Gå til innhold

Rare problemer etter overhaling av topp, Ford Sierra 2.0 SOHC?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Hvor mange nm skal toppen på en 86mod sierra med 2l forgasser motor skrues fast med? Noen med autodata eller noe som kan sjekke for meg? Haster litt også.. :)

 

Regner med at du har bytta boltene, siden det er strekkbolter her orginalt. Men har hørt at de "kan" brukes omigjen...

Ellers er det forskjell på om du har torxbolter eller andre. Jeg hadde torx på min og der var det:

1: 35-40 Nm

2: 70-75 Nm

3: + 90grader til

Her tar du alle boltene til 35-40 før du starter med 70-75

 

Andre:

1: 40-55Nm

2: 50-70Nm

3:Etter 20 min 73-83Nm

4:Etter at motoren har vært igang i 15min på 1000 rpm 95-115Nm

 

Håper at dette var klart

Mhv Kaasin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Takktakk.. :D

 

Har forresten fått et problem nå.. Demonterte jo toppen grunnet ekstrem røyk av eksosen, så mistenkte ventiltetningene. Kjøpte meg slipesett, byttet ventiltetninger samt alle andre pakninger i toppen + topp-pakning. Monterte dette sammen igjen, dro til toppen med rett moment og skulle fyre opp motoren. Starta så å si på første forsøk, men den røyk endel. Tenkte at siden forrige eier har kjørt ei stund med slitte ventiltetninger, var det olje i eksosanlegget som var årsaken til at det røyk såpass nå. Uansett, stoppet bilen, fylte etter litt mer vann, strammet noen skruer og skulle fyre opp igjen. Ingenting skjer.. Null respons.. Den har gnist, og forgasseren spruter bensin inn i innsuget.

 

Har også prøvd med bensin nedi plugghullene. Fremdeles null respons.. Hva kan være årsaken til dette da???! *Frustrert*

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Røyk hele tiden før jeg begynte ja.. Målte om toppen var skev. Den var rett.. Men ventiltetningene som stod på, var mer eller mindre borte, så KAN jo ha vært det som har gjort at det røyk..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regreim og alt slikt er 100%

 

Har funnet feilen nå.. Oljeringene på stemplene som er gåen.. Slik at olja bader oppi forbrenningskammeret.. Skrudde ut pluggene å kjørte den på starteren. Fossa jo olje/bensin ut plugghullene, så tappa av olja, som forresten var UTROLIG uttynnet pga bensinblanding.. Har også løftet ut motoren. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår