Gå til innhold

sveisa diff

Ranger emnet


Kim_p

Anbefalte innlegg

En sveisa diff er en bakaksel som er 100% låst. Det vil si at bakhjulene vil gå like fort uansett hva. I svinger vil på vanlige differ ytterste hjulet gå fortere enn innerste, men når diffen er låst vil innerhjulet "dra" ytterhjulet med seg. Lettere å sladde med, værre å snu med

 

EDIT: Sveisa sperre vil også spise drivaksler og ledd, men en kamerat har hatt sveisa diff i snart 1 1/2 år på sierraen uten ulyder eller noe så det går ann. Denne har fått juling som biler med sveisa diff ofte får

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk.

 

men vet du hvordan jeg kan montere dette eller noen som kan gjøre det for meg?

hvordan se den ut er det bare en liten metall pinne eller tar jeg helt feil nå????

 

Du må ha en bil med bakhjulstrekk.. Du åpner diffen bak og sveiser sammen kronhjula og vips du har en sveisa diff.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en bil med bakhjulstrekk.. Du åpner diffen bak og sveiser sammen kronhjula og vips du har en sveisa diff.. :)

Dette må du vise meg med bilder, for de aller fleste bakaksler har bare ett kronhjul :)

 

Mange sveiser bare sammen solhjul og planethjul, jeg liker bedre at solhjulene sveises fast i diff.huset. Fritar planethjulene helt fra å overføre moment...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du vise meg med bilder, for de aller fleste bakaksler har bare ett kronhjul :)

 

Mange sveiser bare sammen solhjul og planethjul, jeg liker bedre at solhjulene sveises fast i diff.huset. Fritar planethjulene helt fra å overføre moment...

Ja var det jeg mente.. hehe.. Huska bare ikke navnet på hjula inni der.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår