Gå til innhold

truetrack.

Ranger emnet


Revolvo

Anbefalte innlegg

igjen!?!???????!!!!!

 

Det er omtren en million tråder om den jævla truetrac'en, og hver gang blir det kjafs fra en og samme person on bakaxel.se og aussie locker osv osv osv!

 

Men ja, dette :Detroit Locker 912A588 - Eaton Detroit Truetrac Differentials - summitracing.com er den du skal ha. Og den passer kun i 1031 akslinger med utveksling over 3.73, men det er noen som kjører med lavere utveksling og så det passer. Denne vil ikke passe i 940en din for den har ikke Dana 30 aksling.

 

Du må og shimse og bytte lagrene samtidig som du monterer sperra for den skal ha så og så mye forrspenn. Du skal kunne være to mann som tar rundt hver sitt hjul og da skal det gå an å vri et forrover og et bakover. Viss dette ikke går har den for mye forrspenn.

 

Du trenger ikke bruke noe spesial olje til den diffen. Du kan bruke den som volvo sier du skal bruke. Jeg bruker RedLine sin helsyntetiske 75w90 (85???) på min.

 

Det var alt du trenger å vite om truetrac, neste gang så søker du først.

 

Sorry for tonen, men blir bare så oppgitt....er annen hver uke en tråd om dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...litt forskjellige svar her ja.

 

prøvde å søke men fant ut d var lettere å spør.

 

hvor kan jeg se om jeg har dana 30 aksling?

 

hjelper evt. et vanlig bilverksted deg med montering av diffen?

 

blir akkurat samme med montering på torsen som på truetrack?

 

på både torsendiffen og den elektroniske sperrediffen på bakaxsel står d at d passer på dana 30... 140, 240, 740, 940.

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle 2/7/9 serie har dana 30 aksling. siden du spør på 200 forumet rekner jeg med at du skal ha sperra i en 200, og alle 200 serie har dana 30 askling. forskjellen mellom akslingene på 200 serie er 1030 og 1031. 1031 akslingen er den sterkeste. men trutracken skal passe i begge typer.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"shimse forspenn" er noe en gjør i lamellsperrer, derimot er det kleringen mellom pinjong og kronhjul en shimser..

det er dana30 aksling på 940 og,men slik jeg har forstått det kalles slyngdiff akslingen 1041. jeg har en slik på min bil, med truetrac imontert, så at dette ikke skal gå er hvertfall bare piss.

jeg fikk for kun kort tis siden pris på volvo for shimsing og oppmåling av diff(skal bytte til en sellholm utveksling, og da vil jeg det skal være 100%) og de skulle ha ca 2k..

når du bestiller diff, så kjøp med en slik dana30 overhaul kit, med lagrer,shims og pakning. lagrene til pinjongen passer ikke etter det jeg vet, men de på diffen passer. disse koster ca 2.500,- nye på volvo, så svarer seg å ta de med fra summit. får også med ny pakning, og boltene til kronhjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lagera til diffen betalte jeg 333,- for hos Alf I. Olsen i Stavanger! Men lagera og simmerringen til pinjongen er en annen sak, de betalte jeg 1900,- for hos samme sjappe!

 

Som ekstra info: Alf I. Olsen er den billigste i Norge på lager. Jeg søkte på nettet etter forhandlere av kulelager i Norge og ringte alle jeg fikk treff på å hørte på pris. Da var A.I. Olsen billigest!

 

Det stemmer det som B230ft sier her, forrspenn er på lamellsperrer. Jeg som surra litt...Er snart et år siden jeg monterte min så kan ikke huske alt. Så akslingen på 940 og 740 er like og passer over ens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår