Gå til innhold

K- vs VX kam og LH2.4 tempsensor i -405 topp

Ranger emnet

Sikkan

Anbefalte innlegg

Hvilken av kammene K og VX egner seg best i en b23e og evt en b230fk? Begge motorene med 405 topp. Ser av andre diskusjoner at vx kammen gir jevnere effekt på turbo enn k kammen. Turtall blir uansett begrensa av automatgir på begge motorene.

Det jeg vurderer er da å sette k kammen på sugemotoren og vx kammen på turbomotoren. Har a kam liggende også. Noen synspunkter?

Og hvis jeg skal sette en 405 topp på en FK, så må jo sprutet få en tempsensor. Det er vel ikke noe mer hokus-pokus enn å bytte ut den k-jet tempsensoren som sitter bakerst på 405 toppen min (som stammer fra b23e) med en lh2.4 sensor?

Evt kan jeg ta plassen til EGR vanntempsensoren? Vil slippe å borre nytt hull på samme sted som sensoren sitter på 530 toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, blir vel til at jeg gjør det da hvis ingen har motforestillinger eller bedre forslag:)

Må poengtere igjen at sugemotoren har automatgir, og også vx kam med stillbart kamdrev nå, men at jeg vurderer å bytte så turbomotoren får VX kammen og b23E'en får K kammen.

Noen som kan si om jeg er helt på jordet med tempsensoren da?alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, blir vel til at jeg gjør det da hvis ingen har motforestillinger eller bedre forslag:)

Må poengtere igjen at sugemotoren har automatgir, og også vx kam med stillbart kamdrev nå, men at jeg vurderer å bytte så turbomotoren får VX kammen og b23E'en får K kammen.

Noen som kan si om jeg er helt på jordet med tempsensoren da?alacocaina

lurer på det samme når det gjelder tempsensorn..

Dog har jeg ikke en "løs" LH2.4 sensor å prøve med.. men går nok bra, allefall med en "gjengeforing" eller hva det nå enn heter.. for å få mindre gjenger..

btw: kaliper skrives vell kalipper? :P

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske ordet kaliper kommer vel fra det engelske Caliper, f.eks. Vernier Calipers(skyvelære). :)

Hvis E motoren får K kam, og turbomotoren får VX kam, får jeg A kammen da? :)

Send PM hvis du vil selge den.

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg bare må prøve om sensorene går over uten problemer..

Tenkte å sette A kammen i en annen volvo, sånn at jeg øker "kam-standarden" på så mange volvoer som mulig her på bruket. Men kan si fra hvis jeg får en til overs!;)

OT:

Hehe, litt diskusjon om det er én eller to p'er i kaliper, men bla på wikipedia og en nett-ordliste sto det kaliper(måtte jo forsikre meg før jeg går skråsikker ut med påstander her!;) ). Men det betyr jo ikke at det er riktig for det da. Må bare flire av "kallyptrer" og det som verre er:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider