Gå til innhold

Hvilken bil er best til Rallycorss national? og hva kjører du?

Ranger emnet


CraiZ

Hvem av disse fem anbefaler du?  

75 stemmer

  1. 1. Hvem av disse fem anbefaler du?

    • VW Boble
      7
    • Opel Ascona B
      12
    • Volvo 242
      27
    • BMW E36
      6
    • BMW E30
      13
    • andre Forslag?
      11


Anbefalte innlegg

den wankel opel n var like høy forran som den var bak når den sto på på rett bakke. og den gikk godt hær oppe men så kan jo ikke de bilene den gikk i mot måle seg mot den da. Jimmy rinaldo var på dokka å kjørte i fjord sommer/høst.

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den wankel opel n var like høy forran som den var bak når den sto på på rett bakke. og den gikk godt hær oppe men så kan jo ikke de bilene den gikk i mot måle seg mot den da. Jimmy rinaldo var på dokka å kjørte i fjord sommer/høst.

 

Og her er ett lite bevis på at den gikk veldig bra :) han snurra på siste runde men men :(

 

YouTube - Rallycross National

 

den går bra :D:yodude:

Audi A4 1.6 - 1995.

Audi A4 1,8TSQ - 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

blikseth - Klubbløp, sa du ?

 

Vel, jeg kan begynne med dette:

Jimmy var 18 da har for første gang kjørte med en Wankel etter at den andre motoren var ødealgt, og dette var en 12A Wankel.

Da kjørte han mot Jonas Lindberg, som da ledet SM O/2,4L. Han kjørte ifra han med en halv runde! Han har også slått flere fra ditt strøk. Tråden er sikkert gammel. Men det du sa irriterte meg noe grenseløst. Dere må ikke tro at dere er konger hele gjengen der nede. Martin Schanche er faktisk fra TANA,elns. Og han har funnet opp mye mere enn dere noen gang kommer til å gjøre.

Opel Ascona B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blikseth - Klubbløp, sa du ?

 

Vel, jeg kan begynne med dette:

Jimmy var 18 da har for første gang kjørte med en Wankel etter at den andre motoren var ødealgt, og dette var en 12A Wankel.

Da kjørte han mot Jonas Lindberg, som da ledet SM O/2,4L. Han kjørte ifra han med en halv runde! Han har også slått flere fra ditt strøk. Tråden er sikkert gammel. Men det du sa irriterte meg noe grenseløst. Dere må ikke tro at dere er konger hele gjengen der nede. Martin Schanche er faktisk fra TANA,elns. Og han har funnet opp mye mere enn dere noen gang kommer til å gjøre.

 

haha.. slått flere i blikseth's strøk?, det går norgesmestre i supernasjonal ut og inn verkste han skrur i vær dag jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blikseth - Klubbløp, sa du ?

 

Vel, jeg kan begynne med dette:

Jimmy var 18 da har for første gang kjørte med en Wankel etter at den andre motoren var ødealgt, og dette var en 12A Wankel.

Da kjørte han mot Jonas Lindberg, som da ledet SM O/2,4L. Han kjørte ifra han med en halv runde! Han har også slått flere fra ditt strøk. Tråden er sikkert gammel. Men det du sa irriterte meg noe grenseløst. Dere må ikke tro at dere er konger hele gjengen der nede. Martin Schanche er faktisk fra TANA,elns. Og han har funnet opp mye mere enn dere noen gang kommer til å gjøre.

 

Det er sant, Jimmy er veldig talentfull! :)

Volvo 745 91' Turbobil

Toyota Corolla 92' Konebil

VW Caravelle 88' Russebil

Volvo 245 91' Bilcrossbil

Opel Kadett C 78' Bilcrossbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
de fleste hadde nok holdt en knapp på han i år også ja. han er jo helt vill i den bobla hans.

 

denne wankel ascona'n, var ikke den på dokka et løp i fjor a`?

 

Jo det var han, men han regnet rett og slett bort.

 

http://www.saueogstokmo-motorsport.com/ De har kjøpt bilen, men den ser ikke ut nå lengre.. :|

 

Crister og CraiZ - Ingenting som heter Landsfinalen i Rallycross. ;p

Opel Ascona B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En riktig oppsatt rallycross bil, er like høy foran og bak. Er bilen lavere bak, er det garantert at bilen vil understyre og bli veldig vanskelig å styre ettersom man ikke får flyttet nok vekt framover og over styrehjulene, når man kjører med ordentlig lammelsperre. Og ettersom man vil ha mye vekt bakover og over drivhjul ved pådrag, og vekt over frem hjul uten pådrag i krappe svinger så bruker man jo four link som 99% av alle rallycross bilene har. Det burde jo til og med dere oppe i nord vite!

 

Jobber med å få kjørt u/2,4 med en meget spesiell Volvo 142.

 

 

Hohoho, frekk eller ? Hvor kommer Martin Schanche fra? Jeg bare spør, du trenger ikke svare... Eller hur ?:)

 

Og rettelse fra Børge - Bilen hadde 270 DRIFTSIKRE HK og den ble solgt for 190.000,-

 

Men da forsvinner jeg ut fra denne tråden, ble så mye userriøs prat her. ^^,

Opel Ascona B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho, frekk eller ? Hvor kommer Martin Schanche fra? Jeg bare spør, du trenger ikke svare... Eller hur ?:)

 

Og rettelse fra Børge - Bilen hadde 270 DRIFTSIKRE HK og den ble solgt for 190.000,-

 

Men da forsvinner jeg ut fra denne tråden, ble så mye userriøs prat her. ^^,

 

Jeg hadde egentlig tenkt å la være å skrive noe svar her, men dette siste innleget ditt "Opel Jonas" må jeg bare besvare.

 

Martin Schance kommer fra Nord gitt, fører messig kan dere i nord være stolte av å ha hatt en kjempe dyktig sjåfør i i Rallycross sirkuset. Men teknisk sett, som jeg siktet til i mitt innlegg som du kommenterer henger både Martin Schance, og 99% av dere i nord etter. Se som Harald Sachweh sliter med Astra'n nå, det er alltid en teknisk feil med bilen. Dette kan jeg si etter og vite, og kjenne flere mekanikere som jobbet i andre team på tiden Martin var på sitt beste. Samme med Ludvig Hunsbedt, han kjører den minst motorsterke bilen i hele Divisjon 1, men han vinner for det! Det vet jeg også, etter å vært med på bremsing av bilen hans.

 

Dessuten forklarer jeg ett oppsett på en bakhjulsdrevet rallycross bil med stiv bakaksel, og ikke en fire hjulsdrevet Divisjon 1 bil med delte aksler, som Martin Schance fra Nord Norge ble kjent i.

 

Jeg mener ikke å være frekk, men bryr meg ikke om jeg er det heller. Dere "allvitere" burde prøve å se hvordan det egentlig er, i praksis og ikke bare "vite" alt bak pc-skjermen. Ta den oppfordringa, så får dere se selv!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt å la være å skrive noe svar her, men dette siste innleget ditt "Opel Jonas" må jeg bare besvare.

 

Martin Schance kommer fra Nord gitt, fører messig kan dere i nord være stolte av å ha hatt en kjempe dyktig sjåfør i i Rallycross sirkuset. Men teknisk sett, som jeg siktet til i mitt innlegg som du kommenterer henger både Martin Schance, og 99% av dere i nord etter. Se som Harald Sachweh sliter med Astra'n nå, det er alltid en teknisk feil med bilen. Dette kan jeg si etter og vite, og kjenne flere mekanikere som jobbet i andre team på tiden Martin var på sitt beste. Samme med Ludvig Hunsbedt, han kjører den minst motorsterke bilen i hele Divisjon 1, men han vinner for det! Det vet jeg også, etter å vært med på bremsing av bilen hans.

 

Dessuten forklarer jeg ett oppsett på en bakhjulsdrevet rallycross bil med stiv bakaksel, og ikke en fire hjulsdrevet Divisjon 1 bil med delte aksler, som Martin Schance fra Nord Norge ble kjent i.

 

Jeg mener ikke å være frekk, men bryr meg ikke om jeg er det heller. Dere "allvitere" burde prøve å se hvordan det egentlig er, i praksis og ikke bare "vite" alt bak pc-skjermen. Ta den oppfordringa, så får dere se selv!;)

 

Enig med det du sier der, men er så dritt lei av at noen folk der nede (jeg sikter nødvendigvis ikke til deg) tror at dem vet ALT og er "konger." Derfor ble jeg irritert. Men så har jo faktisk Martin og en i Tyskland(?) vært med på å uvikle ei girkasse, der noen av delene faktisk blir brukt i formel 1. Om du tok det jeg sa som en "spydig kommentar", så må jeg beklage meg. Sa egentlig at jeg ikke skulle skrive her mere, men ville bare gjøre opp, så ingen blir sure. :)

Opel Ascona B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det du sier der, men er så dritt lei av at noen folk der nede (jeg sikter nødvendigvis ikke til deg) tror at dem vet ALT og er "konger." Derfor ble jeg irritert. Men så har jo faktisk Martin og en i Tyskland(?) vært med på å uvikle ei girkasse, der noen av delene faktisk blir brukt i formel 1. Om du tok det jeg sa som en "spydig kommentar", så må jeg beklage meg. Sa egentlig at jeg ikke skulle skrive her mere, men ville bare gjøre opp, så ingen blir sure. :)

 

Fint svar Opel Jonas:) Jeg vet absolutt ikke alt, og har ikke ment å uttale meg som om jeg gjorde det. Gjorde jeg det, så beklager jeg. Man kommer aldri til å vite alt, og personlig anbefaler jeg at man holder seg unna folk som mener de vet alt. Men jeg vet i allefall litt om racerbiler ettersom det innebærer store deler av min utdanning. All ære til Martin Schanche, han er en kjempe viktig person som har og fortsatt betyr mye for norsk Rallycross.

 

Så da er vi enige:) Bare gøy med flere fra Nord som kjører Rallycross!

 

KlovnDaniel: Jepp, det er meg gitt!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår