Gå til innhold

Anbefalt turtall på poleringsmaskin

Ranger emnet


HHA

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Sitter å sikler litt på sånn poleringsmaskin verksteder osv bruker. Med bare ett hode som roterer og med regulerbart turtall.

 

Det jeg da lurer på er hvilket turtall jeg skal benytte meg av ved vanlig polering?

 

Maskinen takler fra 600 til 3000 rpm ubelastet :)

 

 

 

Spør dere gutta fordi dere kan detta. Og takker for alle svar som evt kommer! :D

 

 

MVH HHA

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.. Har ett lite spørsmål til, desverre :p

 

Leste at Autoglym sine produkter ikke er laget for roterende maskin(?) At f.eks Autoglym Ultra Deep Shine klumper seg lett ved bruk av roterende.

 

Så da lurer jeg på.. Noen som har erfaringer med det? Evt har noen andre gode produkter å anbefale til meg? Helst produkter du får kjøpt over disk da jeg ikke riktig ennå skal bestille meg litt diverse over nett :)

 

Har 2 maskiner fra før av, men har som sagt lyst til å teste roterende. De 2 andre er en 2hoders DA(?) maskin som jeg ser ganske mange bruker, også har jeg en enhodes DA(?) maskin som vibrerer værre enn værst (gjør dog jobben).

 

 

Oppsummering: Autoglym Ultra Deep Shine klumper seg ved bruk av roterende maskin?

Noen polish produkter som tåler roterende maskin?

Hva slags pads skal jeg bruke? Funker det f.eks med lamull lignende greier?

 

Smøre på med det, og av med microfiberklut, eller kan jeg bruke en annen poleringshette når jeg skal fjerne poleringsrestene?

 

 

Ble kanskje litt mye surr, men håper dere forstår greia :)

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

 

Siden du er så hjelpsom pirex, kunne du satt opp hvilke produkter jeg trenger. Polish og beskyttelse f.eks.

 

HVIS Autoglym hadde funka så hadde jeg f.eks brukt Ultra Deep Shine og Extra Gloss Protection som beskyttelse(?)

 

 

En ting til, hadde noen av de putene her fungert?

BilXtra

 

Takk takk :D

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Igjen takk.

 

Satt nettopp å så litt på

MG 3 MACHINE GLAZE

MG 6 CLEANER/WAX

og MG 66 QUICK DETAILER

 

Hadde vært gull med rens, polish og voks i ett da jeg egentlig bare er ute etter å teste og bli kjent med roterende maskin :)

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all hjelp pirex :) Har laget noen poster i topicen "Glad i bilen?" også. Ser det er en del som har prøvd meguiars der.

 

Så denne tråden kan vel egentlig stenges da jeg har fått svar på det jeg ville :)

 

Takk for hjelpa alle sammen!

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår