Gå til innhold

Hjelp til valg av forsterker til JBL 6*9 og Sub

Ranger emnet


kmr89

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp med valg av forsterker til to JBL GTi Series T595 LIMITED og en CS Series CS12 som sitter i en lukket kasse. Jeg kjører en 95' Nissan Primera...

 

Link: JBL Car & Marine Audio OG JBL Car & Marine Audio

 

Jeg hadde en 4 kanalers Boss forsterker på 2000W som nå går i protection og ikke vil spille... Dermed har jeg begynt å se meg om litt etter en arvtager og har sett litt på Dynabel: Den øverste av dem. ELTEK AS

Og så fant jeg en Boss på Finn: Kjempetilbud på Boss GT1280 Forsterker, 2000Watt | FINN torget

 

Hadde vært fint om noen kunne sagt om disse ville holde for å dra alt sammen, eller kanskje komme med noen andre alternativer hvis de ikke holder...

 

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en Dynabel BF1502 til JBL'ene, har brukt samme forsterker på de høytalerene selv og det funker veldig bra, for da har du nok kraft til å drive 6X9'erne det de makter. Også ville jeg brukt en annen forsterker til suben.

 

Hvis du velger å gå for en 4-kanals variant så husk det at JBL'ene har en nominel effekt på 150RMS og er en smule tungdrevene.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en Dynabel BF1502 til JBL'ene, har brukt samme forsterker på de høytalerene selv og det funker veldig bra, for da har du nok kraft til å drive 6X9'erne det de makter. Også ville jeg brukt en annen forsterker til suben.

 

Hvis du velger å gå for en 4-kanals variant så husk det at JBL'ene har en nominel effekt på 150RMS og er en smule tungdrevene.

 

Okei, men nå titta jeg litt på speksa til BF1502. hvis jeg hadde kjøpt to da, så vill den gitt ved 4 Ohm: 150W RMS til hver av 6*9'erne og brokoblet ville den gitt 480W til subben. Men den Dynabelen jeg har titta på (BF0756 ELTEK AS) gir jo i brokobla modus 240W til 6*9'erne og 600W til subben i 4 Ohm, siden den egentlig er 6 kanalers forsterker..

Burde ikke det spille bedre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men nå titta jeg litt på speksa til BF1502. hvis jeg hadde kjøpt to da, så vill den gitt ved 4 Ohm: 150W RMS til hver av 6*9'erne og brokoblet ville den gitt 480W til subben. Men den Dynabelen jeg har titta på (BF0756 ELTEK AS) gir jo i brokobla modus 240W til 6*9'erne og 600W til subben i 4 Ohm, siden den egentlig er 6 kanalers forsterker..

Burde ikke det spille bedre da?

 

Tjæ bedre og bedre, du vil i allefall ha mere kraft tilgjengelig. Men persomlig så liker jeg å ha en separat forsterker til subben, men det vil funke med en BF0756 Og hvis du er smart så stikker du å kjøper deg forsterkeren om du skal ha Dynabel forsterker før den 30.mars fordi det er 30% rabatt på alle Dynabelforsterkere frem til 30.mars.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår