Gå til innhold

JoeErgen

Bruker
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JoeErgen

  • Bursdag 02/07/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    190E
  • Biltype (eks Audi)
    Mercedes Benz
  • Årsmodell (eks 1995)
    92
  • Motor (eks 1.6)
    1.8

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

JoeErgen's Achievements

  1. Jeg kobla 2 kabler fra pluss på batteriet og til turtellern, der det står pluss. (disse kan selvfølgelig laskes sammen) TD er kobla til en liten stjerneskrue på toppen av venstre hjulbue. Metallet på turteller la jeg til gods, å da funke den fint=) tilkoblingen var veldig enkel, men jeg håpet at jeg slapp å ta av ratt osv. For en elendig patent!
  2. Var det jeg trodde ja. Men jeg kiket i Haynes boka. Der sto det at ny "rattbult" kreves ved demontering. Stemmer det?
  3. Jeg har kjøpt meg en turteller, men sliter med å komme til i instumenthuset. Tilkoblingen er jo grei, men hvordan kommer jeg til, så jeg får bytta ut klokka? etter hva jeg kan se må jeg ut med ratt, og rattsatammen osv. Men det kan da ikke være så bannskelig å bare få bytta f.eks noen lyspærer? Hva er det jeg overser?
  4. Tok ikke mange timene det nei. VD-40 og to 17 nøkler var vel det jeg brukte. Takk for svar!
  5. :) Har kjøpt Blistein-dempere på autohuset i dag. demperne bli vel bytta på tirsdag. Har noen timer på verksted på skolen da. (går vg3 automasjon) Trenger altså 2 jekker, eventuellt bukker? Er det normalt at bakdemperne bli fortere slitt en fordemperne? i mitt tilfelle gynger bilen masse bak, mens fordemperne er fine.
  6. Kan jeg på noen måte gjøre det feil:P? (er såpass dreven at jeg skifter olje og dekk selv, hehe) Er det noe spesielt å huske på når jeg bytter?
  7. Auto Huset SKulle ha 1600,- for 2 Blistein dempere, så hvis jobben er enkel og grei er det mye penger å spare. Demperen må vel ikke være tilpasset senkefjærene? Hvor mye vanskeligere er det å bytte demperne foran?
  8. Jeg inbiller meg at jeg må stille om en bryter eller noe?
  9. Min 190E 1.8 92mod kjøres nå på 98. Kan jeg begynne å kjøre med 95? Må jeg gjøre noen grep, eller er det bare å fylle? Takk for svar!
  10. Jeg har en veldig slitt demper bak på bilen min. w201 1.8 92mod. Snapp Drive ga med et tilbud på 4190 ,- for bytte av begge 2 bak, der 1990,- var arbeid og 2200,- for orginale sachs dempere. Det jeg da lurer på er: -går det bra å gjøre dette selv? (tror da det:P) Jeg kan litt om mekanikk, men har lite erfaring med bil. -Hvor og hvilke dempere bør jeg kjøpe? -Jeg har orginale senkefjærer på, byr dette på noe problem? Hele poenget her er å spare litt penger. Håper på raskt svar! :pray
  11. Skulle stramme er hjullager i går (venstre framme). Jekka opp bilen, av med hjulet og koppen, å fikk stramma lageret til det satt bre, UTEN at rullemotstanden økte. Jeg satte på hjulet, reiv og sleit i det, men kjente ingen slakke:) Da bilen ble jekka ned å kjørt ut av garsjen var det slakke igjen:( Jeg gjore samme prosessen igjen, for å sjekke om jeg hadde vært sløv med stramming av klemmemutteren osv, men alt satt ganske bra. stramma på nytt, og igjen satt det perfekt, helt til bilen ble jekka ned å kjørt 2 meter. Jeg sjønner ikke hva jeg gjør feil, eller hvorfor dette problemet oppstår. Hva bør jeg gjøre?? Kan vel nevne at bilen er kjørbar, å at slakken er veldig liten uten ulyder o.l. Takk=) :pray
  12. Takk for svar! Sentrallåsen fungerer, men låssylyndrene er ødelagt. bortsett fra bakluka;) Men "speedy", hvor får jeg kjøpt det? eller noe annet som fungerer. =)
  13. Det har jeg tenkt på, men er veldig usikker på hvordan jeg skal utføre det. Utforming av kasse, og hvordan elementene skal stå osv. kom gjerne med løsningsforslag, og forslag til subb. "Har en 2 kanaler 250 watt rms jeg har tenkt å bruke"
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår