Gå til innhold

Oppmåling? saftig bot og lapp laus...

Ranger emnet


ole180

Anbefalte innlegg

igår så klarte eg jo seff kunst stykket å kjøra forbi ein sivil UP bil,

 

saken er den at dette var i ei 60 sone, etter denne så kommer det kansje 50-75m med 50km/t før den går inn i ei 40 sone,

eg blei målt opp til 78km/t i den 50-75m lange 50 sonen noe som eg ville tru er veldi kort?

 

men når eg kjørte forbi så hadde eg ein tåli greit fart, la meg inn før ett sperre felt, farten vett eg ikkje, men når eg kommer inn i 50 sonen så ser eg at han henger seg etter, dette er da 100m ifra der som eg kjørte forbi, han hadde ikkje video kun gjennomsnitts fart.

så når eg ser han kommer så bremser eg ned til 50 og kjører gjennom 40 sonen med den farten, går ett stykke med den farten så går det opp i 60km/t, der ligger eg vell i 70 kan eg tenka meg, kjører ett lite stykke her og ser at han har ein fin avstand fra meg, så kommer vi til ei 80 sone, her holder eg 80 for eg lurte ka detta va, når vi hadde kjørt der 1km eller noe sånt så ulte han, eg kjørte inn til siden og den kjente prosedyren kom bla bla bla...

 

men kan han måle meg i 3 fartsoner? han har ikkje peiling på hvilken fart eg hadde forbi, ikkje eg heller forsåvigt, og han klarer å legge seg bak meg når vi har komt ett stykke inn i 40 sonen, eg fekk ikkje veta koss långt han hadde målt meg, kim han va, og kor han begynte målinga, fekk heller ingen papirer på det som hadde skjedd.

 

noen som kan fortelle meg ka eg har av rettigheter her? siden eg ikkje fekk noe papirer, og fekk veta kor han hadde målt meg og hvor langt....?

 

veldi surt, men rekner med å miste lappen i 4 månder og ei saftig bot, men dette var på grunnlag av at han målte med den farten i 50 sonen som er litt vell kort til å måle i syns eg.

og viss eg seier at det kan ikkje stemma at han har målt meg der, kan han da påstå at eg holt 78km/t i 40 sonen når eg passerte 3 fartsoner mens han målte meg? vil jo tru at gjennomsnitts farten min økte etter verdt som eg kom lenger innover i sonene...

 

Mvh Ole

 

P.s stempla meg sjøl som idiot, va jo påske for faen :hammer

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igår så klarte eg jo seff kunst stykket å kjøra forbi ein sivil UP bil,

 

saken er den at dette var i ei 60 sone, etter denne så kommer det kansje 50-75m med 50km/t før den går inn i ei 40 sone,

eg blei målt opp til 78km/t i den 50-75m lange 50 sonen noe som eg ville tru er veldi kort?

 

men når eg kjørte forbi så hadde eg ein tåli greit fart, la meg inn før ett sperre felt, farten vett eg ikkje, men når eg kommer inn i 50 sonen så ser eg at han henger seg etter, dette er da 100m ifra der som eg kjørte forbi, han hadde ikkje video kun gjennomsnitts fart.

så når eg ser han kommer så bremser eg ned til 50 og kjører gjennom 40 sonen med den farten, går ett stykke med den farten så går det opp i 60km/t, der ligger eg vell i 70 kan eg tenka meg, kjører ett lite stykke her og ser at han har ein fin avstand fra meg, så kommer vi til ei 80 sone, her holder eg 80 for eg lurte ka detta va, når vi hadde kjørt der 1km eller noe sånt så ulte han, eg kjørte inn til siden og den kjente prosedyren kom bla bla bla...

 

men kan han måle meg i 3 fartsoner? han har ikkje peiling på hvilken fart eg hadde forbi, ikkje eg heller forsåvigt, og han klarer å legge seg bak meg når vi har komt ett stykke inn i 40 sonen, eg fekk ikkje veta koss långt han hadde målt meg, kim han va, og kor han begynte målinga, fekk heller ingen papirer på det som hadde skjedd.

 

noen som kan fortelle meg ka eg har av rettigheter her? siden eg ikkje fekk noe papirer, og fekk veta kor han hadde målt meg og hvor langt....?

 

veldi surt, men rekner med å miste lappen i 4 månder og ei saftig bot, men dette var på grunnlag av at han målte med den farten i 50 sonen som er litt vell kort til å måle i syns eg.

og viss eg seier at det kan ikkje stemma at han har målt meg der, kan han da påstå at eg holt 78km/t i 40 sonen når eg passerte 3 fartsoner mens han målte meg? vil jo tru at gjennomsnitts farten min økte etter verdt som eg kom lenger innover i sonene...

 

Mvh Ole

 

P.s stempla meg sjøl som idiot, va jo påske for faen :hammer

 

I henhold til GP-4027 skal fartskontroll med speedometer foretas over 300-500 meter, og avstanden til forankjørende (deg) må være konstant eller økende - det kan den vanskelig ha vært, dersom han tok deg igjen etter kun kort tid. Han kan ikke måle deg gjennom flere fartssoner samtidig, nei.

 

Det som står i det notatet i avisa er nødvendigvis riv ruskende galt. Du sier at du ble målt til 78 i 40-sona, i avisa står det 50-sone. Uansett ville 78 i 50-sone også medført førerkortbeslag, ikke et forenklet forelegg, slik det står i avisa.

 

Skaff deg en advokat, jeg mener at du har en veldig sterk sak. Si fra hvis det er noe du lurer på...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, ble målt til 78 i 50 sonen, MEN viss eg sier at det ikkje stemmer kan han politi fyren seie at eg holdt 78 i 40 da? viss eg holdt 50 i 40 sonen? hadde med meg to stk i bilen og begge er jo overaskende enige med meg, han i UP bilen var ein...

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe hva kan man si.. Påske ja.

Men du har vel krav på å se måling eller video??

 

Du slipper iallefall kjøre opp på nytt

 

såg målinga, men fekk ikkje vite hvor han hadde tatt den, og video det hadde han ikkje, så forbi kjøringen kan han ikkje bevise.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, ble målt til 78 i 50 sonen, MEN viss eg sier at det ikkje stemmer kan han politi fyren seie at eg holdt 78 i 40 da? viss eg holdt 50 i 40 sonen? hadde med meg to stk i bilen og begge er jo overaskende enige med meg, han i UP bilen var ein...

 

Nei, hvorfor skulle han ljuge om det? Dersom dere er tre mot en, og han i tillegg mangler video og har målt over flere soner, har han en særdeles tynn sak. Samtykket du til førerkortbeslag?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tosken meg gjort det ja.... første gong ser du, og viste ikkje heilt hvordan saken såg ut då, men når eg har fått sitt litt, tenkt meg om, og fått hørt hva som er rett og galt av det ulovelige så angrer eg som en hund på at han tok den, men han ba bare om å få se det, ikkje beslaglegge det. men eg fikk det aldri tilbake...

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tosken meg gjort det ja.... første gong ser du, og viste ikkje heilt hvordan saken såg ut då, men når eg har fått sitt litt, tenkt meg om, og fått hørt hva som er rett og galt av det ulovelige så angrer eg som en hund på at han tok den, men han ba bare om å få se det, ikkje beslaglegge det. men eg fikk det aldri tilbake...

 

Dette høres jo mer og mer jalla ut. Du skal spørres om du samtykker i førerkortbeslag, og gjøres kjent med konsekvensene av å samtykke eller ikke samtykke. I morgen må du ta kontakt med politiet og be om å få tilbake førerkortet ditt så snart som mulig. For øvrig bør du i denne saken for all del ikke samtykke i førerkortbeslag, for denne politimannen er ute på særdeles tynn is, dersom forholdene er slik du beskriver.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, ringte idag, men da var ikkje saken komt fra UP, og hun hadde fått vite 78 i 50 sonen, noe som ikkje stemmer i det hele tatt, og da var det 4 månder uten lappen og bot,

men har tenkt å trekke tilbake at eg var enige med politi, kunne vist gjøre det innen 3 veker, og da skulle eg inn i avhør, skal inn til avhør uansett snart, men eg fekk beskjed om at viss eg skreiv under på ett papir hvor det stod hva gjennomsnitts farten var så slapp eg avhør, men idag så hørte eg noe helt annet...

så om han har prøvd å lurt meg eller noe sånt det vett eg ikkje. men skulle ringe til kontoret om ett par dager, da ville kansje saken ha blitt sett på, og på det kontoret er det masse lokale helter som eg faktisk har god dialog med, og dei vett hvordan ting ser ut der som det skjedde, så skal snakke litt med dei og om dette..

føler eg må stille noen spørsmål denne gangen og ikkje bare nikke slik eg gjor i politi bilen.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår