SunnyGTi2.0 Skrevet November 11, 2003 Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 En jeg kjenner trenger sinter clutch til sunny n14 gti. Noen som vet hvem som kan skaffe, og evt pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet November 11, 2003 Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 har du noe adr. der de selger det til andre biler? Kunne tenkt meg det selv og Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet November 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 Originally posted by just crusing har du noe adr. der de selger det til andre biler? Kunne tenkt meg det selv og hehe.. er liksom det jeg er ute etter jeg også... adr, tlf.nr, mailadr. - samme det. Men de bør ha stort utvalg, for sunny gti er en litt uvanlig bil.. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 prøvd http://www.dalhems.se ? de har MYE sånne greier.. tror de har sånn mekke-sjøl-clutchlameller også.. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 Originally posted by SunnyGTi2.0 En jeg kjenner trenger sinter clutch til sunny n14 gti. Noen som vet hvem som kan skaffe, og evt pris? ring kai på krb, kan godt hende du må bygge om da.. veit ikke jeg.. ring og hør Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet November 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 Originally posted by alex_ander3@hotmail.com ring kai på krb, kan godt hende du må bygge om da.. veit ikke jeg.. ring og hør krb? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTI-R Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 Jepp, ring KRB-Trading (http://www.krbtrading.no) Han skaffer garantert. Jeg kjøpte en 4-pucket sinter til GTI-Rn min fra dem tidligere i år. Hadde den i postkassa etter 3 dager:D Siter Whoops, there goes another gearbox... Nissan Sunny GTI-R Nissan Primera 4WD Nissan King Cab 4WD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 Hvis den bruker samme clutch som på GTI-R så har Crazy Tuning organisk clutch på lager. Forsterka med ny trykkplate, mye bedre å kjøre med om det er bruksbilen din Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 Christoffersen & Bekken på Alnabru i Oslo kan lage sinterlamell til deg. For at den skal funke bør du imidlertid ha en sterkere trykkplate også. Hva du skal med sinter er jeg derimot litt usikker på. Du skal ha en ganske ekstrem bil med et ganske ekstremt bruksområde for at det skal ha noen hensikt. Mye er gjort med en kraftigere trykkplate og ny orginallamell. Forøvrig er det trykkplata som bestemmer om pedalen blir hardere eller ikke... Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Fikk clutchen min oppgradert på Clutch og brems (T.22071500) for kr 2480,- Da måtte jeg levere orginal-clutch til ombygning. Jeg har kun fått zinter-lamell. Funker ikke bra! Slurer som bare f ved rask giring og fullt pådrag! Med orginal-clutchen tok det i hvertfal tak til slutt! De lofte meg att clutchen skulle holde for minst 300hk (mye mer enn jeg har nå) Har vært i kontakt med dem, og de skal forsterke trykkplata i tillegg for en billig penge (hva nå enn det blir...) når jeg får somla meg til å ta ut clutchen igjen :( Lurer faktisk på om jeg skal gå over til orginal lamell med sterkere trykkplate. Zinter-cluch er ikke dødsgromt å slure med...rister og slår! Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet November 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Originally posted by FSR Christoffersen & Bekken på Alnabru i Oslo kan lage sinterlamell til deg. For at den skal funke bør du imidlertid ha en sterkere trykkplate også. Hva du skal med sinter er jeg derimot litt usikker på. Du skal ha en ganske ekstrem bil med et ganske ekstremt bruksområde for at det skal ha noen hensikt. Mye er gjort med en kraftigere trykkplate og ny orginallamell. Forøvrig er det trykkplata som bestemmer om pedalen blir hardere eller ikke... som sagt; Det er ikke til min bil.. Det er til en kar som har kjøpt seg GTi-R-motor som skal settes i GTi'en hans. Jeg tviler også sterkt på at denne motoren kommer til å stå original der, for å si det sånn! ;) Orginalclutchen funker vel heller dårlig når vi snakker om dobbel effekt av orginal, trodde da jeg.. Men det med å forsterke den orginale var kanskje ikke så dumt.. Skal foreslå det for ham.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Originally posted by SunnyGTi2.0 som sagt; Det er ikke til min bil.. Det er til en kar som har kjøpt seg GTi-R-motor som skal settes i GTi'en hans. Jeg tviler også sterkt på at denne motoren kommer til å stå original der, for å si det sånn! ;) Orginalclutchen funker vel heller dårlig når vi snakker om dobbel effekt av orginal, trodde da jeg.. Men det med å forsterke den orginale var kanskje ikke så dumt.. Skal foreslå det for ham.. Hvis han skal ha 2 x effekten til den orginale holder det nok ikke med bareen vanlig oppgradert clutch. Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedy Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Originally posted by SunnyGTi2.0 En jeg kjenner trenger sinter clutch til sunny n14 gti. Noen som vet hvem som kan skaffe, og evt pris? Har du sjekket Kollevold. De har clutch til mye rart. http://www.kollevold.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Originally posted by SunnyGTi2.0 som sagt; Det er ikke til min bil.. Det er til en kar som har kjøpt seg GTi-R-motor som skal settes i GTi'en hans. Jeg tviler også sterkt på at denne motoren kommer til å stå original der, for å si det sånn! ;) Orginalclutchen funker vel heller dårlig når vi snakker om dobbel effekt av orginal, trodde da jeg.. Men det med å forsterke den orginale var kanskje ikke så dumt.. Skal foreslå det for ham.. Hva med en GTI-R clutch? Som det beskrives her så er sinterlamellen i seg selv bortkastet dersom ikke trykkplata er sterk nok. På en gatebil vil jeg uansett gitt f... i sinterlamellen og heller fått tak i en skikkelig hard trykkplate. Men det er bare min personlige mening da... Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTI-R Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Dersom han i tillegg skal trimme, så bør en ikke sette i orginalclutchen til GTI-R. Sinterene til KRB holder ca 350-400hk (synes jeg å huske) men en vil som nevnt ovenfor her få rykking og skriking når en slurer. En organisk AP-racing clutch er et alternativ for å unngå dette. Denne tåler ca 350hk. Jeg har selv en Sachs racingclutch med lettere svinghjul som skal tåle 500hk. Målet er å brenne av denne:D Siter Whoops, there goes another gearbox... Nissan Sunny GTI-R Nissan Primera 4WD Nissan King Cab 4WD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg