slitenvolvo Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Er jo bare å vri tenninga av og på, så går den som et fly igjen!? Ah, det gikk meg hus forbi :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Hmmmm... Sjekka at registeret står rett og at kam'en beveger seg når du prøver starteren? Høres litt ut som det klassiske "moped-feilen" med at den tenner helt vettu galt og motoren vil starte motsatt vei av det starteren går feks. Menne...det er 2-takter teori, og skal vel i prinsippet ikke funke på en 4-takter ;) Ellers høres det ut som du har kortslutning i starteren din ett sted, men ikke sikker her gitt. Hva sier Volvo diagnose? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Har ikke peiling, men kom bare til å tenke på noe: Hva om du har en diger vannlekkasje inn i en av sylindrene, slik at den fylles med vann. Starteren prøver så å komprimere vannet, klarer det ikke og gir opp. Vannet renner så ned i veivhuset, slik at du starteren kan gå en liten stund igjen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Sjekka at registeret står rett og at kam'en beveger seg når du prøver starteren? Ja. Høres litt ut som det klassiske "moped-feilen" med at den tenner helt vettu galt og motoren vil starte motsatt vei av det starteren går feks. Menne...det er 2-takter teori, og skal vel i prinsippet ikke funke på en 4-takter Eneste mulighet ville vært om reima hoppa over noen hakk (ettersom motoren bare døde, etter å ha gått lenge), men dette er heller ikke tilfellet. Registeret står riktig. Ellers høres det ut som du har kortslutning i starteren din ett sted, men ikke sikker her gitt.Hva sier Volvo diagnose? Kortslutning har jeg egentlig ikke helt trua for når jeg tenker på hva som skjer. (noe du selvsagt ikke veit helt nøyaktig! hehe) Diagnose sier 0 feil på alt. Har ikke peiling, men kom bare til å tenke på noe:Hva om du har en diger vannlekkasje inn i en av sylindrene, slik at den fylles med vann. Starteren prøver så å komprimere vannet, klarer det ikke og gir opp. Vannet renner så ned i veivhuset, slik at du starteren kan gå en liten stund igjen. Har ikke hatt noe vann-lekasje i heletatt, og rart om det plutselig skal forårsake at motoren dør ut, etter å bare ha fylt bensin!? :S Det varierer veldig på hvor lenge jeg kan kinne også, innimellom i 1 sekund, noen ganger i 2 sekunder, og noen ganger i 10 sekuner.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Hmmm... mulighet til å ta en komptest? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 njaa.. kan bli vanskelig med tanke på mongo starter-rytme-greia! =/ Hva tenker du på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 tenker på om det er blåst topp-pakning mellom to (eller fler) sylindere, resluterendemed at det tenner i to sylindere samtidig. Kiner det noe bedre om du napper av coil-ledningen? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Toppakningen er 4 timer gammel, toppen er plan og boltene er dratt riktig til veit ikke hva som skjer om jeg napper av coil-ledningen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 prøv å napp av coil-ledningen du ;) Stopper det da, så er det hvertfal ikke no fuck med tenninga. Og stopper det IKKE da... så har du jo litt av svaret ditt ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 hvis den fortsatt stopper, er det toppakningen som er kanakas da eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Du eliminerer i all hovedsak tenningsfeil, men også får du fjerna eventuell tenning på flere sylindere samtidig, OG du får tatt en komp-test. Hvis du vil sjekke at det ikke er noe mekanisk galt inni motoren, så kan du jo fjerne all kompresjon...ta ut plugga feks Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 Ikke umulig som det blir nevnt her at det kan være gåen topp pakning og en ørlitten vannlås.. hehe Men når motorn dør sånn helt plutselig så pleier det jo ikke være noe mekanisk feil sånn som motoren din var etter overhalling. Du har jo ikke lada noe som helst. Men du MÅ få på et lambda meter du mente jo at den gikk dårlig utover på turtal og det kan tyde på at motoren leaner. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 jeg har virkelig ikke trua for at det er topp pakningen, for jeg tokk av toppdekselet for å sjekke om evt kammen kunne være knekt (da vil jo all kompresjonen samle seg, og det vil butte ganske greit) Her så alt her "perfekt" ut, olja var rein og fin og det er heller ikke noe vann i olja. At den gikk dårlig på toppen var bare før jeg bytta turbo og overhalte toppen. Nå går den som ei klokke hele registeret. Eller, den gjorde for noen dager siden i allefall =P Bestilte meg nytt fordelerlokk og rotor, teste det i 1. omgang, om det er overslag der! Så får jeg heller komme tilbake og se hvordan det går :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Hadde sjekket svinghjulsfølere samt andre følere jeg.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Sjekk kompresjon på nytt da. Er vel ikke helt utenkelig at det er dårlige ringer i den motoren iogmed at du etterfylte 3 liter olje på den. Rart den i det hele tatt har hatt oljetrykk... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.