hummm Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Hei! Lurer litt på hvilket Quattro system som sitter i min A6, og min brors A4? Min a6 har en 1,8T motor, og er av 4b typen. A4`en er B7 med 2,0 TDI Quattro. Begge disse motorene ser ut til å være tverrstilte.. Har de da haldex, eller er det KUN A3 og TT som har dette i Audi familien? Siter BMW 535D Hartge X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 er vel langstilt motor i begge disse her? Tverrstilt er på tvers foran deg.. det er i a3, golf, tt osv.. samme typen quattro system på disse, det "beste" mener nå jeg.. Ikke haldex, men torsen... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hummm Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Ja selfølgelig er Torsen best (vet ikke med nyeste Haldex da men).. Var broren min som kommenterte at motoren står på tvers.. Kan ikke forstå den skal gjøre det i en A6 da, men kan jo faktisk se litt slik ut.. Siter BMW 535D Hartge X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 alle passat'er og audier jeg har sett med 1,8T har hatt motoren montert i lengderetningen, og følgelig torsen systemet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2008 Det er samme på a4, a6, a8 og passat.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mars 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2008 Kjetilr har helt rett. Langsstilt (med bilens lengdretning) motor og girkasse i A4, A6, A8 og Passat 3B/3BG. Tverrstilt (av bilens lengderetning) på A3 og TT (i Audi familien). Forskjellen gjøres ved at haldex-systemene er elektronisk styrt innslag av firehjulstrekk, mens torsen-systemet benytter permanent firehjulstrekk. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BVika Skrevet Mars 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2008 Hei. Jeg lurer litt på hvordan det er med sperre og slikt på en A6? Har en 98 modell 2,5 TDI Quattro. Hvordan drar disse på hjula, og hvordan er det med sperre her? Bra bil? Siter 2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil) 2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hummm Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2008 98, eller overligger fra 97 (c4) ? Uansett så er begge bra biler :) Sperre er det vell forsovidt ikke. Quattro-systemet overfører kraft til de dekkene som har best grep, opp til en viss prosent. Siter BMW 535D Hartge X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BVika Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Takk. Dette er den "NYE" modellen. Syntes nemlig ikke den drar på begge bakhjula¨. Stod fast med den, og den var kun det ene bakhjulet som hadde spinne i snøen.? Siter 2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil) 2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BVika Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 mener også å huske at på eldre Audier med quattro, så hadde du en bryter ved håndbrekket til å slå på sperre med? Stemmer dette? :web Siter 2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil) 2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 ja. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trippe Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Takk. Dette er den "NYE" modellen. Syntes nemlig ikke den drar på begge bakhjula¨. Stod fast med den, og den var kun det ene bakhjulet som hadde spinne i snøen.? Om du står fast i snøen å merker at den bara drar på det ene hjulet der bak kan du jo dra på brekket da vil den dra på begge hjula bak.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Men ett annet spørsmål, har hørt at man kan få modifisert inn en diff bak slik at man kan få en elektronisk styrt diff sperre. Dette kunne jeg virkelig tenkt meg. Noen som vet noe mer om dette ? Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hummm Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Er vell de eldre Audiene som hadde det, Coupe, 90, 80 ol. Om de passer over på nyere biler med litt modifikasjoner, så er det vell det som er mulig :) Siter BMW 535D Hartge X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg