VolvoMan Skrevet November 29, 2003 Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 Jeg mener også at volvo har 4-link originalt jeg... 240ien har jo bare armeer under bakakslingen og over bakakslingen og begge går fremover.. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrulf Skrevet November 29, 2003 Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 Originally posted by lovemachine Hvilket prosjekt er dette bildet henta fra? jeg vet ikke, jeg fant bildet når jeg søkte på four link i google. ser ut som en ganske heftig dragster. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fast4all Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Volvo har IKKE 4-link i opphenget sitt!!! Det eneste som er der er det forbaska panhardstagget som tukler til bakstillinga når du senker bilen. Watt-link er tingen Siter Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Ta dere en titt her: http://www.mamut.com/controls/shop/shops/3/default.asp?wwwalias=lysakerbil&gid=15&subgid=13 Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 panhardstagget hvordan er det dette tukler med bakstillinga nor bilen senkes... Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Det forskyver hele bakstillinga sidelengs. Har du senket bilen, kan du prøve å måle mellom hjula og skjermene på begge sider. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Originally posted by 2Fast4all Volvo har IKKE 4-link i opphenget sitt!!! okay, definer 4-link da! Originally posted by 2Fast4all Det eneste som er der er det forbaska panhardstagget som tukler til bakstillinga når du senker bilen. Watt-link er tingen akurat det er det problemet er det vel flere biler som har. At bakakslen bilr stående mer til ene sia jo mer du senker bilen pga panhard staget. Wattlink er fint da ja... Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Er ikke så flink til 4 link, men jeg vet at mange bygger om 240 til 4 link. Dette brukes da i rally, tror de gutta vet hva dem gjør. Det selges også ombyggingssett! Hvorfor bygge om hvis det er der originalt? http://www.mamut.com/controls/shop/shops/3/default.asp?wwwalias=lysakerbil&gid=15&subgid=13 Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fast4all Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Dette er 4link. Om det er originalt på volvo så er det noen som har ribba min kraftig. Her er det også montert wat-link Siter Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 forskjellen på det der og det som sitter orginalt på volvo er da med andre ord at fjærene ikke sitter på undre "arm", at armene/stagene sitter tvers ovenfor hverandre, at de har uniballfeste mot bakakslen, og at det er lik lengde på stagene? sorry, men jeg mener fortsatt at det er 4-link som sitter på 240'n orginalt, men at det er mer effektivt det du har bilde av der kan jeg være enig i! kan hende jeg tar feil, er ikke vrang heller. mulig jeg har misforstått hva som kalles 4-link. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonnis Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Man kjøper jo watt link for å stive av bilen sideveis! man har jo uniballs slik at man slipper de slarkne fisne panhard foringene. Skjønner ikke hvor mye 4-link skal ha å si..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 watt-link er jo for å få justert bakakslen så den ikke trekker til sidene. ikke for å stive av bilen! 4-link er jo for å få bilen til å "sette" seg, som gjør at mer vekt kommer over bakakslen, som igjen gjør at bilen får bedre tak! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LfX Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 4link bestemmer hvor langt ned bilen greier å suge seg ned før du får hjulspinn, mao. høyere friksjon, bedre start. Watt link bestemmer hvor i lende diffklokke og bakhjul står i forhold til resten av bilen. Dette er ikke nyttig om det justeres feil, men er derimot ektremt nyttig i den forstand at det ikke finnes bevegelse sideveis (i forhold til bilens kjøreretning) under hard kjøring (type rallycross o.l.). Kan skaffe bedre utrettelse om intresert, eller se ch-racing.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonnis Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Originally posted by cfn watt-link er jo for å få justert bakakslen så den ikke trekker til sidene. ikke for å stive av bilen! 4-link er jo for å få bilen til å "sette" seg, som gjør at mer vekt kommer over bakakslen, som igjen gjør at bilen får bedre tak! Jeg men at watt linken er ikke laget for at folk ikke skal få hjubuene sine skrapt av dekkene. Men for å få bilen fast sidelengs!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Dette er 4link. Om det er originalt på volvo så er det noen som har ribba min kraftig. Her er det også montert wat-link Ligner da litt på 4 link det som er på volvo 240 Har laget en litt grov tegning du kan sammenligne Ser du at lik hetene er der Her er bildet av samme aksling som du har bilder av den har jo også watt-link :) Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg