Gå til innhold

Dyr i Jaguar-logo

Ranger emnet


Hansy

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Altså, selv om merket HETER Jaguar, så trenger det mest sannsynligvis ikke å ha noe med dyret jaguar å gjøre, det kan være missvisende informasjon.

Se på Puma-logoen foreksempel, det er ingen Puma på den logoen, men en geopard, også i likhet med Jaguar sitt dyr i logoen, som er noe slags kattedyr, muligens gjerv, eller en bordercolli.

 

Og hvor i all verden ser dere kongen av burgere på burgerking? Akkurat...

 

Dette syns jeg er et meget stort problem i samfundet nå i dag, folk TROR det er noe helt simpelt og lett,men egentlig er det en liten utfording å finne ut hva tingene egentlig er.

 

Hmmm... Mulig jeg er teit nå, men hvorfor i all verden skulle Puma lage en logo med et kattedyr som ikke er en puma men en gepard, som bare ligner litt på en puma? Hvorfor kalte de da ikke merket sitt for "Cheeta"? Det er vel den mest fantastiske markedsføringsidéen jeg har hørt om... Det samme går for Jaguar. Er vel ikke noe poeng i å kalle merket for Jaguar, og så ha et dyr i logoen som bare "nesten" er en jaguar? Hmmm... Tro om hesten i Mustang-logoen egentlig er en zebra? (Ja, en mustang er en hest...)

 

Som sagt, det er mulig jeg er teit eller uvitende, men jeg er rimelig sikker på at Jaguar-logoen inneholder en jaguar...

-Zav-

 

2005 Jack Black Smart Roadster Coupé Brabus Xclusive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Mulig jeg er teit nå, men hvorfor i all verden skulle Puma lage en logo med et kattedyr som ikke er en puma men en gepard, som bare ligner litt på en puma? Hvorfor kalte de da ikke merket sitt for "Cheeta"? Det er vel den mest fantastiske markedsføringsidéen jeg har hørt om... Det samme går for Jaguar. Er vel ikke noe poeng i å kalle merket for Jaguar, og så ha et dyr i logoen som bare "nesten" er en jaguar? Hmmm... Tro om hesten i Mustang-logoen egentlig er en zebra? (Ja, en mustang er en hest...)

 

Som sagt, det er mulig jeg er teit eller uvitende, men jeg er rimelig sikker på at Jaguar-logoen inneholder en jaguar...

 

Når man snakker om mustang:) YouTube - topgear ford mustang vs horse

 

Navnet Jaguar ble tatt i bruk ca 2 år før den første "Leaping cat" kom på panseret på bilene. Går ut fra når de først skulle lage en katt til en bil kalt jaguar så ville det bli....en jaguar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Mulig jeg er teit nå, men hvorfor i all verden skulle Puma lage en logo med et kattedyr som ikke er en puma men en gepard, som bare ligner litt på en puma? Hvorfor kalte de da ikke merket sitt for "Cheeta"? Det er vel den mest fantastiske markedsføringsidéen jeg har hørt om... Det samme går for Jaguar. Er vel ikke noe poeng i å kalle merket for Jaguar, og så ha et dyr i logoen som bare "nesten" er en jaguar? Hmmm... Tro om hesten i Mustang-logoen egentlig er en zebra? (Ja, en mustang er en hest...)

 

Som sagt, det er mulig jeg er teit eller uvitende, men jeg er rimelig sikker på at Jaguar-logoen inneholder en jaguar...

 

Mulig du er teit, mulig du ikke er teit, det er ikke spørsmålet i denne tråden, poenget er det misvisende markedsføring, for INGEN - Jeg gjenntar, INGEN er sikre på hvilket dyr det er i logoen til Puma eller Jaguar.

Tilogmed ikke du, selv om du er en bedreviter av de sjeldne :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Hansy ikke har en relativt brun en på leggen nå, så er det ingen som kommer til å få det!

Kast ut ankeret! Ingen vits å prøve å ro i land denne her!

 

Jeg har vært på sjøen en gang, og da klarte jeg å ro meg helt ut på fjorden, det endte med at pappa måtte stjele en båt,og ro ut etter meg.

Nok om det, og over til poenget mitt her.

 

Du sier at jeg ikke får prøve å ro i land, det har jeg aldri tenkt på, så hvilken begrunnelser for "ro"-kommentaren har du, min gode mann? :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er det misvisende markedsføring, for INGEN - Jeg gjenntar, INGEN er sikre på hvilket dyr det er i logoen til Puma eller Jaguar.

 

 

Misvisende markedsføring?

Hva er misvisende ved å ha et firma som heter Jaguar og bruke nettopp en Jaguar til logo?

Enkel logikk skulle jo tilsi at dem skulle bruke nettopp en Jaguar, hadde vel sett litt dumt ut hvis dem hadde brukt en Tiger eller?

Samme eksempelet gjelder jo for puma..

 

Men, hvis du fortsatt ikke er overbevisst så send de respektive selskaper en E-post, dem svarer sikkert mer enn gjerne..

 

firmapost@jaguar.no

info-norway@puma.com

 

Verre er det ikke..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at jeg ikke får prøve å ro i land, det har jeg aldri tenkt på, så hvilken begrunnelser for "ro"-kommentaren har du, min gode mann? :)

 

Erhm...

 

Ro-kommentarene kommer vel helst fra det at de fleste her har skjønt at du ikke ante at en jaguar faktisk var et eksisterende dyr, men bare et bilmerke!!!

 

-Noen annen grunn ville det vel ikke vært for å lage en tråd med så langt årets dummeste spørsmål vel???

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår