Atlen 245 Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Viss du ser på toppen av fjørbeinet er der en 24mm som du må holde igjen mens du skrur en 10mm. På en måte en bolt som du skal skru med 10mm og på den bolten er det en mutter som du må holde fast med 24mm. Går ikkje med vanlig 24mm pipe for da får du ikkje til å skru med 10mm, og det går ikkje med vanlig 24mm fastnøkkel fordi mutteren står ned i et hol på en måte. Vanskelig å forklare uten at du har sett korleis det ser ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Okidoki! Tenkte å kjøpe meg fjærklemmer på Biltema. Har dem en sånn 24mm som kan brukes til dette der? Eller må jeg mekke til noe selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Jeg har flatlokk på 86-> bil, syns det ser jævlig bra ut jeg. :D Hvor mye senk har du? Bare fjører? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlen 245 Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Du må ha no sånt: Bildet er fra biltema, men dei gjekk ikkje lenger opp enn til 22mm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlen 245 Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Når det gjelder senking so er det mange som anbefalar å kappe Lesjøfors, det ville ikkje eg ha gjort. Viss du syns Lesjøfors er for høge so får du den godkjent på Biltilsynet og so kjøper du dieselfjører foran og forsterka fjører bak på biltema som du kappar. Desse er mykje stivare enn Lesjøfors og du vil i tillegg ha liggande heile Lesjøfors som du kan sette på om du skulle bli stoppa i en kontroll eller få anmerkning på EU-kontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Du må ha no sånt: Bildet er fra biltema, men dei gjekk ikkje lenger opp enn til 22mm... Okidoki! Skal se hva jeg får tak i...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 eller så går det med muttertrekker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Har ikke tilgang på muttertrekker desverre..... Har en kompis som jobber på et engroslager for bildeler og verktøy, så håper han kan få kjøpt noe til en grei pris for meg:) Bak trengs det vel ikke noe mer enn fjørklemmer for å bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Hvor mye senk har du? Bare fjører? Senka 40mm med Jamex fjører, også har den nok siget ned endel. Også gule Koni. :D Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Hmmmm.... Hadde nesten håpet bilen min skulle bli enda lavere jeg. Får vel kanskje kutte litt i tilleg før jeg setter på fjørene:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 DeWalt senkesettet er gromt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Blir Black & Decker her tenker jeg:) Fjernet de listene som sitter nederst på dørene nå. Må nok finne frem sparkelen i morgen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Noe serlig med rust under de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Var endel rust under der ja. Tør ikke å smelle hardt i døra før jeg har fått gjort noe med det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Viss du ser på toppen av fjørbeinet er der en 24mm som du må holde igjen mens du skrur en 10mm. På en måte en bolt som du skal skru med 10mm og på den bolten er det en mutter som du må holde fast med 24mm. Går ikkje med vanlig 24mm pipe for da får du ikkje til å skru med 10mm, og det går ikkje med vanlig 24mm fastnøkkel fordi mutteren står ned i et hol på en måte. Vanskelig å forklare uten at du har sett korleis det ser ut... Det blei vel kanskje litt feil? Den muttern som er på toppen er skrudd i toppen av demperstanga, så behøver ikke å gjøre annet enn å holde igjen demperstanga med ei rørtang samtidig som du skrur opp den muttern på toppen. Bare pass på å holde så langt opp som mulig, når du holder igjen med rørtanga så lager det riper, og di ripene kan gjøre at tettningen i dempern blir ødlakt og dempern begynner å lekke. Derfor skal du holde så langt opp som mulig, er sjeldent at du bunner dempern. Så du har planer om å bytte fjærer selv Jonaldo? Du får ta å ringe eller sende meg en sms hvis du vil at jeg skal ta meg en tur da ;) 90071358 Jo en ting til, det var vel ikke deg jeg møtte rett før gullaugsletta sånn i 1545 tia i dag? Var en fyr med hvit 240 som hilste ihverfall. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.