Gå til innhold

ppc tuning

Ranger emnet


chrpal

Anbefalte innlegg

Det er jo akkurat den dritten der jeg snakker om da..

 

med den ENE lille boksen der kan du tune bortimot 50 forskjellige biler.

Den går overens på mye som ford, volvo saab, vw, skoda, audi etc..

 

Derfor mente jeg den var universal! og igjen ville jeg ikke helt tært å bruke den der

 

chipen jeg har på Min bil som gainer 125hk og nesten 250nm i tilleg til originalt er SPEIFISERT kun til min egen bil! der kan du ikke overføre maåppen til noe annet enn kun den bilen der..

 

Dette er også flasher btw

 

 

Ikke helt sikker på hvem av oss som misforstår hverandre her....

Ja. ppc kan man godt si at er nesten universel. Den kan brukes til mange biler. Men ppc er kun ett "verktøy" for å laste inn og hente ut programmet fra hjernen. Ditt program som gir 125 hk kan også i teorien lastes inn i bilen din ved hjelp av ppc.

 

Til sammenligning. Ett hjulkryss er ganske universelt og kan brukes på de fleste biler. Men hjulkrysset har ingen ting å si for hvor gode dekkene er, eller for hvor kule felga er.

 

Hvor bra resultatet er avhenger, av hvilket program ppc "mates" med, og som så kan lastes inn i bilen. Det kan være ett drittprogram, eller det kan være ett bra trimprogam. Eller det kan forsåvidt være ett økonomiprogram. Det kan være ett dårlig program laget av en hobby trimmer, eller det kan være ett bra program, sånn som ditt. BSR oppleves vel som temmelig seriøse, og lager programm til hver enkelt bil, for å være sikker på at alt stemmer til akkurat den bilen.

 

Vet ikke om dette ble oppklarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oppgraderer bilfabrikkene sine motorstyringsprogrammer i løpet av bilens levetid? Dvs kan jeg få bilen min tilbake fra service hos forhandler, og den er flashet ny motorstyring? Eller er dette noe som aldre forekommer?

I PPC og tilsvarende er det vel bare bilens residente programvare, den dagen du tar i bruk systemet, som lagres. I tillegg til det nye optimaliserte, selvfølgelig.

Er litt i stuss på hvordan man får lagret eventuelle oppgraderte versjoner som bilfabrikken installerer ifm service?

Kjør grønt, la bilen levere mest mulig CO2 til plantene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgraderer bilfabrikkene sine motorstyringsprogrammer i løpet av bilens levetid? Dvs kan jeg få bilen min tilbake fra service hos forhandler, og den er flashet ny motorstyring? Eller er dette noe som aldre forekommer?

I PPC og tilsvarende er det vel bare bilens residente programvare, den dagen du tar i bruk systemet, som lagres. I tillegg til det nye optimaliserte, selvfølgelig.

Er litt i stuss på hvordan man får lagret eventuelle oppgraderte versjoner som bilfabrikken installerer ifm service?

 

helst bare for å luke ut eventuelle feil som det gamle programet gjør,men ja flashin/omprogramering av styreenheter forekommer på merkverksted,men kun vist det er en relevant feil/eller det er blitt sendt ut skriv om aksjon.

dette blir som regel utført ved servicer.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ppc kan koblers opp mot data din og de sender oppdatert versjon til deg, har kompis som fikk oppgradert programme sitt, trur du får oppdatert gratis så lenge du gidder og har bilen..:) det funker meget bra hoss han å.fordelen er at når du har bilen på service kan du fjerne programet og få utbedret ting på garanti noe du ellers sliter med, viss de finner ut at den er chipet, vag/audi sliter jo veldig med driv linje etter en stund med chip, alt utenom 6 trinns man kasse..

Det går i R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat den dritten der jeg snakker om da..

 

med den ENE lille boksen der kan du tune bortimot 50 forskjellige biler.

Den går overens på mye som ford, volvo saab, vw, skoda, audi etc..

 

Derfor mente jeg den var universal! og igjen ville jeg ikke helt tært å bruke den der

 

chipen jeg har på Min bil som gainer 125hk og nesten 250nm i tilleg til originalt er SPEIFISERT kun til min egen bil! der kan du ikke overføre maåppen til noe annet enn kun den bilen der..

 

Dette er også flasher btw

. det du skriver om bsr sin ppc tuning stemmer ikke. boksen som du får er den samme til alle. men denne må bestilles etter chassinummeret på bilen, og den kommer med et spesiallaget program til den bilen du bestiller til. du kan ikke engang bruke den på en samme type bil med samme motor. så så veldig universal er den ikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei, hvis du ikke merker noen økning med ppc, så er det noe feil. Det er ppc-tuning fra BSR (selges av Autopower i Norge) du har? Jeg har hatt dette i over 1 1/2 år, fungerer veldig bra. Mye mer effekt. Men ikke kjøpt sånn powerbox eller dieselbox e.l. Det fungerer dårlig. De testet dette for ikke så veldig lenge siden. Bare tull, liten merkbar forskjell om noen, masse svart røyk osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det er jo akkurat den dritten der jeg snakker om da..

 

med den ENE lille boksen der kan du tune bortimot 50 forskjellige biler.

Den går overens på mye som ford, volvo saab, vw, skoda, audi etc..

 

Derfor mente jeg den var universal! og igjen ville jeg ikke helt tært å bruke den der

 

chipen jeg har på Min bil som gainer 125hk og nesten 250nm i tilleg til originalt er SPEIFISERT kun til min egen bil! der kan du ikke overføre maåppen til noe annet enn kun den bilen der..

 

Dette er også flasher btw

 

Du vet faan ikke hva du snakker om! om jeg kjøper meg ppc tuning til min volvo, så kan jeg ikke bruke den til å trimme bilen til kompisen min. Det er en liten fordel å vite hva man snakker om, og ikke svare om man ikke har peiling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Er det noen som har erfaring med PPC tuning? Om det er verdt prisen osv osv...

 

Jeg hørte at man skulle være forsiktig å tune bilen sin, hvis den var bruktimportert. Man kunne ødelegge programvaren i bilen. Er det noe sannhet i dette?

 

Pål

 

Jeg kjøpte PPC tuning til min XC-70. har bare hatt tull med bilen etter det. Ingen effektøkning og PPC-support sa jeg måtte til vekstedet da det var feilkoder i programvaren. etter feilsøking for 3000,- på verksted og alt ok, prøvde jeg PPC boksen igjen. Da døde bilen og var umulig å starte. Etter mye krøll, kom det opp mange feilmeldiger i kjørecomputeren. Har fått starta bilen nå, men må på verksted å slette feilkoder. Venter på svar fra PPC. Styr unna dette produktet, har hørt om fler som sliter etter at de har koblet denne føkkings boksen til bilen. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Hva med oss om er svært fornøyd med vår PPC? Tar jeg feil når jeg sier at jeg ikke har problemer med bilen etter at jeg har hatt boksen i to år?

Jeg er klar over at det er endel som ikke har fått dette til å virke, men det har jeg hørt om de fleste andre trim-metoder/merker også.

Vær klar over at BSR sin PPC har vært testvinner i en rekke tester, også her til lands.

Men for all del, dere som er skeptiske, hold dere unna, sett inn en manipulator-boks i stedet.

Uansett hvilken trimmingsgrad/metode man velger så gjelder følgende:

Bruk hue mer enn høyrefoten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat den dritten der jeg snakker om da..

 

med den ENE lille boksen der kan du tune bortimot 50 forskjellige biler.

Den går overens på mye som ford, volvo saab, vw, skoda, audi etc..

 

Derfor mente jeg den var universal! og igjen ville jeg ikke helt tært å bruke den der

 

chipen jeg har på Min bil som gainer 125hk og nesten 250nm i tilleg til originalt er SPEIFISERT kun til min egen bil! der kan du ikke overføre maåppen til noe annet enn kun den bilen der..

 

Dette er også flasher btw

Den chippen du har som gir deg 125hk extra i tilleg til originalt, hvor har du kjøpt den henne? skulle gjerne hatt en slik en ser'u. tror eg må være verdens beste chipp som kan øke effekten såå jevli mye me bare og flashe motorstyringa, om ikke de er snakk om en lastebil med 5-600 hk originalt da :P

Knowledge is horsepower

 

It's better to burn out than to fade away

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår