Böhser Onkäl Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 I samme slengen som du bytter radiator ville jeg ha bytta vannpumpe også. Om du ikke har lekk vannpumpe ennå er det kun spørsmål om (hvor kort) tid før du har det. Dermed har du til sammen brukt litt over 1500kr for å kunne stå i kø uten varmeapparatet på full øs;). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 I samme slengen som du bytter radiator ville jeg ha bytta vannpumpe også. Om du ikke har lekk vannpumpe ennå er det kun spørsmål om (hvor kort) tid før du har det. Dermed har du til sammen brukt litt over 1500kr for å kunne stå i kø uten varmeapparatet på full øs;). Har faktisk tenkt på det! Merket faktisk i går da jeg sto i kø så steg motortemperaturen litt vel mye til å være normalt, så jeg gjør som du sier, bytter radiator + vannpumpe + litt kjølevannslanger så blir det bra :D Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Men før du tapper det gamle systemet lemper du oppi ei flaske radiatorrens og lar den få stå på tomgang en stund (varmeapparatet i kald-stilling). Når termostaten har åpnet (kjølevifta starter) setter du på varmeapparatet for fullt. Så tapper du av svineriet på kanner og leverer det på miljøstasjon. Spyl gjennom motorblokka og varmeapparatet, så slipper du å fylle den nye radiatoren med gammelt grums med en gang. Dette er spesielt viktig å gjøre om tidligere eiere har slurva med kjølevæska og brukt reint vann i stedet. Lykke til med hyggelig Rabbit GTI:). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Men før du tapper det gamle systemet lemper du oppi ei flaske radiatorrens og lar den få stå på tomgang en stund (varmeapparatet i kald-stilling). Når termostaten har åpnet (kjølevifta starter) setter du på varmeapparatet for fullt. Så tapper du av svineriet på kanner og leverer det på miljøstasjon. Spyl gjennom motorblokka og varmeapparatet, så slipper du å fylle den nye radiatoren med gammelt grums med en gang. Dette er spesielt viktig å gjøre om tidligere eiere har slurva med kjølevæska og brukt reint vann i stedet. Lykke til med hyggelig Rabbit GTI:). Tusen takk for tips! Skal følge denne oppskriften da :) Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shellvis Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Grattis med fin bil :) Den forrige eieren er en kompis av meg så jeg vet at den bilen har fått bra stell. Jeg var faktisk fristet til å kjøpe den selv,, men får vel bruke tid å penger på den jeg har stående i garasjen hehe. Siter 1983 Golf GTI 1986 Scirocco GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrylee Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Hei Morten! Hyggelig å se at du tar vare på bilen, og fint at du er fornøyd :) Christian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet April 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Hei Morten! Hyggelig å se at du tar vare på bilen, og fint at du er fornøyd :) Christian Storfornøyd jeg :) Skal få ordna det opp utover sommern! Bestilt nye frontlykter + baklykter nå :D Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyrann Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Hva slags lykter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet April 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Hva slags lykter? Bestilte nye klarglass lykter med sort kryss: Og bak bestilte jeg røde/sota: Slang og med en CL-leppe til bilen! Så nå er det bare å vente på deler :) Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 stilig prosjekt. grå bil kler sånne lykter. Kjøpte meg en 82mod forrige uke selv i lik farge som din, gleder meg til å få begynt å ordna litt på den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet April 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2008 Da har man fått gjordt litt i dag og! Etter en lang natt på jobb ( 19.00 - 07.00 ) kom jeg hjem å sjekket postkassen. Der lå pakkelapp til meg. Da ble søvn utsatt. Dro på posten da det åpnet å hentet pakken min. Oppi den viste det seg att det lå: Klarglass lykter fremme med kryss Klarglass baklykter Da var det bare finne igjen verktøy å sette igang :m'm: Bilde før: Bilde underveis: Bilde ferdig: (vannet under bilen kommer fra sprekk i radiator - ny er på vei) Tok bak i samme slengen! Bilde før: (så ikke helt bra ut med defekt baklys :( ) Bilde etter: Etter dette gikk turen til VENG. Fikk bestilt CL-leppa (da den ikke kom med i pakka), nye speil (alle 3) samt kjøpt noe lakk + grunning så jeg kan flekke over litt rust intill jeg får lakkert bilen. Så det ser litt bedre ut sålenge :D Ble fristet til å knipse ett par bilder på parkeringa til VENG før jeg dro hjem for å Zzzz ( Trenger nye hjul ser jeg!!!!) Det var vel alt for i dag! Får nesten sove litt da jeg skal på jobb i natt og! Snakkes ....:zzzz: Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet April 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Fått gjordt litt i dag å! Fikk fatt i låsbart tanklokk :D samt CL-leppa, montert panserløftere fra INXX ( Bestilte samtidig tårnstag forran + bak) Bilde av panserløftere: Spørsmål! Motoren tikker litt,kan det være slitte ventilløftere? Er det like lett å bytte disse på denne motoren som feks 2.3L Volvo turbo motor? Slike brikker man bytter ut ? Ellers er jeg på felgjakt som vanlig. Har ikke funnet ut hvordan utseende jeg vil ha på bilen heller ennå, men felgene må ikke være for store att det subber for bilen skal straffes på bane snart :tannløs: Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Lite vårstemningsbilde av gølfen: Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Det er ikke ukjent at disse motorene tikker. Du kan forsøke å bytte olje, se om det hjelper, ellers er det nok ventilbytting som står for tur :) Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaMMeR89 Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Fikk gjordt litt i dag å! Startet dagen med å fikse dørlåsene/mekanismen, så høyredøra nå kan åpnes både utenifra samt inni + att venstre dør nå kan lukkes uten å smelles igjen for harde livet :D Bilen har høytalere i dørene, men ingen cd-spiller ( noe jeg SÅRT savnet på turen asker - stavanger ) så det gjorde jeg noe med i dag. Er litt "grøftekanten mekaniske A/S" preg over ledningene, men det ble raskt ordnet opp i : Tok desverre ikke noe bilde av ledningene etter de ble "ordnet, men her er iaffal lyd-kilde på plass :D : Forresten ett bilde av motoren. Ser ganske grei ut,men jeg har en vannlekasje. Radiator er sprekt i plasten rett over der øvre kjølevannslange går inn. Hvordan er det å få tak i ny radiator? Enkelt? Motorrom: Testet å i photoshop hvordan den ville blitt seende ut om jeg skrudde bilen litt lenger ned + fjernet blinklys på skjerm. Resultat : Ett par nye felger å jeg er nesten i mål :pimp Radiator er enkelt å skaffe vettu, de har nye radiatorer på biltema. Bruker en slik selv, funker fett...:) Siter Simen Hammer TrackBird DOT net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg