vadav Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Betviler sterkt av ES ikke "greide" å justere ett sprut de selv solgte. Ang. traktoren din, så vil jeg anbefale å gi opp! når man ikke vet bak fram på innsprutning, så betaler man noen for å gjøre det for seg, eller setter seg ned å leser til man forstår noe selv... noe det ikke virker som du er interessert i å gjøre! Siter Every function has a form - not all forms has a function Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Har en kompis som jobber på Felleskjøpet, kan sette deg i kontakt med han! Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 jaja! de som ikke er inntrisert i og gi meg noen tips kan vell like gjærne drite i å svare! spør vell får og få hjhelp ikke får å få beskjeder om at jeg må heller drite i alt pga at ingen gidder og svare serriøst! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Kan gi deg et meget gått tips, å d er at du setter deg inn i hvordan et datasprut fungerer. Hvilke funksjoner du trenger og om du i d heletatt har muligheten til å gjøre d selv. Som jeg forstår d har du ingen kunnskap lr interesse for å skaffe deg den kunnskapen du trenger. Så da er valget ditt ganske lett hvis du skal ha noen mulighet til å få et datasprut til å fungere å d er å få eks es tuning til å hjelpe deg. Sett deg litt inn i hva du har å konkret hva du lurer på så får du et seriøs svar tilbake=) Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vadav Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Istedet for at du skal bli driti ut mere her, er det vel lurere å sette seg ned å studere diverse MegaSquirt forumer. Og etterhvert komme med kvalifiserte spørsmål som folk mer enn gjerne vil svare på. Siter Every function has a form - not all forms has a function Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Prøv heller å forstå hvordan en motor fungerer før du skjønner åssen et sprut fungerer. Skjønner du ikke det greier du heller ikke mappe.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 har ikke noe problemer med å fårstå hvordan innsprut funker og hvordan motor virker! har også lest på forum og søkt på hvordan jeg mapper men er veldi lite info om det! og manualen er jo på engels og det kan jeg ikke skryte på meg at jeg er så flink i! så viss dere mener at jeg driter meg ut pga at jeg ikke er så flink i engels og heller prøver og få litt fårklaring på norsk så får dere virkeli beklage! er faktisk utdanna mekaniker og jobber på verksted men data sprut er ikke akkurat noe vi driver mye med! men viss ingen har mulihet til og forklare eller har manual på norsk så er det jo greit! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 er jo ikkje bare bare å mappe ett sprut viss du verken har vært med på det eller gjort det før, og å forklare hva det er kan være er litt vrient, og viss du kje klarer å lese manualen så finnes det jo sikkert ein som kan det? viss ikkje så bør du få bilen til noen som kan det, og heller betale noen slanter, da er du vertfall sikker på at du ikkje svir motoren.... Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 såvidt jeg husker så spurte jeg om noen hadde grunnmapp så jeg hadde fått bilen kjørbar om kunne brukt den! men tydelivis ingen som har det! men skal se hva jeg får lest! og hva jeg kommer fram til Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 go plan;) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 er faktisk utdanna mekaniker og jobber på verksted men data sprut er ikke akkurat noe vi driver mye med! QUOTE] O.T Trio?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go'40 Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 har autronic sm4, antar det er samme fremgangsmåte. last ned programmet, koble pc'n til ecu'en, gå inn på autotune og la det jobbe når du kjører. om det er rpm/bar du ikke får mappet, juster target A/F ratio eller still ned tenninga eller juster forholdet mellom A/F måleren og ecu'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 har ikke noe problemer med å fårstå hvordan innsprut funker og hvordan motor virker! har også lest på forum og søkt på hvordan jeg mapper men er veldi lite info om det! og manualen er jo på engels og det kan jeg ikke skryte på meg at jeg er så flink i! så viss dere mener at jeg driter meg ut pga at jeg ikke er så flink i engels og heller prøver og få litt fårklaring på norsk så får dere virkeli beklage! er faktisk utdanna mekaniker og jobber på verksted men data sprut er ikke akkurat noe vi driver mye med! men viss ingen har mulihet til og forklare eller har manual på norsk så er det jo greit! Greit å vite at det er gnist osv. Men du må jo skjønne hva som skjer om du gir mer/mindre tenning og bensin og hvor i registeret gjør det. Hva du skal gjøre for å få riktige eksostemper osv. Ikke bare bare det der må bare kunne litt om det ellers nytter det ikke. Er ikke bare en ting en skal følge med på når en drar et drag. Trur du burde kontakte noen som kan detta for å si det sånn. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 har autronic sm4' date=' antar det er samme fremgangsmåte.last ned programmet, koble pc'n til ecu'en, gå inn på autotune og la det jobbe når du kjører. om det er rpm/bar du ikke får mappet, juster target A/F ratio eller still ned tenninga eller juster forholdet mellom A/F måleren og ecu'en.[/quote'] Først må du jo få AF tabellen til å bli riktig i forhold til det blandinga er i virkeligheten. Skal autotune funke brukbart må man nesten ha Autronic modell B analayzer ellers går det så fordømrade treigt. Men når du skal justere fulltøs pull må du mappe manuellt. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 vet! bilen går jo så det er ikke problemet! hehe! men har skaffet noen som kan det så vi får satse på at det blir ei ording på det! så får jeg lere det fra han Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.