godlune Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Noen som har en enkel fremgangsmåte for å få byttet ytre drivledd? Calipper og skive er av, men vi får ikke av navet. Driver lite med japanske biler, så dere får unskylde min uviten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Dette er feil måte å skifte drivledd på. Uten å huske hvordan 626 sin forstilling ser ut, mener jeg det er McPherson og leddet skal da skiftes slik: Dere skal løsne mutteren i midte av navet. Løsne bærekula og dra spindelen til sida mens du dytter drivakselen ut av spindelen og ut på siden så du kommer til å få byttet leddet. Drivleddet kan sitte litt på splinsen, siden du skal bytte det er det ikke så farlig med gjengene, dunk det løst med en hammer. Sjekk om drivleddet sitter dunka på eller om det er en låsesplint som må av inni leddet først. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigRoar Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 du trenger ikke å ta av caliper og skive, nei.. dden store mutteren i midten av skiva er den du skal løsne på... hvis det går an å skru av demperen, så gjør du det. da vil selve skiva, caliperen og hele navet løsne, sånn at det går an å dra/banke drivleddet ut fra navet. det er 2 skruer & muttre som du må skru ut for å få demperen ned. kan være litt harde å få ut, men ikke noe som en liten kanne med wd40 kan løse. hvis det ikke går an å løsne øverste del, så må du skru av styreleddet. styreleddet er den "stanga" som festes i navet fra styresnekka. løsnes med 1 mutter og splint. kan være vanskelig å få av den og. deretter dunker du ut den "stanga" som den store mutteren sto på. det er en del av drivleddet. når du har tatt ut den, så må du ta den ut av drivakselen. Det er som regel låseklips på innsiden, og da må du bare banke den ut. Selfølgelig etter at du har skjært vekk mansjetten. men egentlig bra om du banker på innerste del av leddet, i og med at du kan slå den skjev. du skal jo kaste drivleddet etterpå, så er jo egentlig ikke no big thing. men greit å ha i bakhue. når du har fått av drivleddet, så er det dags for å montere det nye. PS!! Viktig å ha i GREASE i leddet! over kulene, inne i "kammeret", generellt overalt. trenger ikke å fylle til randen, da blir det bare søl. men viktigst på kulene. deretter, må du sette på mansjetten på akslingen, bytte låseklips på tuppen, så er det stort sett å smekke den på plass. men pass på låseringen, at den går i hakket sitt. hvis ikke, så kan du slå istykker hele greia på nytt, å da er du like langt. fest så mansjetten med respektive låsebånd, og stapp den i det hullet den kom fra. stru inn den store mutteren, og gå baklengs ifra toppen, spørs litt på om du motte ta av styreledd eller demper. sikkert rotete dette, men bare spør.. finner sikkert noe på google og.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.