volvo-peer Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 har et kjapt spm. har en motor b230 med ft stempler.har på det man kaller AT-sett.følte at den trengte mer suppe så har montert Facet Red-top. også Trykkregulator.men gir den for mye supp for nå starter den ikke.noen som har svar? ps:dobble gassere er kjøpt inn.men venter på at en kar skal sveise om innsuget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 ingen som veit eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Tror du må ha BTR som er beregnet på gasser og turbo, tror det funker noe slikt som at ladetrykket justerer mengden på suppa... Men ikke skyt meg om jeg tar helt feil. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Stemmer at du må ha BTR beregnet for gasser og turbo. Har du ikke dette, vil bilen drukne ved oppstart og turtall under 5000rpm :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet April 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 den jeg har er for gasserturbo.bilen starter den nå men fusker.kan det være pga for mye bensin.siden jeg bare kjører org gasser.(turbogasser) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Hvis du bruker den orginale turboforgasseren og du vet den funker, kan det være enten for mye eller for lite bensin.. La motoren starte å gå på rundt 2000rpm med nye/rene plugger, skru dem ut etter noen minutter på varm motor, og ta evt bilde av dem. Du finner ut med engang hvordan motoren har det når du ser på pluggene. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet April 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 da går jeg ut å starter....hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet April 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 var ute å tok en tur nå.svarte plugger.men hvor på zenith gassern er skruen til blandings forholdet.er vell der jeg må skru.siden btr nesten er i "bånn" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Er pluggene svart å tørr, eller svart å våt? Blandesaken er vel på siden mot torpedoveggen... Er en skru med ei fjær på. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet April 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 svart og tørr faktisk.også fusker den mindre med choke.hva er feilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 for lite bensin. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet April 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 flere som er enig.kan det hende at den er svart pga tenning og tørr pga for lite suppe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Går bilen bra med choken på, er det for lite bensin. Får bilen for mye bensin, skal pluggene være mer eller mindre våte.. Er dem svart å tørr, er det for lite suppe.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Lite suppe (HELT enig).. Hadde det samme problemet på min i starten også.. Pluggene sprakk til slutt (porselenet).. =s sier egentlig sitt at varmegangen var RIMELIG stor.. Skru den opp litt.. Men husk at forgasser og turbo vil uansett fuske et eller annent sted.. enten vil den bruke mye bensin på tomgang eller så vil du tørlegge den ved høyt turtall.. Så man må nesten velge litt ut i fra om man står mer stille enn kjører =p Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 har problemer med min AT motor og? kan ikke lade mer enn 0.6 før bilen begynner og hakke og nøkke. hvor får man tak i BTR? og va står BTR for? unskyld for OT :( Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.