Gå til innhold

Bilder av norske 245 med V8?

Ranger emnet


HPfreak

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er den bilen som fikk meg til å kjøpe 245. En 1977 265 med v8.

Sto lenge i fellesgarasjen til kompisen min. Sto bare å støva ned og ble nesten aldri brukt. Har sett den i aksjon 2 ganger. Det ene var da jeg tok detta bildet våren 2004 sånn ca og en gang sommeren etter.

Ellers har den bare stått.

Nå er den solgt til Hordaland et sted hvis jeg ikke tar helt feil. Lå til salgs på autodb for et års tid siden.

 

Er visst ikke så fin som den ser ut til på bildene. Mye mongomekk rustsveising på kanalene og igjensveisa takluke som sprekker opp. Da jeg spurte om noen visste noe om den på volvoforumet var det en som sa at den sto igjen med rasa girkasse. +at han som kjøpte bare herjer den i stykker.

Ellers er det ingen som vet hvem som har bygd den eller noen ting.

 

volvo265v8.jpg?t=1207033711

 

Lurer på om mitt neste prosjekt skal bli en slags kopi av den her. Fordi det var den som fikk meg til å kjøpe 245 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge ut bilder av min gamle :)

 

-86 GLT, med ettermontert Aircondition, Sort skinn fra -90, 4xel.vindu, el.speiler, sentrallås,lamellsperre.

Litt små felger på bildet her.

 

IMG_0346.jpg

 

Hmm ble denne solgt opp til en figur rundt jessheim traktene?

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den bilen som fikk meg til å kjøpe 245. En 1977 265 med v8.

Sto lenge i fellesgarasjen til kompisen min. Sto bare å støva ned og ble nesten aldri brukt. Har sett den i aksjon 2 ganger. Det ene var da jeg tok detta bildet våren 2004 sånn ca og en gang sommeren etter.

Ellers har den bare stått.

Nå er den solgt til Hordaland et sted hvis jeg ikke tar helt feil. Lå til salgs på autodb for et års tid siden.

 

Er visst ikke så fin som den ser ut til på bildene. Mye mongomekk rustsveising på kanalene og igjensveisa takluke som sprekker opp. Da jeg spurte om noen visste noe om den på volvoforumet var det en som sa at den sto igjen med rasa girkasse. +at han som kjøpte bare herjer den i stykker.

Ellers er det ingen som vet hvem som har bygd den eller noen ting.

 

volvo265v8.jpg?t=1207033711

 

Lurer på om mitt neste prosjekt skal bli en slags kopi av den her. Fordi det var den som fikk meg til å kjøpe 245 :)

 

 

Dinne bilen står parkert på en låve på Hareid, Utafor Ålesund per dags dato. Med gåen automat kasse.

 

han som eiger den har fiiint lite peiling på bil og sei han skal fikse den. So er litt dårli lakk på den og en del sparkel.

 

Motoren skulle ver overhalt og bygd for turbo bruk. Veit berre den brukte nåke infernalsk med bensin. 15-20 mil på full tank. Men burna no voldsomt.

Volvo 164 e bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

antagelig den eneste med godkjent big block i norge?

 

8,3l...430hk!

 

8,3l=ca 500 kubikk tommer... Er ikke noe Chevrolet motor dette da, eller? Var det denne som hadde en Cadillac motor?

Stemmer i såfall bra med volumet, da Cadillac har en på 500 CID.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår