Johntin Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Monterte anlegg i bilen for et par uker siden, og dette har fungert fint helt til for et par dager siden. Da begynte det plutselig å lukte "vinkelsliperlukt" i bilen, og det kom røyk ut av forsterkeren. Skrudde så klart av anlegget umiddelbart etter dette. Prøvde å skru det på igjen etterpå, og da fungerte det utrolig nok ennå. Er det noen som kan forklare meg hva som kan ha forårsaket røykutviklingen? Den eneste forklaringen jeg har fått fra andre, er at jeg kanskje har for dårlig jording, men jeg klarer ikke helt å skjønne hvordan dette kan overbelaste forsterkeren. Takker for alle svar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 mer informasjon?.. Spilte du musikk? evntuelt hvor høyt da det skjedde? Var forsterkeren varm? -- veldig varm? Ossen oppsett? Mvh;) Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 klart du tyner forsterkeren med dårlig jording, om det er tilfelle. samme som å gi deg kun en tynn brødskive og si du skal leve på den en hel uke uten noe annet ;):coplight Tipper det er en eller fler kondensatorer som har gått føyken. de har en spesiell lukt når de smeller, eller du er heldig og det kan ha vært noe som har laget en liten kortslutning uten å ødelegge noe ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 HVILKEN forsterker, og HVA og HVORDAN har du koblet på den?? Paralellkoblet sub på brokoblet forsterker kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peugeot1001 Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 går ikke forsterkere i "protect" når det er dårlig jording da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johntin Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Her kommer mer info;) spilte ikke spesielt høyt da det skjedde. Forsterkeren var heller ikke spesielt varm. Både forsterkeren og subben som er koblet til er fra bull audio, og kommer som et sett, så her tror jeg det meste skal være kompatibelt. Subben er koblet til ferdig brokoblede utganger. Men etterpå fungerer alt sånn det skal, slik jeg kan forstå det. Har nå prøvd å lage et bedre jordingspunkt ved å skrape av all lakken der jeg har festet jordingskabelen. Like før dette skjedde kjørte jeg gjennom 2 tunneller, og da har motoren ganske høyt turtall, i alle fall i nedoverbakkene. Kan dette ha noe med saken å gjøre? For sterk strøm inn på forsterkeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 dynamoene lader ikke noe høyere spenning når du har 10 000rpm iforhold til 2-3000 rpm. og strømmen forsterkerne trekker kommer ann på hvor høyt du spiller. den kan ikke bli matet med mer strøm enn det den trekker. Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Hehe, du har jo svaret på problemet ditt i navnet på utstyret... bull(shit) ;) Også er det langt fra alle som setter sammen pakker som faktisk fungerer sammen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birgerg Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Du har kjøpt deg en indiansk signalgenerator.. Siden denne forsterkeren din er såpass ny (2uker om jeg forsto deg rett), ville jeg tatt den med tilbake der jeg kjøpte den å klaget på driten. Siter Bmw " The Ultimate Driving Machine" E30Cosworth.no Prosjekt: BMW E30 Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johntin Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 kjøpte den brukt, så det er nok ikkeså lett... men problemet har ikke komt igjen... så jeg tror jeg bare skal se det an;) vet dette er et billigmerke, men hele tanken var nettopp å få et bllig anlegg;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birgerg Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Det du kan gjøre er å åpene den å se om du kan se noe åpenlyst galt. Er det en elektrolytt kondensator som har tatt kvelden som en over her nevnte, så kan du i mange tilfeller se det på de. De blir "gravide", altså toppen på de buler opp om du skjønner. Vil tro du kan lukte deg fram når noe har brent som på din. Siter Bmw " The Ultimate Driving Machine" E30Cosworth.no Prosjekt: BMW E30 Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johntin Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Har åpnet den en gang allerede, men da så jeg bare etter åpenbart svidde eller brente ting. Kan se om jeg finner noen del som har blitt "gravid". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg