Gå til innhold

Verdi E34 520i 24v Turbo??

Ranger emnet


Superthomas

Anbefalte innlegg

Lurer på å selge bilen, men har ikke minste anelse om hvor mye (eller lite..) jeg kan ta for den.

Bilen er som topic sier en 1991modell 520 (180Kkm), og har vært mitt prosjekt det siste året.

Nå har imidlertid pengene mine fått andre bein å gå på, så vurderer å selge

 

Det som er gjort:

-Ny SS Autochrome turbomanifoil, modifisert for å få turbo opp og frem.

-Ny T3/4 Hybridturbo. Lader nå 0,7-0,8bar

-A-dekk ekstrasprut med to 390cc dyser, diger bensinpumpe som drar 6bar

-600x200x60 alu intercooler

-silikonslanger rundt om på olje/luft

-bandasjert downpipe

 

-18"M5 replica hjul med 235/40/18 rundtom (godkjent i vognkort) + Kjipe 15"BMW alufelger med brukbare piggsvin.

-Senket 40mm (godkjent i vognkort), siden hevet noen cm bak med foringer (kan taes ut)

-Eisenmann håndlaget rustfri bakpotte fra Shmiedmann.dk

 

-M5 delskinn interiør, utenom dørsidene da de så ut som om åttitallet hadde spydd på dem... Lite slitehull mitt i sitteputa i førersete, men dette er tekstildelen og lar seg lett reparere. Også M5 dørlister, girkule og ratt.

-Rieger frontspoiler og bakrutecaps

-Lakkert helt ned

-Stereo type STOR og proffbygget. Cadence/Focal/Pioneer

 

Minus med bilen er at det er en del rust i kanalene, er faktisk et hull under i den på passasjersiden. Ble forøvrig godkjent med denne rusten.

Eu ok til oktober 2009!

 

Det som gjenstår er skikkelig oppsett av tilleggsprutet. Jeg har ikke bredbåndslambda, og budsjettet mitt er helt utbrendt.

A/F skal nå ligge på mellom 13-14.

Det som skjer er at når du går på med full gass, virker det nesten som om den kveles og den kutter. Går du litt av gassen igjen, så farer den videre som en rakett :hello: Skal ligge på 250hk+ når det tenner som det skal.

Det er forøvrig bremset 321HK ved 1,2bar med samme kit på en 320, så i rette hender kan denne bli litt smågrom..

 

Bilde fra før M5 interiøret kom inn:

 

26Mai3_BMW_small.jpg

 

Takker for synspunkter og svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er på ingen måte rusten med unntak fra kanalene.. Og de fungerer fint frem til neste eu. Det er ellers sveisa noe i gulv, ny framskjerm førerside og nytt panser.

Har sett værre biler annonsert som strøkne...

Edit: kanalrust er også knapt synlig med mindre man kryper under bilen, men når jeg selger en bil vil jeg heller at kjøper vet alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

er vel å ta i å få 50k for denne vel, etter d jeg ser så er den IKKE godkjent BT med turbo= mye arb, d er noe rust, den går ikke som den skal. greit d er lagt i en del penger i bilen men...... regn med at d blir en del spm ang bilen pga motortrøbbel og turbogodkjenninga, viss den ikke er d da. tar d i betraknig da d ikke står noe om d.

jeg mener dette er en bil i 30000-35000kr klassen uten å sett den.

er trossalt litt å gjøre med denne, og at rusten ikke syns så godt har ikke noe med saken å gjøre, den er jo der uansett. tenk dere selv da, man ser på en bil, den ser grei ut men finner litt rusr her og der, men eieren sier.... ikke noe å si DET SYNS JO IKKE, hehehehe sier jeg da, funnet meg en annen bil da gitt. nei dere skjønner tegninga:)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
nei, hvilken tegning?

For en som er på utkikk etter noe slikt, kan du gjerne linke til et bedre kjøp i samme prisklasse siden du er såppass negativ? Her er forøvrig bilder

bimmers.no :: Vis Temaet - 1991 520i 24v Turbo - 39000,-/bud

 

vel linke til en annen bil i samme prisklasse skjønner vel du også at d ikke er lett om d ikke er flere til salg, så viss du LESER hva jeg skriver så står d at jeg anser bilen til 30-35000kr uten å ha SETT den ikke sant;) og nå har jeg sett den på bilde i d minste og nå står den jo til 39000kr å ikke 50k, er en mye bedre pris, nå tror jeg d blir lettere å få solgt den. MEN......alle vet at rust må fikses å turbo må godkjennes. noe som er litt krånglete idag.

PS men hadde jeg vært ute etter en turbo, så skulle jeg definitivt tatt kontakt med deg angående bilen, så ikke værst ut uten litt rust fiks;)

Lykke til med salget.

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår