Gå til innhold

Min Octavia RS...

Ranger emnet


Mikael1977

Anbefalte innlegg

  • Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, må nesten krype til korset og lese litt da :(

Trenger ikke gå høyere en 4000 men det jeg mente var at jeg er vant til bensin RS som må herjes med litt mere før kreftene kommer :D

Synes ikke du skal tenke for mye her, bare kjøp deg en RS TDI...sikker på at du ikke vil angre deg i det hele tatt :)

Jeg prøvekjørte ikke engang bilen... jeg var sikker på at det var denne jeg bare skulle ha!!! :D

 

//M

 

Ja, man må dra bensinen litt mer opp før det skjer noe gitt, så det å kjøre diesel blir en helt annen kjørestil spør du meg.:driving hehe...

Ja, hadde det ikke vært for min "bedre" halvdel, så hadde det stått en racing blue RS TDI i garasjen nå, men hun kommer fra saab familie hun, så du kan tro jeg har diskusjoner med svigers.. Men jeg som står for inntektene mens hun er student, så blir nok til at jeg får siste ordet tilslutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde det ikke vært for min "bedre" halvdel, så hadde det stått en racing blue RS TDI i garasjen nå, men hun kommer fra saab familie hun, så du kan tro jeg har diskusjoner med svigers.

 

SAAB 93 Viggen er fett nok det. (Nå er jo ikke det noe ny bil nå da men.)

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvekjørt en sånn, og fyf..n å det går, men de er jo kun produsert med første karrosseriet til 93. Og kan ikke si saab er en dårlig bil, har hatt ett par 900 turboer vi da, med den sinnsyke ketsjupeffekten på turboen... Men jeg vil heller ha en ny skoda enn en ny saab, for å si det sånn, og da er jo en RS det beste spør du meg. Svigers har ihvertfall en splitter ny 93 tid, en 900 aero cab og en 900 turbo... Så det er jo dødfødt å prate med de om skoda ihvertfall... Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er i samme situasjon. Sviger har hatt Saab i alle år og foreldrene mine har alltid kjørt Volvo!

 

Men at det blev Skoda var veldi enkelt. Hva får man for Saab for 400.000? Starter på 416.000 (180hk Linear), V50 starter og på 416.000 (180hk D5 Momentum) Passat starter på 412.000 (170hk Highline) ... Dette er da fra priser og jeg går ut fra at man enkelt kommer opp i 500k hvis man skal ha extra allt ;)

Plus at en RS føles litt mer sporty :D

 

//M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt klart at skoda er mye bil for pengene, om ikke mest! 180 ttid til saab, med ca samme utstyr som octavia RS, kommer jo på nesten 500000, og det samme blir det på volvo v50 og. Kan også legge til at min octavia er MYE større enn 93 stv ihvertfall. Jeg har plass til stor barnevogn og hundebur baki, og det har ikke svigers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men én ting jeg lurte på er denne Coming/Leaving home funksjonen.

Var akkurat hos en kamrat som har en Octavia 1,9TDI -06 og på hans bil så lyser blinklysa i sidespeila sammen med frem og baklyktene når man lukker opp bilen. På min lyser kun frem og baklyktene, ikke sidespeila.

Er ikke dette standard på RS?

 

//M

 

Jeg var akkurat ute ved bilen for at teste litt etter og fant ut hvor/hvordan man får endret tiden, men hur skal jeg gjøre for at aktivere sidespeillysa?

Er det noen her som skjønner hva jeg mener? :)

 

//M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var akkurat ute ved bilen for at teste litt etter og fant ut hvor/hvordan man får endret tiden, men hur skal jeg gjøre for at aktivere sidespeillysa?

Er det noen her som skjønner hva jeg mener? :)

 

//M

 

Jeg quoter meg selv enda en gang :D

Fant ut at dette er extrautstyr på RS men standard på L&K.

Dette betyr at jeg ikke har dette... men bilen går ikke sløvere for det, så føkk it! :driving

 

/Minko

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår