v-g Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Gratulerer! Jeg kjørte sammen med en RS stv hjem fra hytta nå i dag. Jævli fin i rødt. Farge på din? Ikke gul denne gangen i alle fall. DSG? Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Juli 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Dere ønsket bilder... Dette var en demoutstillt bil så jeg fikk ikke velge noe selv, men den har nesten alt unntatt soltak og DSG. Og nei, blev ikke gul denne gangen... MEN jeg hadde ikke nølt et sekund hvis demobilen hadde vært gul :D //M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rochmann Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Den bilen der er så sinnsykt fin! Er vel ikke mulig å angre ett sekund på å ha blåst budsjettet på en sånn en.. Bare å slenge ut mer bilder, og fortelle om hvor fantastisk den er å kjøre! ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Nice... Nå sitter jo jeg her å sikkler på skoda også. Hvordan er den å kjøre? Mye gamp/nm i den? :) Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Mye gamp/nm i den? :) 170 hk v 4.200 350 nm v 1.800 0–100 8,6 Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Juli 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 170 hk v 4.200350 nm v 1.800 0–100 8,6 0-100 føles som 5 sek da :D Trekker noe jævli fra 2000 rpm og oppover...hehe /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rochmann Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Ja, de trekker faen meg bra de nye dieselbila! Som firmabil har jeg caddy 140 tdi, og har dratt både a6 og v70 med den! Har du noen planer med bilen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Ja, de trekker faen meg bra de nye dieselbila! Som firmabil har jeg caddy 140 tdi, og har dratt både a6 og v70 med den! Har du noen planer med bilen da? Driver du å drar biler du da? På henger eller med tau? :) Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rochmann Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Hehe... Har gjort det og, men det hender den lille caddyn kommer opp i litt fart gitt, sånn inn til byen på morran! Men poenget var at nye dieselbiler går ganske så bra! Spesielt når de drar ut 170 hester av den 2,0 literen! Og med det momentet som er så syns jeg faktisk at disse bilene kan være vel så morsomme som en bensinbil med tilsvarende hester! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Hehe... Har gjort det og, men det hender den lille caddyn kommer opp i litt fart gitt, sånn inn til byen på morran! Men poenget var at nye dieselbiler går ganske så bra! Spesielt når de drar ut 170 hester av den 2,0 literen! Og med det momentet som er så syns jeg faktisk at disse bilene kan være vel så morsomme som en bensinbil med tilsvarende hester! Ja, jeg kverulerte bare. :) Ja, moment er det som kjennes. Synd det stopper så langt nede på diesel. Disse A6 og V70'ene, du sier jo ikke noe om hva slags motor de hadde da. :) Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rochmann Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Ok, bare å kverulere til krampa tar deg det, liker sånt.. A6 var en 2,0 tdi, altså samme motor som meg, men en tom caddy veier mye mindre da, men han ble jævla sur ihvertfall... V70 var en 2,4 d (ikke D5). Så da har vi statistikken der. Har også dratt fra flere biler ut av lyskryssa i oslo, men gidder ikke å dra den så langt da firmalogoen står med svære signalgule bokstaver på svart bil.. Ikke populært når folk ringer og klager.. Ja, momentet skulle vart litt lenger, men når man først får dieselen opp i gir, så kjenner man at farta kommer.. Så tror nok Mikael får det sinnsykt morro med den nye familieraceren sin... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Ok, bare å kverulere til krampa tar deg det, liker sånt.. A6 var en 2,0 tdi, altså samme motor som meg, men en tom caddy veier mye mindre da, men han ble jævla sur ihvertfall... V70 var en 2,4 d (ikke D5). Så da har vi statistikken der.Fint! Så tror nok Mikael får det sinnsykt morro med den nye familieraceren sin... Vi må da håpe det. Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Juli 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Ja, hva skal man si...? Jeg angrer ikke et sekund at jeg gikk for denne bilen, men det er litt annerledes at kjøre TDI. Må holde et øye på turtellern hele tiden. Kjører ikke så hardt nå i begynnelsen, trenger nesten ikke det da det finnes plenty av krefter helt fra kjellern! Men én ting jeg lurte på er denne Coming/Leaving home funksjonen. Var akkurat hos en kamrat som har en Octavia 1,9TDI -06 og på hans bil så lyser blinklysa i sidespeila sammen med frem og baklyktene når man lukker opp bilen. På min lyser kun frem og baklyktene, ikke sidespeila. Er ikke dette standard på RS? //M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rochmann Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Hmm.. Tror man kan stille alt det der gjennom kjørecomputeren på en eller annen måte, fikla litt med det på en ny A6, men husker ikka hva jeg gjorde. Men du kan jo skumlese den instruksjonsboka som fulgte med bilen, selv om det er mye lektyre... Ja, man må huske på å ikke dra bilen for langt på turtallet, ihvertfall i starten, men er det noe vits å dra den lenger enn 3500-4000 rpm i det hele tatt? Bare spør siden du har en sånn bil jeg vil ha, og jo mer info jeg kan få, jo bedre er det. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Ok, må nesten krype til korset og lese litt da :( Trenger ikke gå høyere en 4000 men det jeg mente var at jeg er vant til bensin RS som må herjes med litt mere før kreftene kommer :D Synes ikke du skal tenke for mye her, bare kjøp deg en RS TDI...sikker på at du ikke vil angre deg i det hele tatt :) Jeg prøvekjørte ikke engang bilen... jeg var sikker på at det var denne jeg bare skulle ha!!! :D //M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg