Gå til innhold

Water blade / hyrdra flex blade

Ranger emnet


Cosw

Anbefalte innlegg

Noen som har noen formening om waterblade? Denne som er til å dra vannet av bilen med etter vask.

 

Jeg brukte det en gang på en annen bil jeg hadde, som var vokset, når jeg kom i direkte sollys så kunne jeg se at det hadde kommet mange stiper i vokslaget, har noen andre sett det samme?

Er dette en trygg måte å tørke bilen på? Vil det ikke slite på vokslaget når man drar denne over?

(viktig at bilen er våt der man bruker den!)

2007 E klasse Obsidiansort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil det slite mer på vokslaget enn feks å dynke bilen med vann så nesten alt renner av, så legge en tørkeduk over bare der hvor det ligger igjen vann? Altså ikke dra tørkeduken bortover, vil det ikke bli mer friksjon med et sånt blade? = mer slitasje på voksen?

2007 E klasse Obsidiansort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre dette kort og greit:

 

Bruk microfiber til ALT!

Jeg bruker det på kjøkkenet når jeg tørker opp, og støvtørk i stuen til fjerning av polish og voks, samt vindusvask og ellers alle andre steder hvor man skal tørke eller vaske.

 

Hadde microfiberklutene vært billigere, så hadde jeg jaggu meg tørket meg bak med dem også!

 

Men det finnes mange forskjellige microfiberkluter på markedet.

Ikke bry deg om å kjøpe en klut til ditt og en annen til datt. Gjør det enkelt:

Kjøp den mykeste og den beste kluten, og kjøp MANGE av den.

 

Personlig så får jeg ikke nok av denne:

Premium deluxe towel - 65,- : Scandic Shine AS, Velkommen til vår nettbutikk

 

Fantastisk gode kluter!

 

Det finnes også muligens mykere og enda bedre kluter enn dette hvis man leter... men disse klutene er JEG vant til og liker ikke å bytte bare for å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norwex har microfiber til det meste. de har ALLE typer, fra den helt fine til den som sitter fast i handa di.

¤¤ Velkommen til Installbay.no ¤¤

Mulig jeg ikke er flink til å lete.... men fant ikke så mange microfiberkluter på siden dems jeg da...

 

Den kluten du linket til er sikkert bra nok den... men den så ikke så veldig myk ut... Er vel kanskje en klut som er mer beregnet for støvtørk og dashbord....

 

Tror ikke jeg ville brukt denne til å fjerne voks/polish fra lakken på min bil vertfall. Funker sikkert til det også, men personlig så hadde jeg gått for en mykere klut...

 

Men som sagt,,, kan jo hende jeg ikke klarte å lete skikkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår