Gå til innhold

parkeringsbot.......aaaaaarg

Ranger emnet


hodetunderarmen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk 500 spenn i bot, med 4 gule blinklys i gang, og 20 sek borte fra bilen. Måtte bare innom sjappa jeg jobba og hente noe saker. Da jeg kom ut hadde dem knipsa bilen med digital kameraet.

 

Nytta ikke å prate fornuftig med hu dama, så endte med at jeg begynne bli litt spydig tilbake mot hun. Så jeg stod rett opp og ned å så på at hun skrev bota, så klarte hun å skrive feil farge på bilen, noe jeg ikke godtok så da blei det litt dritt slengning.

Verdi 500 ! :D

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

ofte de tar bilde av bilen der den står feilparkert.. enste som hjelper da, er vel sånn spray som du sprayer på skiltet:D

 

noen som har prøvd denne, som har kommet unna?

 

Ta bilde uten blitz...da hjelper den sprayen lite..

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by darkblue

Jeg fikk 500 spenn i bot, med 4 gule blinklys i gang, og 20 sek borte fra bilen. Måtte bare innom sjappa jeg jobba og hente noe saker. Da jeg kom ut hadde dem knipsa bilen med digital kameraet.

 

Har du betalt denne?

 

Er jo fullt lovlig og stå hvor som helst med nødblinkersen på :-) Du får sende klage og si at du hadde tekniske problemer med bilen i øyeblikket :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha jeg fikk parkeringsbot for å stå utenfor min egen garasje.. fordi støtfangeren stakk 20 cm ut på fotaut.. de ringte til meg å sa jeg ikke kunne stå der for da fikk jeg bot.. kom til bilen 10 min senere og da hadde jeg fått bot... hadde besøk av noen og de parkerte akuratt på samme plass med større bil... familiebil og fikk kun en advarsel på ruta etter 5 dager...

jeg hev meg på telefonen å skjelte dem ut. spurte om det var kun ungdomsbiler som fikk bot, og alle andre advarsel... dette skjedde faktisk uken etterpå.. eneste dem sa at da hadde dem gjort feil med den som ikke fikk bot.. Og at det skulle være likt for alle... prøvde å forklare dem at jeg var urettferdig behandlet.. sa han skulle se på saken.. to uker etter var det purring i posten på 750 kr....HEIA NORGE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hodetunderarmen

man må tyne de litt da. min bot var bare 500 smokkere, men jeg så vakta før jeg parkerte, og ba en kammerat av meg som venta i bilen om å flytte den om hu kom. men vakta snek seg innpå bakfra, skrev bota og spurta fram til frontruta og stakk før kameraten min rakk å si kake(hevder han sjøl)

 

det var like før jeg gølva (eks)kompisen min da jeg kom ut og fant hilsing fra ataten på ruta!!!

 

Definisjonen på parkering er når du skrur av tenningen og forlater bilen. De har egentlig ikke lov til å gi bot så lenge det sitter noen i bilen.

Jeg jobbet som budsjåfør i Kristiansand tidligere og har kranglet MASSE med parkeingsselskapet.

 

Stor forskjell på Parkering forbudt og Stans forbudt. Dette høres ut som en typisk stans så lenge det satt en kompis i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bauer

Jeg fikk p-bot for ca 2 mnd siden. Men det står ikke noe betalingsfrist på den.. da er det vel ikke noe vits i å betale ? :D

 

Fristende, men da blir det et helvete med purringsgebyr og greier. Bare å håpe de har glemt den :)

Detstår vel med liten skrift på vedlegget at du må betale innen tre uker eller no'....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonaldo

Stor forskjell på Parkering forbudt og Stans forbudt. Dette høres ut som en typisk stans så lenge det satt en kompis i bilen.

 

hiver meg på her da jeg ser at han skrev at han stod på fortauet... På fortau er det stans forbudt, Hjelper ikke om du er borte i noen få sekunder med nødblinken på og 4 kompiser i bilen en gang da det ikke er lov til å stoppe på et fortau. Selv ambulanser har fått bot for det i Norge....

 

Men når det er sagt, avhenger alt av hvor firkantet parkeringsvakten er :-)

Mvh Rabben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten oppfordring til de som kjører til sverige av og til. Her er det ikke lov å parkere MOT kjøreretningen. Det blir faktisk kalt "norges parkering" siden det er kun normenn som gjør dette. Mann får ALLTID bot (400,-sek:D) for dette og det nytter ikke å prøve å krangle seg utav.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rabben

 

hiver meg på her da jeg ser at han skrev at han stod på fortauet... På fortau er det stans forbudt, Hjelper ikke om du er borte i noen få sekunder med nødblinken på og 4 kompiser i bilen en gang da det ikke er lov til å stoppe på et fortau. Selv ambulanser har fått bot for det i Norge....

 

Men når det er sagt, avhenger alt av hvor firkantet parkeringsvakten er :-)

 

Så ikke det med fortauet jag..... Da blir det anderledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonaldo

 

Definisjonen på parkering er når du skrur av tenningen og forlater bilen. De har egentlig ikke lov til å gi bot så lenge det sitter noen i bilen.

Jeg jobbet som budsjåfør i Kristiansand tidligere og har kranglet MASSE med parkeingsselskapet.

 

Stor forskjell på Parkering forbudt og Stans forbudt. Dette høres ut som en typisk stans så lenge det satt en kompis i bilen.

 

les i veitrafikkloven om forskjell på "stans" og "parkering"

er det stans forbudt er det kun trafikkmessig stans som er lov (les kø o.s.v) ang parkering så er vel kortest mulig stopp for på/avlessing lov

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer skuddpremie på han som styrer parkeringen bak kiwi lillestrøm. Er gratis å parkere der men man må ha en lapp i ruta.

På automaten står det ingenting om at det er gratis så jeg har sett mange som putter på penger der. Jeg har vel 2 bøter fra den plassen siden jeg glemte å ta lapp. I sommer var det et par fine damer som hadde fått bot,de kom idet han skrev ut bota!så smilte de litt å han rev boten i stykker.Skulle likt å sett at han hadde gjort det hvis jeg kom..

chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonaldo

 

Definisjonen på parkering er når du skrur av tenningen og forlater bilen. De har egentlig ikke lov til å gi bot så lenge det sitter noen i bilen.

Jeg jobbet som budsjåfør i Kristiansand tidligere og har kranglet MASSE med parkeingsselskapet.

 

Stor forskjell på Parkering forbudt og Stans forbudt. Dette høres ut som en typisk stans så lenge det satt en kompis i bilen.

 

Her bør du lese Vegtrafikkloven en gang til. "All stans selv om føreren ikke forlater kjøretøyet, er definert som parkering" står det der. Men mange tror at de ikke har parkert fordi de sitter i bilen, men dette er faktisk feil.

 

Samme med å sette på nødlys/nødblink, det er heller ingenting som gjør parkeringen mer lovlig. Det er faktisk ulovlig å benytte nødblink urettmessig. :rolleyes:

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår