Gå til innhold

Razer : Mazda RX7 FC : 2008 Drift GP Edition

Ranger emnet


Razer

Anbefalte innlegg

Da var det vel på tide med en liten prosjekttråd, laget like gjerne en ny fin, og slettet den gamle...

 

Etter at jeg solgte 242 rallybilen min, tenkte jeg at en skikkelig japansk maskin var greia siden jeg er japsebil og drifting idiot. I motsetning til alle disse S-body gnomene, så øynet jeg muligheten til å bruke en av mine favorittjapser, en halvløen gammal FC. Samtaler med en fyr i Japan, betød at en billigdrifter var på vei og skulle ankomme i April '07.

 

Nå viste det seg at vedkommende ikke har vært helt til å stole på og lurt mange, men jeg fikk da til slutt bilen min, dog i September, ikke April som lovet.

 

Slik så det ut da den kom, måtte taues igang, da den rett og slett drukna når jeg prøvde meg med nøkkelen:

 

_mg_5721.jpg

 

Bilen så ikke så ille ut, til tross for übermatt lakk, og tykk hvit røyk. Heldigvis forsvant den røyken fort og kom aldri tilbake :

 

_mg_5734.jpg

 

Bilen hadde en utslitt clutch, utslitt viskosediff(påstått 2-veis), og Uras styrestagene og IC'en som skulle være montert var ikke det. Før Drift GP finalen fikk jeg kasta inn en ny lamell, satt på litt stickers og shimma ut styrestaga, og da blei jeg jaggu nr 2 i pro klassen. Bare flaks egentlig, alle andre snurra like mye som meg. Utslitt VLSD og nye Falken 451 dekk bak, med 6 år gamle Bridgestone Potenza hjalp nok ikke på kjøreegenskapene...

 

_mg_6719.jpg

_mg_6559.jpg

 

Så til senere treninger fikk jeg på nye Federaldekk foran som jeg vant på finalen, sveisa en sånn åpen bakdiffgreie og spaca ut framhjula litt og, da blei det både fart og vinkel over sakene:

 

ferdig__mg_7993.jpg

_mg_8800.jpg

_mg_8779.jpg

_mg_8993.jpg

1631768281_68a1a2d472.jpg

 

Og så blei 2007 sesongen over, og forberedelsene til 2008 begynte. Her noen stemningsbilder :) :

 

1632620746_6078501109.jpg

1631730023_959cde6d7e.jpg

1891581717_9178615fe8.jpg

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil i vinter har jeg da fått bytta alle foringene i bak og forstilling, røska av alt som heter originale sideskjørt og skjermer og slikt, og montert ny hjerne(visstnok Re Amemiya som har chippet den).

Nå om dagen får den nye hjullagre, bremseklosser, ny stor FMIC, oljepumpeadapter for egen totaktsoljetank og litt grovretta karosserideler:P

 

Styreutslag er jeg ferdig å leke med, og med Uras stag, mazdatrix spacere og ledd, og omsveisa spindler blei det ikke så gæærnt:

 

2322360312_4f6baf523e.jpg

2369444675_fed742a61f.jpg

 

Også en av de viktigste delene; denne skal sitte på Ebay-shortshiftern:

 

f9c3_1.JPG

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjort noe med motor eller er det orginalt?

tøff bil i grunn!

Ikke noe med motoren i seg selv, annet enn påstått overhaling i Japan. Den får som skrevet ny hjerne, fuel cut controller og IC.

For holdbarhetens skyld får den bedre oljekjøler, skvulpeplate i bånnpanna, og en oljepumpeadapter som blokker olja fra bånnpanna, så jeg kan kjøre ren totaktsolje inn i forbrenningskammeret i steden for at den plukker olje fra bånnpanna. Hjelper på holdbarhet, og ikke minst lukta:)

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lukta er vell ikke så nøye sålenge det går og er holdbart? :P

hvor masse gamp sitter det i bilen da?

 

Nei, men det lukter godt med brent totaktsolje, så det er bare en bonus :)

 

Lander på over 200 skulle man tro, men hvor mye over vet jeg ikke...

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk man gjort bittelitt idag og...

 

Intercooler hengt opp for tilpassing av fester:

 

2380844242_a58be5c9da.jpg

 

Tok ut en særdeles løen clutch på søndag, lamellen har kun gått siste del av høstsesongen, men med original trykkplate får det litt juling gitt... Skal dreie svinghjulet, også blir det ny Exedy clutch fra Racing Beat :) :

 

2380844132_17bd937914.jpg

 

Luftfilterkit fra Ebay, om det var 20$ bortkastet eller ikke vet jeg ikke men... Bedre enn det grusete soppfilteret som sitter der...

 

2380844350_b00e56bc7b.jpg

 

Og sist, men ikke minst, monterte Knight Sports Fuel Cut Defender, i et originalt Mazdafeste :D

 

2380844444_8a9208f51b.jpg

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår