Gå til innhold

944 trimming, problemer med AFR LØST!

Ranger emnet


honda_69

Anbefalte innlegg

Hei, først litt historie for at en som har litt greie på det kan hjelpe meg.

 

bilen er en 944 1985.5 (sen 85 altså) kjøpte 951 motoren fra usa, (m/ klr, dme og ledningsnettet) monterte motor med sinter clutch og bredbåndsensor, fikk egentlig aldri prøvd motoren skikleig, pga manlgende deler, men startet den og gikk fint, så jeg besmtemte meg for å fleske til med ny turbo, IC, dyser, WG, 4" eksos, chip (dme og klr) digital fuel controller (mafterburner) m/ stage 2 MAF, manuel boost kontroller, justerbar bensintrykksregualor, (og alle den standar delene, bov, kn filter osv) Alt er levert av Lindsey Racing.

 

men, startet den opp (startet LETT) går helt strøkent på tomgang, men med en gang jeg gir gass så får den for lite bensin, altfor lite, så jeg målte MAF for å se om jeg hadde den med meg, den viste 0.07volt uansett turtall, den burde jo stige, men det gjør den ikke, men så lurer på om hjernen ikke gir strøm til MAF (4 ledinger, dvs m/tempratur) så det sporer kansje helt tilbake til svinghjuls sensor, så, jeg så etter den, men fant ut at det var 2 sensorer på clutchhuset der, jeg har jo sugemotoren stående på gulvet, så tenkte å prøve sensoren fra den, men hvilken av sensoren skal jeg bytte? og er det noen som støtter denne teorien? noen som har vært borti dete før? og en annen ting, etter motor bytte så sluttet turteller og fungere, noen som vet hva som må gjøres?

 

og kan det ha noe med jeg bruker 944/na ledningsnettet (kupe delen, det som går fra dme/klr og frem til motor er byttet til 951)

 

og en annen ting, jeg kjøpte 993 turbo kalippere fra usa, fikk beskjed om at de skulle passe på 944, de gjorde alt annet enn å passe, men har sett 944 med disse kalipeprene før, noen som vet om noen selger noen adaptere?

 

beklager rotete text, er ikke så flink til dette:(

 

Håper noen som har litt kjennskap til 944 kan hjelpe meg med dette så jeg kan få prøvd bilen min litt og:D

 

-På forhånd takk!

 

-Clement Moldestad

 

----------------------- Problem løst--------------tjohei-------

Porsche 944/951

 

 

x Aprilia RS 125 SF (RSF)

Honda MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår