Suprathomas Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 He he, enig der. Men 100 hk ut av et kn filter på bil er jeg jo enig i at blir i meste laget. Du får kanskje 1-2 hk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Er da ikke bare 2 takt som får mer gamp av å ta ut plomber.. For mesteparten av 125ccm i norge er jo egentlig 250'er.. Hadde jeg tatt plomba på sykkelen jeg hadde, en 4 takter på 13,5 hk, så hadde jeg fått 28hk.. Men kjipt å bli tatt å måtte betale avgifter da.. edit: Hehe.. Stor skrivefeil.. Tenkte som i klasser jeg. Aka A1 etc. Så se bort ifra alt jeg skriver med kubikk. Sånn kan det gå når man ikke tenker når man skriver. A1 er jo seff maks 125ccm og maks 15hk. Og en fulleffekt 125ccm har jo seff fortsatt samme sylindervolum, bare en del mer hester :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suprathomas Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Hva, de fleste 125 cm3 er da vell ikke 250 cm3. En 125 cm3 er en 125 cm3... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 En uplombert rs125 har 34hk, så JO, det er bare å ta plombene..Samme med Nsr, men den har ca 28hk uplombert. Og da er de plombert ned til 15hk.. skjønner ikke hvor du vil med det kn filtret ditt ;) "Hvis du har satt på elektronisk eksosventil, tatt ut cdi'n, fjerna plomba i eksosanlegget eller kjøpt effektanlegg, satt på ordentlig tennplugg (NGK BR10EG), åpnet igjen-tettingen av luftfilterboks plomba og riktig dyse - gratulerer! Du har nå en FreePower Aprilia RS125 med ca. en slik benk-resultat: " apriliaforum.no • Se emne - Trimmeguide Ehnei. :) Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Er da ikke bare 2 takt som får mer gamp av å ta ut plomber.. For mesteparten av 125ccm i norge er jo egentlig 250'er.. Hadde jeg tatt plomba på sykkelen jeg hadde, en 4 takter på 13,5 hk, så hadde jeg fått 28hk.. Men kjipt å bli tatt å måtte betale avgifter da.. Det er heller ikke sant. Du trenger nye stempel og sylindere, i alle fall. Kan man liksom plombere ned kubikk? Og hvorfor plomberes de da ned til 11 eller 13 hk, istedenfor 15? Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegs_e34 Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 "Hvis du har satt på elektronisk eksosventil, tatt ut cdi'n, fjerna plomba i eksosanlegget eller kjøpt effektanlegg, satt på ordentlig tennplugg (NGK BR10EG), åpnet igjen-tettingen av luftfilterboks plomba og riktig dyse - gratulerer! Du har nå en FreePower Aprilia RS125 Ja, det er en del jobb og penger.. Det er ikke poenget.. Poenget er at alle komponentene du skifter ut, er der for å plombere sykkelen.. Så du "tyner" ikke ut ca 30 hk av en 2 takter, du frigjør de :) Siter 1996 Bmw 523i 2.5 Manuell. sladdevogn: 86` scorpio 2.8 manuell x: 1992 Bmw 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegs_e34 Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Er da ikke bare 2 takt som får mer gamp av å ta ut plomber.. For mesteparten av 125ccm i norge er jo egentlig 250'er.. Hadde jeg tatt plomba på sykkelen jeg hadde, en 4 takter på 13,5 hk, så hadde jeg fått 28hk.. Men kjipt å bli tatt å måtte betale avgifter da.. Kan nok ikke sammenligne dette med plombene på 2 takter akkurat ;) Hvordan skal du "ta" plomba? :D Siter 1996 Bmw 523i 2.5 Manuell. sladdevogn: 86` scorpio 2.8 manuell x: 1992 Bmw 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 har Honda Shadow og Honda Rebel samme motor? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 har Honda Shadow og Honda Rebel samme motor? Nei, Shadow har 15hk, mens Rebel har 11hk. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 okei, er det 4 taks motor på dei? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Ja. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zlazor Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Suzuki GN kan være ett bra valg, veldig lettkjørt, ikke noe tung og er perfekt for nybegynnere.. Kjørte selv på en Yamaha DT, og jeg likte den veldig godt.. Siter Bil: 1996 Peugeot 406 1.8 Lite prosjekt kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianØverland Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Skulle jeg kjøpt meg lett mc ville jeg ikke kjøpt en suzuki, ihvertfall ikke en marauder. Det er riktig som du sier, den har 8 hk. Ser du på andre 125cm3 sykler har de gjerne 15 eller mer. Jeg ville anbefalt en Honda Shadow istedet. Honda lager mye bedre motorer. reglen er 15hk og 24(om jeg ikke husker feil) kw. dessuten er det 124ccm3 på de ALLER fleste lett motorsykkeler:) orginale vell og merke. suzuki maruder har 12hk, 8kw. på hvilket grunnlag kan du si at honda lager mye bedre motorer enn suzuki, yamaha, rotax, bmw etc. når det gjelder motorsykkeler motorer. dessuten er det få av "merkene" som produserer sine egene motorer , aprilia, yamaha, suzuki er noen av disse. også f.eks aprilia har sammarbeid med bla. rotax og minarelli. andre som sammarbeider med minarelli er motorhispania og suzuki.. tviler på at du har kjørt nok til å si at honda lager de beste motorene. jeg har selv kjørt aprilia rs 125 i 2 år. riktignok 2takter, ingen problemer i det hele tatt, mens en kamerat av meg som kjørte honda rebel, hadde problemer med den hele tiden. på et tidspunkt gikk det tilogmed en sprekk i blokka på den. og det er en "honda-produsert" motor.. men skal ikke ødelegge topicen mer.. ta kontakt på pm hvis du er intressert i mer diskusjon. Siter Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor "det er viktig at det ryker og bråker" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianØverland Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 En uplombert rs125 har 34hk, så JO, det er bare å ta plombene..Samme med Nsr, men den har ca 28hk uplombert. Og da er de plombert ned til 15hk.. skjønner ikke hvor du vil med det kn filtret ditt ;) skjønner ikke helt hvor du har dette tullet ditt fra. har du noen gang hatt lett motorsykkel? jeg har kjørt aprilia rs125 i 2 år.. kjøpte den ny og orginal fra forhandler. kjørte den en sesong helt orginal, på slutten av første sesongen kjøpte jeg et arrow effektanlegg. da gikk den litt bedre, men ikke noe voldsomt. i løpet av vinteren. gjorde jeg -kjøpte rave el. eksosventil -kjøpte 34mm forgasser. -kjøpte 34mm innsug uten snablen i luftfilterboksen. -kappet sperra i cdi -kjøpte m01(uplombert orginalanlegg) fra aprilia først da hadde den rundt 30 hk. så det er ikke bare å fjerne ting og tang. det må endel kunnskap til for å få dette til skikkelig. jeg brukte ca. en uke på å få tak i deler og montere alt. du har sikkert aldri satt deg på en lettmc... Siter Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor "det er viktig at det ryker og bråker" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suprathomas Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Sant dette, men det er jo en del forskjell på sykler da. Hvordan den er sperret, er jo vesentlig. Ser det er vist et bremse papir her oppe, dette er jo da effekt på hjulet. Vanligvis er den effekten du får oppgitt fra produsenten målt i motor å ikke på hjulet. Så å gå fra 15 til 30 hk i motor med "bare" fullt effektanlegg er ikke umulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.