Gå til innhold

Høytt har RMS på 80w, men cd-spiller leverer bare 4x40w, problem?

Ranger emnet


FloydPage

Anbefalte innlegg

Kjøp deg en ganske stor 4kanaler da vettu.. Også selger du den du har nå.. Du kommer ikke til å angre, for å si det sånn..

 

Jeg gjorde slik du skal gjøre i min førstebil. Hadde alle høytalerene på spilleren og subben på forsterker.. Gikk kanskje en dag ellernoe så var høytalerene sprengt. Kjøpte meg 2 store forsterkere og koblet opp samt kjøpte nye høytalere av samme type som jeg sprengte først. Har dem enda jeg.. Er da 2 år siden det.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no følar eg du gir meg motstridane signala...

 

først siar du det går grei og no siar du det går drit?

 

Hehe.. Ja, altså, det er ingenting galt i å gjøre det slik du mener, men det BESTE er jo såklart forsterker.. Jeg spiller jo bare trance/techno osv med mye bass i, så når jeg skrudde litt opp, sprengtes basselementene.. Men om du har en spiller der du kan stille ned bassen på hver høytaler, går det jo greit å ta dem via spilleren. Men vil anbefale på det sterkeste å kjøpe deg en god forsterker.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å forklare deg hvorfor du bør ha forsterker:

 

Når du kobler høytalerne direkte på spilleren vil det ikke bli noe problem med spilleren, men når du skurer opp litt så klarer ikke spilleren å levere det høytalerne vil ha og du får forvrengt lyd.

 

Dette kan medføre at du ødelegger høyttalerne dine og du blir nødt til å kjøpe nye.

 

en annen begrunning er at lyden blir bedre siden du får utnyttet hele spekteret på høyttalerne.

 

trenger jo ikke kjøpe den dyreste forsterkeren for å få dette til å fungere bra. Denne tror jeg ville holdt i massevid i starten, du kan jo evt. legge litt mere penger i det i tilfelle du kommer til å oppgradere seinere (ikke usannsynlig)

 

Ang. merket audison så er det et bra forsterker merke og lyden er bra selv om dette er den laveste serien de produsere :)

 

Håper du ble litt klokere av dette, og at du forstod hva jeg ville frem til :)

Elsker bilførere som tro bilen er homofil og kjører den opp i rævva på min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
ja den der kostet mer enn de 4 høyttalerene, spillern, basskassen og forsterkeren som står i til sammen...

 

Hvis alt du nå har, kostet mindre en 2000kr, så er det ingen vits for deg å kjøpe en forsterker, det vil neppe hjelpe på lyden da ;)

 

BTW: spilleren din gir MAKS 4x40watt, og neppe mere en 4x15watt rms ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår