Gå til innhold

Min Golf 1 Rabbit GTi

Ranger emnet


mortenwb

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I samme slengen som du bytter radiator ville jeg ha bytta vannpumpe også. Om du ikke har lekk vannpumpe ennå er det kun spørsmål om (hvor kort) tid før du har det. Dermed har du til sammen brukt litt over 1500kr for å kunne stå i kø uten varmeapparatet på full øs;).

 

Har faktisk tenkt på det! Merket faktisk i går da jeg sto i kø så steg motortemperaturen litt vel mye til å være normalt, så jeg gjør som du sier, bytter radiator + vannpumpe + litt kjølevannslanger så blir det bra :D

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men før du tapper det gamle systemet lemper du oppi ei flaske radiatorrens og lar den få stå på tomgang en stund (varmeapparatet i kald-stilling). Når termostaten har åpnet (kjølevifta starter) setter du på varmeapparatet for fullt. Så tapper du av svineriet på kanner og leverer det på miljøstasjon. Spyl gjennom motorblokka og varmeapparatet, så slipper du å fylle den nye radiatoren med gammelt grums med en gang. Dette er spesielt viktig å gjøre om tidligere eiere har slurva med kjølevæska og brukt reint vann i stedet.

 

Lykke til med hyggelig Rabbit GTI:).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men før du tapper det gamle systemet lemper du oppi ei flaske radiatorrens og lar den få stå på tomgang en stund (varmeapparatet i kald-stilling). Når termostaten har åpnet (kjølevifta starter) setter du på varmeapparatet for fullt. Så tapper du av svineriet på kanner og leverer det på miljøstasjon. Spyl gjennom motorblokka og varmeapparatet, så slipper du å fylle den nye radiatoren med gammelt grums med en gang. Dette er spesielt viktig å gjøre om tidligere eiere har slurva med kjølevæska og brukt reint vann i stedet.

 

Lykke til med hyggelig Rabbit GTI:).

 

Tusen takk for tips! Skal følge denne oppskriften da :)

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har man fått gjordt litt i dag og! Etter en lang natt på jobb ( 19.00 - 07.00 ) kom jeg hjem å sjekket postkassen. Der lå pakkelapp til meg. Da ble søvn utsatt. Dro på posten da det åpnet å hentet pakken min. Oppi den viste det seg att det lå:

  • Klarglass lykter fremme med kryss
  • Klarglass baklykter

 

Da var det bare finne igjen verktøy å sette igang :m'm:

 

Bilde før:

IMG_0585.jpg

 

Bilde underveis:

IMG_0587.jpg

 

Bilde ferdig:

IMG_0589.jpg

(vannet under bilen kommer fra sprekk i radiator - ny er på vei)

 

Tok bak i samme slengen!

 

Bilde før:

IMG_0586.jpg

(så ikke helt bra ut med defekt baklys :( )

 

Bilde etter:

IMG_0591.jpg

 

Etter dette gikk turen til VENG. Fikk bestilt CL-leppa (da den ikke kom med i pakka), nye speil (alle 3) samt kjøpt noe lakk + grunning så jeg kan flekke over litt rust intill jeg får lakkert bilen. Så det ser litt bedre ut sålenge :D

 

Ble fristet til å knipse ett par bilder på parkeringa til VENG før jeg dro hjem for å Zzzz ( Trenger nye hjul ser jeg!!!!)

 

IMG_0593.jpg

IMG_0597.jpg

IMG_0595.jpg

IMG_0596.jpg

 

Det var vel alt for i dag! Får nesten sove litt da jeg skal på jobb i natt og!

 

Snakkes ....:zzzz:

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjordt litt i dag å! Fikk fatt i låsbart tanklokk :D samt CL-leppa, montert panserløftere fra INXX ( Bestilte samtidig tårnstag forran + bak)

 

Bilde av panserløftere:

IMG_0382.jpg

IMG_0383.jpg

 

Spørsmål! Motoren tikker litt,kan det være slitte ventilløftere? Er det like lett å bytte disse på denne motoren som feks 2.3L Volvo turbo motor? Slike brikker man bytter ut ?

 

Ellers er jeg på felgjakt som vanlig. Har ikke funnet ut hvordan utseende jeg vil ha på bilen heller ennå, men felgene må ikke være for store att det subber for bilen skal straffes på bane snart :tannløs:

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Fikk gjordt litt i dag å!

 

Startet dagen med å fikse dørlåsene/mekanismen, så høyredøra nå kan åpnes både utenifra samt inni + att venstre dør nå kan lukkes uten å smelles igjen for harde livet :D

 

Bilen har høytalere i dørene, men ingen cd-spiller ( noe jeg SÅRT savnet på turen asker - stavanger ) så det gjorde jeg noe med i dag. Er litt "grøftekanten mekaniske A/S" preg over ledningene, men det ble raskt ordnet opp i :

IMG_0577.jpg

 

Tok desverre ikke noe bilde av ledningene etter de ble "ordnet, men her er iaffal lyd-kilde på plass :D :

IMG_0578.jpg

 

Forresten ett bilde av motoren. Ser ganske grei ut,men jeg har en vannlekasje. Radiator er sprekt i plasten rett over der øvre kjølevannslange går inn. Hvordan er det å få tak i ny radiator? Enkelt?

 

Motorrom:

IMG_0576.jpg

 

Testet å i photoshop hvordan den ville blitt seende ut om jeg skrudde bilen litt lenger ned + fjernet blinklys på skjerm. Resultat :

photoshop_senka.jpg

 

Ett par nye felger å jeg er nesten i mål :pimp

 

Radiator er enkelt å skaffe vettu, de har nye radiatorer på biltema. Bruker en slik selv, funker fett...:)

Simen Hammer

 

TrackBird DOT net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår