Gå til innhold

Fjernstyring av sentrallås i 92 mod.


JoeErgen

Anbefalte innlegg

Hei, Hvordan funker sentrallåsen i disse bilene?

Er det et relè jeg kan bytte ut med et fjernsytrt et, eller er det best å montere en motor i bakluka som skyver hele greia?

 

Sentrallåsen fungerer utmerket, men låssylyndrene er treige, og det er vel egentlig bare bakluka som fungerer.

 

Takk for tipps og råd :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei JoeErgen! Skulle gjerne gitt deg svar men jeg lurer på akkurat det samme. Du får vell kjøpt en universal sentrallås på Biltema tror jeg. Spørsmålet er om denne virker på 190 da. Men MB er jo Vakum styrt men det er vell fortsatt ett elektrisk signal til en enhet?

Volvo er som kvinner, nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Enkelt, du har ei vakumpumpe under baksetet. Fra pumpa går det slanger til alle låssylindrene. For å montere fjernstyring kjøper du en pakke som passer til 190, foreksempel "speedy". Der får du rele med mottaker og sender, denne kobler du inn på + og - og styrestrøm på sentrallåspumpa.

 

Sentrallås systemer er litt tregt ( 2-3 sekund ) men det er jo helt normalt når vakumpumpa skal starte og enten suge eller blåse ut luft.. helt normalt..

 

Monterte selv speedy på en 86 modell 190 jeg hadde, like lett som å bytte lyspære.

 

Fungerer kun bakluka di må du begynne å feilsøke.

NÅ: Mercedes-Benz 190E 2.5-16v 91mod

Mercedes-Benz 190E 2.3(16vplast) 86mod

Mercedes-Benz 190E 2.3 88mod Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt, du har ei vakumpumpe under baksetet. Fra pumpa går det slanger til alle låssylindrene. For å montere fjernstyring kjøper du en pakke som passer til 190, foreksempel "speedy". Der får du rele med mottaker og sender, denne kobler du inn på + og - og styrestrøm på sentrallåspumpa.

 

Sentrallås systemer er litt tregt ( 2-3 sekund ) men det er jo helt normalt når vakumpumpa skal starte og enten suge eller blåse ut luft.. helt normalt..

 

Monterte selv speedy på en 86 modell 190 jeg hadde, like lett som å bytte lyspære.

 

Fungerer kun bakluka di må du begynne å feilsøke.

 

 

Takk for svar!

Sentrallåsen fungerer, men låssylyndrene er ødelagt. bortsett fra bakluka;)

 

Men "speedy", hvor får jeg kjøpt det? eller noe annet som fungerer.

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår