Gå til innhold

Hva er dine meninger om Rockford fosgate?

Ranger emnet


Axcenta

Anbefalte innlegg

Jeg går for et komplett rockford fosgate anlegg.

Jeg har kjøpt meg 2 Stage 1 T112D2 subwoofera og en T1500-1BD monoforsterker. 1 farad kontensator for og stabilisere strømmen.

No skal jeg muligens kjøpe meg et sett power T1693C 6X9, og en RF 2 kanaler ( usikker hvilken) og så et sett med punch P162S 6,5'' med Twin tweeter ( 2 dome diskanter pr element)

 

Men det jeg virkelig lurte på. jeg har ikke noe RF erfaringer når det kommer til 6X9 og komponent sett. Så viss noen har noen meninger når det kommer til selve lyden hadde det vert konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt hørt lyden på kompsettet, men det som er no dritt er at folk veldig ofte ikke setter på ordentlig forsterker på frontsettet. men å skan si? Det låt dårligere enn ett infinty Perfect kapa frontsett med en RF forsterker til 4300kroner, men det hele er så komplekst at det er vanskli å si. Spilleren, lydemping, strømtilførsel, ett strømkrevende bass opplegg som skal konkurere. Men jeg vil si at dem er allt annet en dårlige. Forsterkerne er faktisk veldig gode i mine øyne om enn noe dyre. But who am I to say....kjører rundt med en CDspiller til et 5siffra antall kroner....

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg går til forum.

Jeg har en litt lengere erfaring med hjemmekino og hifi fronten.

Blir litt anerledes når du skal legge lyden inn til et lite trykkkammer. Så jeg har ikke så mye bil stereo erfaring. men jeg vet hvordan lyden skal være. bare jeg må ha litt hjelp med komponent valg og diverse andre tipps.

 

Så jeg er opsen for allt. har landet litt på RF , og er ganske fornøg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focal kan jeg føle meg trygg på når det kommer til komponent og coax pga en fremragende jobb når det kommer til høytalere i hifi fronten. Men noe pusete i bassen synnes jeg. Hertz har jeg ikke et så grusomt stort forhold til . men jeg ble ikke særlig imponert av de når jeg hørte det første gangen. Men RF traff meg med en eneste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe bra fra Rockford siden 1999, men så er jo jeg litt over middels sær på anlegg også. For de mere "normale" så er sikkert Rockford kult og tøft men pent spiller det ikke.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasering er jo allt. (nesten) Men jeg ser ikke noe sørlig etter fin lyd. viss jeg vill ha fin lyd dra jeg bare hjemm. men det er får mye støy i en bil til at lyden i det hele tatt kan bli fin etter den standaren jeg setter.

Så da trenger jeg noe som høres ganske grett ut selv om det er støy og diverse ymsehetr som farer i en bil. Men jeg vet selv at RF ikke er kremen av anlegg i en bil. Men jeg skal bare ha et såkallt Dunk Dunk råna anlegg, som kan spille skyhøyt. Men når jeg får meg ny bil. Da kommer jeg garantert og legger mer penger i hvordan det blir montert og hva jeg skal montere.

ikke verd og legge så mye penger i det når du kjører en Mazda 323F fra 92.:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår