Gå til innhold

Lommeharddisk i bil

Ranger emnet


gomega

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en Kenwood KVT-829DVDY spiller som har to stk USB inneganger. Jeg har også en WD Passport 120 GB lommeharddisk fra før som jeg kunne tenkt meg å ha i bilen, men da jeg plugget harddisken i USB porten starter den litt opp men så kommer det en rar klikkelyd også virker det som om den restarter! Jeg har formatert den i FAT32 format som spilleren skal støtte! Det eneste jeg ikke kan finne er om det er harddisken som trekker for mye strøm til at den funker! Står på Kenwood sine sider at spilleren har max 500 mA i USB portene men vet ikke om det er nok! Kenwood Electronics Europe | Multimedia Receivers > KVT-829DVDY (details) Er det noen som har peiling å dette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne harddisker pleier vanligvis å ha egen strømforsyning, 12V DC. Så problemet er nok at usb-porten ikke klarer å levere nok strøm, som du sier selv ;)

 

edit: En kamerat har en 500gb ekstern usb-disk som han nylig måtte kjøpe ny strømforsyning til (pga den som fulgte med sluttet å virke etter noen måneder). Og den krevde 1,8Ah ved 12V. Tror ikke en 120gb bruker så fryktelig mye mindre strøm. Så problemet er nok at 0,5Ah er litt lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg bruker en plextor hardisk i bilen min og den klikka som du sier når den ikke fikk nok strøm.

 

jeg fikk forresten med en kabel som hadde to usb-A innganger på ene siden og en USB-miniB på den andre.

 

Sjekk litt på data nettbutikker, send litt mail. Får sikkert tak i det et eller annet sted.

 

USB utganger gir maks 500mah som regel, hvis jeg ikke tar feil.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt en slik wd passport 250gb uten problemer på min kenwood spiller..

Hvordan fikk du den til å virke? Har nå fått tak i en slik kabel, men da jeg kobler de to usb portene inn i de til bilen og den mini til harddisken skjer det nesten mindre enn da jeg bare brukte en kabel! Led indikatoren på harddisken lyser men det kommer ingen klikkelyd lenger, men jeg hører heller ikke at harddisken spinner opp. Prøvde så å koble den ene av de to ledningene inn på min bærbare pc som jeg viste ga nok strøm, da startet harddisken men spilleren fant bare en sang, og jeg har egentlig over 6000 sanger. Hvordan var mappestrukturen på harddisken din? La du bare alle sangene over til root på den eller har du dem i mapper? Så litt i bruksanvisninga til spilleren og så at det går ann å koble inn et ekstra batteri til rele inngangen på hide-away uniten slik at du kan få mer strøm i usb kontakta! Var det slik du fikk det til eller no annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du den til å virke? Har nå fått tak i en slik kabel, men da jeg kobler de to usb portene inn i de til bilen og den mini til harddisken skjer det nesten mindre enn da jeg bare brukte en kabel! Led indikatoren på harddisken lyser men det kommer ingen klikkelyd lenger, men jeg hører heller ikke at harddisken spinner opp. Prøvde så å koble den ene av de to ledningene inn på min bærbare pc som jeg viste ga nok strøm, da startet harddisken men spilleren fant bare en sang, og jeg har egentlig over 6000 sanger. Hvordan var mappestrukturen på harddisken din? La du bare alle sangene over til root på den eller har du dem i mapper? Så litt i bruksanvisninga til spilleren og så at det går ann å koble inn et ekstra batteri til rele inngangen på hide-away uniten slik at du kan få mer strøm i usb kontakta! Var det slik du fikk det til eller no annet?

 

 

har en usb inngang på spilleren min, koblet hardisken direkte til denne. hadde en del filer rett på root på hardisken og en del i mapper, gikk en stund før den begynte å spille, men det var vel fordi den skal gå igjennom alle mappene på disken..kenwood har jo forresten hardisken som er beregnet på denne spilleren, men de får du bare i størrelsen 40 og 80 GB tror jeg.

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags spiller er det du bruker da? Du brukte altså en WD 250 Giga harddisk? Skjønner egentlig ikke helt hvordan din klarer det siden den harddisken trenger 1000 mA for å fungere og min sender i alle fall bare 500 mA i USB-porten så dermed vil den ikke starte opp slik jeg forklarte her før...

 

har denne spilleren..

Kenwood KDC-W7537 - Bass Brothers AS

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår