Kajolen Skrevet Mars 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2008 Har en b230fk med v70-r turbo,vx3 kam og vikingchip.. Lurte på om det er noen der ute som vet hvor mye hk der sånn ca med dette montert?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2008 så mye effekt som org. dysene klarer å levere bensin til, tipper jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mnebo1 Skrevet Mars 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2008 humm jepp og viking cipen er jo ikkje laget til dette opsetet. med andre dyser justerbart kamdrev og bensintryks regulator exos og pasende cip til bensin enheten og tenings modulen så er du vell sta og lokter på 290-300 da byner det og stopper både i exhos manifoil topp og turbo.båtningen vill også ta kveld vist du drar den noe serlig lengre orginal båtning vil vel byne og bli upålitelig på 340-350hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2008 hvorfor i all verden skal du bytte btr,kamdrev og manifold?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Det høres tøft ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mnebo1 Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 justerbartkamdrev for og få stilt vx kamen foråver for og få mindre turboleg har ikkje nød og byte ut manifoilen men skal du noe serlig over 300 så byner den og bli ganske trang så allerede der kan du hente efekt og få mere efekt ut av motoren ved høye omdreininger.kjener godt på min at exosen bremser motoren ved 6000o/min og oppover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 justerbartkamdrev for og få stilt vx kamen foråver for og få mindre turboleg har ikkje nød og byte ut manifoilen men skal du noe serlig over 300 så byner den og bli ganske trang så allerede der kan du hente efekt og få mere efekt ut av motoren ved høye omdreininger.kjener godt på min at exosen bremser motoren ved 6000o/min og oppover "Henrik H" på forumet har bremset 461hk med porta 940 manifold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 humm jepp og viking cipen er jo ikkje laget til dette opsetet. med andre dyser justerbart kamdrev og bensintryks regulator exos og pasende cip til bensin enheten og tenings modulen så er du vell sta og lokter på 290-300 da byner det og stopper både i exhos manifoil topp og turbo.båtningen vill også ta kveld vist du drar den noe serlig lengre orginal båtning vil vel byne og bli upålitelig på 340-350hk orginal 531 er det folk som har bremsa 400 hk med i sverige. turbo'n er vel god for rundt 350. Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 350 hk på en Mitsu 13!?!?! e dåkker på styr?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 det er snakk om ei snurre fra v70-r i første innlegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Beklager,min feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kajolen Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 hadde en b230ft med 850 t5 turbo, chip, 3"jt og filter før, men dette tok kvelden grunnet sveisene på wg røk og resulterte i fri lading og motorhavari.. Så då kjøpte eg meg en b230fk med v70-r turbo, vx3 kam og chip.. Så den skal snart monteres.. tenkte eg bare skulle forhøre meg om hvor mye det er mulig å hente ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 hvilken chip er det da? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twr Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 justerbartkamdrev for og få stilt vx kamen foråver for og få mindre turboleg har ikkje nød og byte ut manifoilen men skal du noe serlig over 300 så byner den og bli ganske trang så allerede der kan du hente efekt og få mere efekt ut av motoren ved høye omdreininger.kjener godt på min at exosen bremser motoren ved 6000o/min og oppover Det kan være ett lass med grunner til at motoren din butter over 6000 runder. Som alle std kammene i rødblokka er vel ikke vx kammen noen høydare på turtall. Hva slags ventilfjører har du? Std slappe fjører og litt bøst ladetrykk så flyter det jo på 5500-6000rpm Det at du legger tidlig eksos på kammen virker også negativt på turtall. Med rett kam ,turbo , tenning/bensinmapp holder std manifoil til 450+. Men det mange ting som skal stemme Torgeir Wetterhus Racing // Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Hvordan kam er brukbar da? Eller funker det best med en slipt for formålet? Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.