Gå til innhold

Plasering av subber i 190E

Ranger emnet


JoeErgen

Anbefalte innlegg

Bilen har bensintank mellom bagasjerommet og kupè'n, så det jeg lurer på om det er en dårlig løsning med subber i bagasjerommet.

Eventuelt, hvilken vei bør elementene monteres (framomer/bakover/oppover) Tenker å kjøre to 10" eller 8" men er vel mest interesserrt i en løsning som gir meg best lyd til rapp-rock-metall.

:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg faktisk du burde kjøre 12"'ere. Ikke noen ekspert jeg altså, men jeg leste et sted at for å få den dyyype bassen som rap har og trykket som metal har, burde man kjøre 12" i kasse som er portet. Siden du har tanken bak seteryggen, kan du like fint sette kassa der, siden du ikke har noen nedleggbare seterygger å ta hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å bruke lukked kasse med elemente rett opp. ønsker å bruke lite plass, å rask og presis bass. om dette stemmer med musikksmaken min vet jeg ikke, men når jeg tenker meg om er ikke det så farlig.

Vil ikke bensintanken gi mye demping?

 

Resten av "anlegget" er btw:

Spiller: Sony CDX-GT424U 4 x 52 Watt S-Mosfet.

dash: 10" sony XS-F1035 (eneste som passet, men skal oppgraderes til komponentsett en gang)

Hatthylle: Infinity refrence 5,25"

 

Ikke akkurat værdensrekord, og savner litt bass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er urolig for mye demping, vet det kan være et problem i mercedes, så kan du åpne og lage et par porter i hatthylla. Vet om folk som har gjort det. To måter du kan gjøre det på er 1. Bare lage noen hull i hatthylla, 2: hvis du bruker porta kasse (vet du ikke skal det, men hvis), kan du f.eks. ha portene på toppen av kassa, og forlenge portene opp igjennom hatthylla, da får du flytta mye av bassen rett inn i kupéen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du bruker porta kasse (vet du ikke skal det, men hvis), kan du f.eks. ha portene på toppen av kassa, og forlenge portene opp igjennom hatthylla, da får du flytta mye av bassen rett inn i kupéen.

 

Det har jeg tenkt på, men er veldig usikker på hvordan jeg skal utføre det. Utforming av kasse, og hvordan elementene skal stå osv.

 

kom gjerne med løsningsforslag, og forslag til subb. "Har en 2 kanaler 250 watt rms jeg har tenkt å bruke"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår