiint lite peiling på bil og sei han skal fikse den. So er litt dårli lakk på den og en del sparkel. Motoren skulle ver overhalt og bygd for turbo bruk. Veit berre den brukte nåke infernalsk med bensin. 15-20 mil på full tank. Men burna no voldsomt. Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 samme bilen bare lakert på de nederste bildene. antagelig den eneste med godkjent big block i norge? 8,3l...430hk! Det der er en bil jeg virkelig kunne tenkt meg :D Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 antagelig den eneste med godkjent big block i norge? 8,3l...430hk! 8,3l=ca 500 kubikk tommer... Er ikke noe Chevrolet motor dette da, eller? Var det denne som hadde en Cadillac motor? Stemmer i såfall bra med volumet, da Cadillac har en på 500 CID. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 502 er chevy. Hvis det er ca 500 kan d fort være 502 :p Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg