HHA Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Heisann! Sitter å sikler litt på sånn poleringsmaskin verksteder osv bruker. Med bare ett hode som roterer og med regulerbart turtall. Det jeg da lurer på er hvilket turtall jeg skal benytte meg av ved vanlig polering? Maskinen takler fra 600 til 3000 rpm ubelastet :) Spør dere gutta fordi dere kan detta. Og takker for alle svar som evt kommer! :D MVH HHA Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speilblank Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Du kan starte med opp til 1500rpm og øke etterhvert som du blir erfaren men ikke over 2000rpm,da brenne du lakken. Bare husk og holde maskina i bevegelse hele tiden Siter Man kan lære mye av en paranoid person,bare ved og følge etter han Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Har polert litt før, men ikke med 1 hoders maskin. Har bare brukt 2 hoders. Takk for kjapt svar ;) Er egentlig det jeg lurte på, hvor grensa går. Skal holde meg under 2000rpm :w00t Igjen, takk! Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 På de fleste rubbinger/polisher står det som regel anbefalt hastighet ifht korrigering på flaska, men prøv å hold deg under 2000 til og begynne med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pirex Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Riktig som de sier over her. Man trenger strengt tatt ikke å gå over 1800 rpm. Selv bruker jeg mest 1200-1500 rpm. Husk å føre maskinen rolig fram og tilbake. Ved raske bevegelser får du lite korrigering. Siter Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Mars 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Takker for alle svar folkens! Sånt setter man pris på :chatchairs Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Hei igjen.. Har ett lite spørsmål til, desverre :p Leste at Autoglym sine produkter ikke er laget for roterende maskin(?) At f.eks Autoglym Ultra Deep Shine klumper seg lett ved bruk av roterende. Så da lurer jeg på.. Noen som har erfaringer med det? Evt har noen andre gode produkter å anbefale til meg? Helst produkter du får kjøpt over disk da jeg ikke riktig ennå skal bestille meg litt diverse over nett :) Har 2 maskiner fra før av, men har som sagt lyst til å teste roterende. De 2 andre er en 2hoders DA(?) maskin som jeg ser ganske mange bruker, også har jeg en enhodes DA(?) maskin som vibrerer værre enn værst (gjør dog jobben). Oppsummering: Autoglym Ultra Deep Shine klumper seg ved bruk av roterende maskin? Noen polish produkter som tåler roterende maskin? Hva slags pads skal jeg bruke? Funker det f.eks med lamull lignende greier? Smøre på med det, og av med microfiberklut, eller kan jeg bruke en annen poleringshette når jeg skal fjerne poleringsrestene? Ble kanskje litt mye surr, men håper dere forstår greia :) Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pirex Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Ikke bruk noe fra AG du får kjøpt over disk nei. De er laget for bruk med hånd. Menzerna, meguiars. pads laget av skum, ull kan bli vanskelig å få fint. Må iallefall gå over med skumputer. Fjerne med microfiberklut ja. Siter Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Takker for svar :) Siden du er så hjelpsom pirex, kunne du satt opp hvilke produkter jeg trenger. Polish og beskyttelse f.eks. HVIS Autoglym hadde funka så hadde jeg f.eks brukt Ultra Deep Shine og Extra Gloss Protection som beskyttelse(?) En ting til, hadde noen av de putene her fungert? BilXtra Takk takk :D Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pirex Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Ville sett på Menzerna 106FF eller Optimum polish. Ingen erfaring med de putene, men lønner seg heller å kjøpe kvalitetsputer. Hvis du kan handle på nett, kan du titte på scandicshine.no Chemical guys jet seal er bra til lakkforsegling. Siter Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Ok :) Igjen takk. Satt nettopp å så litt på MG 3 MACHINE GLAZE MG 6 CLEANER/WAX og MG 66 QUICK DETAILER Hadde vært gull med rens, polish og voks i ett da jeg egentlig bare er ute etter å teste og bli kjent med roterende maskin :) Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pirex Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Kan ikke si mye om meguiars dessverre, har ikke brukt de produktene der i alle fall. Bare husk at noen "all in one" produkter gjerne fyller igjen swirls. Fjerner de ikke. Siter Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Takk for all hjelp pirex :) Har laget noen poster i topicen "Glad i bilen?" også. Ser det er en del som har prøvd meguiars der. Så denne tråden kan vel egentlig stenges da jeg har fått svar på det jeg ville :) Takk for hjelpa alle sammen! Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arevb Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Mg66 eller MG80 er gode produkter å starte med roterende med. Bruk da en gul Meguiars pad eller hvit lc pad ihverfall ikke noe grovere. Siter Meguiars :) En bil og du er hekta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESPN Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 De bilextrapoleringsputene funker ikke, en liten kant/sprekk og poleringsputen er pluselig i 100 deler :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg